• Minuz

minuz problem!

Här kommer ni nu att kunna följa mig igenom mina problem de sista 5 månaderna innan bröllopet 2012-12-01.

Känns som att jag bombaderar varenda tråd så jag kommer nu att skriva om mina "problem" här istället.......

Hoppas att ni är med mig och hjälper mig med idéer, synpunkter, tips, ris och ros.

Det viktigaste här inne är:  ÄRLIGHET!!!!!!

• Svar på tråden minuz problem!
  • Minuz
    darkHorse skrev 2012-07-01 14:20:41 följande:
    Kul att du har hittat hit!!!!!

Du och jag har nog mer samma smak än de övriga och jag *S*
  • Minuz

Då ska vi se...........

Blinget upptill blev inte bra. Blommorna är inte bra gjorda så om jag ska ha dem så behöver de göras om, vilket inte är något problem.

Gillade verkligen blinget längst ner, men då både med och utan det lila bandet.
    Eller det lila bandet i midjan med blinget på.

Volangerna på tycker jag iaf i verkligeheten blev så otroligt söta på klänningen, den blev så "romantisk" med de.
    Gillar nog den överdelen som dark horse visade med spets bakom upptill och volang + blomma över axeln.
    Kanske kan ta lite bling på kanten inåt så att säga över axeln.

Blomman på höften ska vara kvar.

Delningen går tyvärr inte att flytta så mycket som jag vill för då blir en söm sned som sedan gör hela klänningen sned, tydligen.......

Kan säga att mamma är väldigt peeeetig!!!!!!!! Det ska göras ordenligt eller inte alls.

Men det är ju så att det lila gör ju halva klänningen. Eller ska jag bara ha det lila släpet?

Mycket som snurrar just nu.................

• Minuz

PÅ torsdag ska jag till mamma igen..... Få se hur den ser ut då elelr om vi får något gjort

• Jalle

Om jag får lägga mig i diskussionen så gillar jag överdelen med volanger och blomma och underdelen utan band bäst. Blomman på höften ska du absolut ha kvar!

• Minuz
    Jalle skrev 2012-07-01 15:37:32 följande:
    Om jag får lägga mig i diskussionen så gillar jag överdelen med volanger och blomma och underdelen utan band bäst. Blomman på höften ska du absolut ha kvar!

Ju fler dessto roligare. Bara kul att fler kommer in och hjälper mig!

Jag gillar oxå denna överdel.

Och som mamma och sambon då, alltså de gillar den utan bling och band, bara blomman ska vara där.
  • Chicita

Jag tycker att det lila bandet gör väldigt mycket för klänningen.
    Men om du sätter det i övergången mellan liv och kjol så kommer det ju åter igen att markera en bredare del av dig + göra att du blir oproportionerlig. Överkroppen kommer se betydligt längre ut då.
    Så om du ska ha det så behöver det sitta i midjan, och det var ju när du satte det där som du blev kär i klänningen på nytt Flört

Volangerna tycker jag ser ut som "mormors gardiner".
    Det känns inte som om dom hör dit liksom.
    Själv skulle jag inte gjort något särskilt med klänningen, den är fin som den är Solig 

• daniiel
    Chicita skrev 2012-07-01 16:22:46 följande:
    Jag tycker att det lila bandet gör väldigt mycket för klänningen.
    Men om du sätter det i övergången mellan liv och kjol så kommer det ju åter igen att markera en bredare del av dig + göra att du blir oproportionerlig. Överkroppen kommer se betydligt längre ut då.
    Så om du ska ha det så behöver det sitta i midjan, och det var ju när du satte det där som du blev kär i klänningen på nytt Flört

Volangerna tycker jag ser ut som "mormors gardiner".
    Det känns inte som om dom hör dit liksom.
    Själv skulle jag inte gjort något särskilt med klänningen, den är fin som den är Solig 
    Jag håller med! Skrattande
  • Pyttsan

Jag tycker: Inte volang på kjolen, absolut blomman på kjolen.

Absolut inte blinget på det lila bandet. Jag är kanske ensam om det, men jag håller med din mor och fästman, gillar inte det lila bandet jättemycket. Det är ok, men finare utan!

Jag är lite på Jalles linje, tyckte volangerna var lite söta på livet, dock tror jag att de passar bättre uppåt som du ska behålla hjärtformen, väljer du att ha volangen hängades neråt ser det finare ut med en mer rak linje över. Den blir och hänga lite fult i hjärtformen och då ser den påsydd ut. Blomman på livet gjorde inte så mycket till eller från, men vill du ha den så behöver den passa lite bättre med den på höften, men du skrev ju redan att de inte ser ut riktigt som du vill. :)

Inget band och om du vill merkera midjan, använd blinget utan hjärtan. :) 

Tycker livet blev jättefint när du tog bort det gamla blinget! Det funkar jättebra så också, utan volanger och allt! 

• Darling Daisy
    Minuz skrev 2012-07-01 12:17:25 följande:

Den här överdelen blev jättefin, tycker jag. Fast hellre blommor hela vägen upp på axeln än volangen där.

När det gäller underdelen, så gillar jag det lila bandet. Jag gillar inte det guldiga snöret. Alls, faktiskt.
    Volangen i midjan eller rakt över bröstet var inte snyggt, alls!

Jag tror att om du ska ha lila släpet, så bör du ha lila bandet i midjan också.

Jag gillar klänningen även utan bandet i midjan, enkelt och stilfullt. 
    Men eftersom du gillar fluff och mycket, så vill du ju inte ha en enkel klänning  Kan du istället gå ännu längre? Fixa ett maffigare/häftigare lila band? Hur skulle det se ut om du veckade det eller nåt sånt?  Nu har du ju redan en blomma på höften, men jag tänkte på blomman på svarta bandet på 1700tals Millyklänning. Det är ju en jättehäftig blandning av satin, spets och vad vet jag. Nåt sånt kanske skulle gå att ha runt midjan?
  • Pyttsan

Håller med om att lila bandet ska vara kvar om du har lila släp! Men jag tycker klänningen är väldigt fin utan det lila!

Svar på tråden minuz problem!