• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Lenblo

Ärligt talat skulle lite "livskunskap" inte skada alls. Grundläggande juridik och ekonomi kring samboskap, äktenskap, barnskaffande, husägande och arvsrätt.

• Chicita

Jamen då behöver vi inga andra ämnen va?

Om vi fokuserar all kraft på att förbereda ungdomarna inför bröllopet så kommer dom ju lära sig både ekonomi, engelska (hur ska man annars kunna surfa på etsy, ebay mm), sexualkunskap... osv :D

• Alyllyra
    Lenblo skrev 2014-09-29 17:24:24 följande:

Ärligt talat skulle lite "livskunskap" inte skada alls. Grundläggande juridik och ekonomi kring samboskap, äktenskap, barnskaffande, husägande och arvsrätt.

Det påminner mig vad jag läste i en artikel i DN idag:

"Ingen berättade att föräldraskapet också påverkar privatekonomin." (www.dn.se/insidan/par-som-talar-om-sin-ekonomi-investerar-i-sin-relation/)

Va? Finns det ingen som har ansvar för sånt? Nån myndighet som ska skicka ut information om såna grejer? För man kan väl inte förväntas fatta sånt själv, eller? Jag kände mig helt ställd faktiskt... Tungan ute

Fast ärligt talat, jag kan hålla med om att lite grundläggande kunskap i juridik och ekonomi inte skulle sitta fel i dagens grundskola.
  • Chicita
    Alyllyra skrev 2014-09-30 13:45:07 följande:
    Det påminner mig vad jag läste i en artikel i DN idag:

"Ingen berättade att föräldraskapet också påverkar privatekonomin." (www.dn.se/insidan/par-som-talar-om-sin-ekonomi-investerar-i-sin-relation/)

Va? Finns det ingen som har ansvar för sånt? Nån myndighet som ska skicka ut information om såna grejer? För man kan väl inte förväntas fatta sånt själv, eller? Jag kände mig helt ställd faktiskt... Tungan ute

Fast ärligt talat, jag kan hålla med om att lite grundläggande kunskap i juridik och ekonomi inte skulle sitta fel i dagens grundskola.

Jamen det är väl klart att det är någon ANNAN som har ansvaret för att man ska veta saker Skrattande

Det kan ju inte vara MITT ansvar att ta reda på fakta.. Hur tänkte du nu egentligen Alyllyra? Förvånad

• Alyllyra
    Chicita skrev 2014-09-30 14:07:24 följande:

Jamen det är väl klart att det är någon ANNAN som har ansvaret för att man ska veta saker Skrattande

Det kan ju inte vara MITT ansvar att ta reda på fakta.. Hur tänkte du nu egentligen Alyllyra? Förvånad

Nej, men precis! Det måste ju finnas en myndighet som har ansvar för detta!
  • Chicita
    Alyllyra skrev 2014-09-30 15:32:57 följande:
    Nej, men precis! Det måste ju finnas en myndighet som har ansvar för detta!

Ja det finns ju myndigheter för allt. 

Varför inte en bröllopsmyndighet, eller en barntillverkningsmyndighet eller... tja... 
    Tänk så många jobb det skulle generera Skrattande

• PiaB igen

Någon borde ha talat om för mig innan jag föddes att livet är hårt ibland. Då hade jag kunnat välja att inte födas.

• Chicita
    PiaB igen skrev 2014-09-30 20:03:16 följande:

Någon borde ha talat om för mig innan jag föddes att livet är hårt ibland. Då hade jag kunnat välja att inte födas.

Ja det har du ju rätt i...

Vem kan man hålla ansvarig för det? 

• PiaB igen

Chicita, alla som levde innan jag föddes tycker jag. Snacka om att allt är alla andras fel, bokstavligen

Eller iallafall Tomten, för han är far till alla barnen. Han borde ha berättat.

Svar på tråden Kan jag verkligen...?