• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Ariana
    snowstars skrev 2013-05-12 15:04:14 följande:

Alltså 6:30 tycker jag nästan blir sent om du ska ha luciatema. Senast klockan 05:00, då behöver ju inte alla gäster gå i säng ens kvällen innan! Optimalt, tycker jag.

Vinrött funkar för övrigt alldeles utmärkt, så länge som brudgummen har matchande slips, annars kan någon tro att du legat med brudgummens bror (eller om det var farbror, kommer inte ihåg).

Klockan 05.00 blir ju utmärkt, de flesta har ganska långt att köra, om de sitter i bilen hela natten så behöver de ju inte betala för en extra natt på hotell, och det är ju bra! Präster är väl ändå vana vid att gå upp i ottan, så för hans del är det säkert inga problem.
  • Kjell Präst

Fast ni vet väl att bröllop som hålls i ottan signalerar att bruden haft ihop det med John Blund? Ni gör ju som ni vill, det är er dag, men bara så ni inte omedvetet trampar i kvarteret. Eller vad det heter. Det här gäller för övrigt även bårjlia vigslar. Och borglia. Men inte borgliga.

• BellaBella

Alltså, Kjell Präst! Hahaha underbart

• Ariana
    Kjell Präst skrev 2013-05-12 15:59:13 följande:
    Fast ni vet väl att bröllop som hålls i ottan signalerar att bruden haft ihop det med John Blund? Ni gör ju som ni vill, det är er dag, men bara så ni inte omedvetet trampar i kvarteret. Eller vad det heter. Det här gäller för övrigt även bårjlia vigslar. Och borglia. Men inte borgliga.
    Men oj, det hade jag inte en aning om, vilken tur att du sa det. Det hade ju kunnat leda till svartsjukedramer varje gång vi går och lägger oss, och det vill man ju verkligen inte. Jag får nog släppa luciafunderingarna i alla fall, trots att det kändes så smart. Jag hade nog ändå inte fått på min m2b någon stjärngossestrut, och utan den skulle det ju bara se löjligt ut.
  • Chicita
    Ariana skrev 2013-05-12 20:12:12 följande:
    Men oj, det hade jag inte en aning om, vilken tur att du sa det. Det hade ju kunnat leda till svartsjukedramer varje gång vi går och lägger oss, och det vill man ju verkligen inte. Jag får nog släppa luciafunderingarna i alla fall, trots att det kändes så smart. Jag hade nog ändå inte fått på min m2b någon stjärngossestrut, och utan den skulle det ju bara se löjligt ut.
    Jamen du kan ju ha en lussekatt som stand in annars om du inte är allergisk SkrattandeKatt
  • Ariana
    Chicita skrev 2013-05-12 20:25:58 följande:
    Jamen du kan ju ha en lussekatt som stand in annars om du inte är allergisk SkrattandeKatt
    Jag har ju faktiskt en katt som inte har någon roll i bröllopet än så länge, och det borde hon ju ha? Om man kan få prästen att öppna en påse kattmat vid altaret så kommer hon säkert att glatt trava uppför altargången. Vad skriver man i så fall i inbjudan? Pälsdjursallergiker göra sig inte besvär?
  • Kjell Präst

Jag vill bara nämna att det visserligen är er dag och ni gör som ni vill, men det där med att prästen ska bjuda på kattmat är en amerikansk tradition som symboliserar att katten är ofri eftersom den inte öppnar sin egen mat. Det är alltså inte självklart att prästen går med på att göra det. Magdalena Ribbing säger för övrigt att det är ett etikettsbrott att öppna en påse kattmat om vigseln hålls på eftermiddagen och brudgummen har bruna skor. Det symboliserar nämligen i så fall att han haft ihop det med katten.

• Chicita
    Kjell Präst skrev 2013-05-13 04:58:15 följande:
    Jag vill bara nämna att det visserligen är er dag och ni gör som ni vill, men det där med att prästen ska bjuda på kattmat är en amerikansk tradition som symboliserar att katten är ofri eftersom den inte öppnar sin egen mat. Det är alltså inte självklart att prästen går med på att göra det. Magdalena Ribbing säger för övrigt att det är ett etikettsbrott att öppna en påse kattmat om vigseln hålls på eftermiddagen och brudgummen har bruna skor. Det symboliserar nämligen i så fall att han haft ihop det med katten.
    Nejmen nu tycker jag att du är lite mossig Kjell Präst 
    Lite får väl prästen ställa upp. Jag tycker faktiskt att traditionen med kattmatandet betyder att alla går in i det här äktenskapet av egen fri vilja - även katten. Och bruna skor på en Lördag? Vem är galen nog att ha det? Bruna skor har man på torsdagar. Det borde väl alla veta?
    Så bara för att det fins någon tradition som säger en sak så betyder det inte att Jag tycker att det betyder det alltså. Det ska betyda det jag vill att det ska betyda. Och därmed basta!

Näää jag har väl aldrig hört på maken... eller tja maken kommer jag väl ändå inte lyssna på. Men, men... Tungan ute 
  • Kjell Präst

Det man måste komma ihåg om man har en katt med i vigseln är att man måste bjuda även kattens respektive på bröllopsfesten, åtminstone om katterna varit ett par i mer än ett par månader. Att utesluta en individ i ett etablerat kattpar är etikettsbrott deluxe och har gjort många släkter till fiender. Håll också i minnet att begreppet "toakorg" får en helt ny betydelse. Fast det är ju er dag, så ni gör som ni vill.

• PiaB

Men åh! Jag har ingen katt och tål inte katter. Det höll på att inte ens bli något mellan mig och blivande mannen för att hade katter. Om man måste bjuda ett etablerat kattpar kan ju inte jag komma på mitt eget bröllop. Kan man bjuda toakorgen istället?

Svar på tråden Kan jag verkligen...?