• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • lilla flodhäst

Men shit det har jag inte tänkt på! jag ska ju ha en ivoryfärgad brudklänning och resturangen kommer antagligen ha vita dukar?!  Det kommer ju skära sig big time!

Kan man ha röda dukar då eller betyder det att gästerna har dansat på bordet på tidigare bröllop?

• Chicita
    lilla flodhäst skrev 2013-03-28 20:47:57 följande:
    Men shit det har jag inte tänkt på! jag ska ju ha en ivoryfärgad brudklänning och resturangen kommer antagligen ha vita dukar?!  Det kommer ju skära sig big time!

Kan man ha röda dukar då eller betyder det att gästerna har dansat på bordet på tidigare bröllop?
    Röda dukar? har du tappat förståndet helt? Förvånad
    Kära lilla vän, röda dukar betyder ... oj hur ska jag säga det här på ett bra sätt nu då?

....

Att brudgummen gillar Moulin Rouge... om du förstår hur jag menar Tyst
  • Plättis

Om inte kungen väljer att läsa mina brev får jag ringa till min mamma och klaga på mina gener så kanske hon kan ändra på det hela. 

Angående röd klänning så är jag mest orolig över vad mina far- och morföräldrar kommer att säga om att jag haft sex med brudgummen. Min farfar har visserligen gett oss sin välsignelse att göra precis vad vi vill så länge vi lovat att gifta oss, så det kanske inte blir ett så stort spektakel.

I värsta fall åker jag på bröllopsresa innan bröllopet och solar och badar medan brudgummen följer mina noggranna instruktioner och fixar det sista innan festen. Annars anställer jag en bröllopskoordinator som får hålla brudgummen i schack (ställa honom i städskrubben om det behövs) och jämför vita nyanser på lokalen, klänningen och rosorna. 

• lilla flodhäst

Jahaja, det var ju inte så bra, men nu handlar det ju inte om brudgummen? Om man är trygg i att bröllopet handlar om MIG så gördet väl inget att dukarnas färg skulle implicera att brudgummen tycker något? 

• LadyTeague
    lilla flodhäst skrev 2013-03-30 21:56:15 följande:
    Jahaja, det var ju inte så bra, men nu handlar det ju inte om brudgummen? Om man är trygg i att bröllopet handlar om MIG så gördet väl inget att dukarnas färg skulle implicera att brudgummen tycker något? 
    Att brudgummen TYCKER något? Nu förstår jag inte vad du menar!?
  • Chicita
    LadyTeague skrev 2013-03-30 22:32:40 följande:
    Att brudgummen TYCKER något? Nu förstår jag inte vad du menar!?
    Jag håller helt med här...
    Han har väl ingen rätt att tycka något Förvånad 

Man vill ju att dagen ska handla om bruden. Alltså vill man ju inte anspela på att han har några åsikter i någon sak - oavsett vilken sak det handlar om...
    Och i den här saken så handlar det ju inte om bruden sååååå.... Skrikandes 
  • Plättis

(Sitter och tittar på Bröllopsduellen och tänker på den här tråden, jag har blivit skadad Flört)

• Chicita
    Plättis skrev 2013-03-31 23:49:56 följande:
    (Sitter och tittar på Bröllopsduellen och tänker på den här tråden, jag har blivit skadad Flört)
    Nejmen nu vet jag inte alls vad du pratar om... Här är vi fullkomligt seriösa förstår du väl? Förvånad
    Ingen av oss har duellerat i bröllop (vad jag vet) Obestämd
    Fast mitt bröllop är ju i alla fall bäst, oavsett vad någon annan kan tänka sig att tycka.
    Maken har ingen talan. Han var bara med på min dag och skötte sin roll så pass bra att han fick följa med hem sen också Drömmer 
  • Ariana

Jag kom att tänka på att jag inte sett till den här tråden på ett tag när jag läste i en annan tråd att det är bra att ha en röd tråd i bröllopet (många trådar här). Panik! Vår färg är vinröd, det kommer ju att skära sig rejält mot en röd tråd Rynkar på näsan

Jag har dessutom en lite mer seriös fundering, jag funderar på ett vinrött band till min brudklänning, men oroar mig lite för att man ska associera för mycket till lucia. Man kanske skulle ha gjort budgetvarianten och kört med luciaklänning istället. Vit långklänning borde ju fungera. Å andra sidan skulle ju problemet med hur jag ska ha håret vara löst, bara att köra med luciakrona. Musikvalet skulle ju också bli väldigt mycket enklare, men det kanske inte passar sig riktigt till ett septemberbröllop? Undrar om man kan flytta vigseltiden till kl 06.30? Då gör sig ju ljusen bäst?

• snowstars

Alltså 6:30 tycker jag nästan blir sent om du ska ha luciatema. Senast klockan 05:00, då behöver ju inte alla gäster gå i säng ens kvällen innan! Optimalt, tycker jag.

Vinrött funkar för övrigt alldeles utmärkt, så länge som brudgummen har matchande slips, annars kan någon tro att du legat med brudgummens bror (eller om det var farbror, kommer inte ihåg).

Svar på tråden Kan jag verkligen...?