• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2013-03-12 23:00:45 följande:
    Tyvärr tror jag det blir lite knöligt att använda gästerna som duk. Nån som har ett bra förslag på nåt som är snyggare än Knoppa-lakan men inte kostar mer?
    Kan inte alla herrar ta med två stycken vita skjortor (extra alltså). Om man trär en skjorta på varje stol så borde ju det funka som stolsöverdrag. Speciellt om man knyter ärmarna i en snygg rosett på baksidan.

Och tjejerna kan väl ta med vita gardinlängder?
    Så har du även dina dukar där... 
  • Chicita

Bara för att jag har gift mig nu då så tycker jag väl att det borde vara en mänsklig rättighet att få uppleva den där känslan varje dag som man hade på bröllopsdagen?
    Vad tror ni om att hyra in statister som flockas runt en och O-ar och A-ar så fort man gör något? 

• PiaB

Det tycker jag absolut du ska göra. Du menar att folk slutar oa när man gift sig alltså?
    Själv funderar jag på att stämma min chef. Jag talade om en dag att "idag har jag mobilen på för de ska leverera min brudklänning hit". Vet ni vad människan så!? Ska du gifta dig, vad kul! Ja det är kul, men hallå! Det här jag sagt förut, hur kan hon glömma? Är inte mittbröllop det viktigaste i allas liv? Skärpning här nu tack!

• Chicita

Ja tyvärr verkar det vara så illa...  Dom liksom bara verkar glömma bort att jag har gift mig Förvånad

Och att glömma att du ska gifta dig är ju hemskt liksom...
    Jag förstår att du är upprörd på din chef. Alltså det är ju helt otroligt att hon kan glömma en sån sak Förvånad
    Hon borde väl inte ha något annat att tänka på?  

• Chicita

Jamen då borde hon ju inte ha så svårt att hålla ordning på sina anställdas privatliv liksom.
    Hör inte det till hennes jobb?
    Är hon inkontinent... förlåt, inkompetent Förvånad 

• Plättis

Jag har ett ganska allvarligt problem. Mina gener har slumpat sig så att jag alltid är blek, oavsett tid på året. Solens strålar liksom studsar bort från mig istället för att göra mig brun. Jag ska gifta mig nästa sommar i augusti och hade planerat att ha en vit klänning, men jag är lite osäker på om jag ska matcha klänningens färg med mig egen blekhet eller om jag ska försöka jobba med kontraster. 

Annars kanske jag kan skriva ett brev till kungen och säga att det vore bra om nästa sommar blir solig så jag kanske blir lite brun, men jag vet inte om han läser brev eftersom han är dyslektiker. 

Kan jag ha en annan färg på brudklänningen, eller betyder det att jag har haft sex med någon av gästerna? För det hoppas jag att jag inte har haft. Förutom min blivande man då, men jag vet inte om han räknas som gäst. 

• Chicita

Oj vilket dilemma Plättis Förvånad
    Ja jag har ju lite liknande problem då... Jag blir bara fläckvis brun (kallas tydligen för "fröknar" har jag hört. Jag vet dock inte vilken årskurs dom ska undervisa i och varför dom envisas med att sitta på min näsa Cool)

Men tja du kan ju alltid ha en röd klänning.
    Röd klänning ska ju betyda att man har haft sex med brudgummen, så det kanske går. Även om det väl inte är så PK att skylta om det inför föräldrar och allt liksom Obestämd 

Själv valde jag ju en klänning i ivory eftersom jag tyckte att det såg bättre ut mot min bleka hud. Och så skippade vi bordsdukar, annars hade ju inte klänningen matchat dukarna. Och det har jag hört att det är ett stort problem om man har en ivoryfärgad klänning Tungan ute 

• amerika
    Plättis skrev 2013-03-28 15:48:06 följande:
    Kan jag ha en annan färg på brudklänningen, eller betyder det att jag har haft sex med någon av gästerna? För det hoppas jag att jag inte har haft. Förutom min blivande man då, men jag vet inte om han räknas som gäst. 
    Mannen? Vad är han då om inte gäst??? Det är ju DU som är huvudpersonen på DITT bröllop! han är ju bara med för att man tydligen måste ha nån att gifta sig med.... (samt hindersprövning och vigselförrättare, som jag sett som tips i flera trådar här på forumet... låter konstigt men ja, det är väl så då...)
Svar på tråden Kan jag verkligen...?