• Minuz

minuz problem!

Här kommer ni nu att kunna följa mig igenom mina problem de sista 5 månaderna innan bröllopet 2012-12-01.

Känns som att jag bombaderar varenda tråd så jag kommer nu att skriva om mina "problem" här istället.......

Hoppas att ni är med mig och hjälper mig med idéer, synpunkter, tips, ris och ros.

Det viktigaste här inne är:  ÄRLIGHET!!!!!!

• Svar på tråden minuz problem!
  • Minuz
    Darling Daisy skrev 2012-07-01 22:56:49 följande:
    När det gäller underdelen, så gillar jag det lila bandet. Jag gillar inte det guldiga snöret. Alls, faktiskt.
    Jag tror att om du ska ha lila släpet, så bör du ha lila bandet i midjan också.

Jag gillar klänningen även utan bandet i midjan, enkelt och stilfullt. 
    Men eftersom du gillar fluff och mycket, så vill du ju inte ha en enkel klänning  Kan du istället gå ännu längre? Fixa ett maffigare/häftigare lila band? Hur skulle det se ut om du veckade det eller nåt sånt?  Nu har du ju redan en blomma på höften, men jag tänkte på blomman på svarta bandet på 1700tals Millyklänning. Det är ju en jättehäftig blandning av satin, spets och vad vet jag. Nåt sånt kanske skulle gå att ha runt midjan?
    Kul att du kommit hit oxå!

Ja, det lila bandet är ju halva klänningen för mig, den blir för "tråkig" utan. Nu när jag provat med det lila bandet är jag sådär men när jag provade här hemma tog jag själva släpet och rynkade och knöt bak. Kanske det klänningen behöver? Ett maffigare band i midjan.

Tack för tipset, 1700tals blommor är ju sååå fina.

Och ska jag vara ärlig så måsta jag TYVÄRR!!!!! hålla med om att klänningen är fin utan det lila bandet. Då är den lite mer romantisk och gullig vilket jag gillar men jag SKA ha det lila bandet, eller?

Själv tycker jag inte riktigt om bandet + blinget längst ner för det känns konstigt med 2 band så att säga. Men gillar det över det lila bandet. Men kanske borde skita i bling precis som jag sa från början?
  • Chicita
    Minuz skrev 2012-07-02 19:19:07 följande:
    Men kanske borde skita i bling precis som jag sa från början?
    Jepp Tungan ute

Du frågade ju vilket av blingbanden och spetsen vi gillade bäst och vart det skulle sitta. Så jag antod att du skulle ha något av dom om det så var det sista du gjorde Flört
    Men som jag skrev i går (tror jag det var) så tycker jag att du inte behöver ändra så mycket på klänningen. 
    Om det blir för mycket detaljer så kan man ju inte "ta in" allt. Och då blir det bara rörigt. Sakerna drunknar i varandra så att säga. Så det kan till och med bli motsatt effekt av vad du vill åt.

• Minuz
    Chicita skrev 2012-07-02 19:33:19 följande:
    Du frågade ju vilket av blingbanden och spetsen vi gillade bäst och vart det skulle sitta. Så jag antod att du skulle ha något av dom om det så var det sista du gjorde Flört

Jo, jag trodde jag skulle använda något av bandet, och gillar det som även du gillade. Men det kanske blir finast utan? Eller ? Det får ju inte bli för mycket, precis som du skriver att man då inte får in allt. Men jag vill heller inte ha den för enkel.
    Nu har jag ju fått bort det fula blinget, får se om jag sätter på detta längst ner.

har nu mailat mamma massor av bilder på olika delningar och blommor. Ska bara leta upp 1700tals blomma med.....
  • Minuz
    Pyttsan skrev 2012-07-01 22:52:06 följande:
    Absolut inte blinget på det lila bandet. Jag är kanske ensam om det, men jag håller med din mor och fästman, gillar inte det lila bandet jättemycket. Det är ok, men finare utan!
    Tack för din ärlighet!

Gillar att höra allas synpunkter
  • Chicita

*hehe*
    Jag tror inte att du behöver vara orolig för att den blir för enkel Flört 
    Det är redan utan bandet och allt annat lullull en stor statement-klänning.
    Var försiktig så att inte du försvinner bakom alla grejor. Lägger du på för mycket så kanske man bara ser klänningen och inte dig, och det vore ju synd Obestämd 

• Minuz

Här kommer orginalbilden på framsidan på bandet som inspirerade mig..........

.

• Sara 120707
    Chicita skrev 2012-07-02 20:36:34 följande:
    *hehe*
    Jag tror inte att du behöver vara orolig för att den blir för enkel Flört
    Det är redan utan bandet och allt annat lullull en stor statement-klänning.
    Var försiktig så att inte du försvinner bakom alla grejor. Lägger du på för mycket så kanske man bara ser klänningen och inte dig, och det vore ju synd Obestämd

Det är lite såhär jag tänker. För mig är det alltid viktigast att klänningen klär den som ska bära den. Precis som en frisyr blir annorlunda beroende på ansiktsform och ansiktsdrag så behöver en klänning balansera bäraren.

Det är så lätt att förföras och vilja ha "allt" krona och slöja och stort hår och stort halsband och stor klänning och tillslut försvinner man i klädseln. Iom att vi inte sett den på dig så blir det också svårt att säga vad som kommer att bli bäst på dig. Förstår att du vill ha den där maffiga känslan men det är en fin gräns mellan att du ser maffig ut och det ser ut som du hängt på dig allt i brudbutiken. Jag hoppas du förstår hur jag menar.

• Minuz
    Sara 120707 skrev 2012-07-02 21:22:40 följande:

Förstår att du vill ha den där maffiga känslan men det är en fin gräns mellan att du ser maffig ut och det ser ut som duängt på dig allt i brudbutiken. Jag hoppas du förstår hur jag menar.

Förstår dig absolut...... Det är just detta jag är rädd för. Jag vill ha en stor häftig klänning som inte ser ut som någon annan men den får inte se ut som en maskeraddräkt.....
  • Chicita
    Minuz skrev 2012-07-02 21:13:56 följande:
    Här kommer orginalbilden på framsidan på bandet som inspirerade mig..........
    Det där kan vara jättefint.... Om du får tag i något liknande att dekorera med.
    Ett smalt enkelt bling-band ger ju inte alls samma effekt.
    Istället kan det bli så att det ser ut som om du slängt på det för att du absolut ville ha bling nånstans.
    Alltså inte genomtänkt och som om det hör hemma där 
  • Darling Daisy
    Minuz skrev 2012-07-02 19:19:07 följande:
    Kul att du kommit hit oxå!

Ja, det lila bandet är ju halva klänningen för mig, den blir för "tråkig" utan. Nu när jag provat med det lila bandet är jag sådär men när jag provade här hemma tog jag själva släpet och rynkade och knöt bak. Kanske det klänningen behöver? Ett maffigare band i midjan.

Tack för tipset, 1700tals blommor är ju sååå fina.

Och ska jag vara ärlig så måsta jag TYVÄRR!!!!! hålla med om att klänningen är fin utan det lila bandet. Då är den lite mer romantisk och gullig vilket jag gillar men jag SKA ha det lila bandet, eller?

Själv tycker jag inte riktigt om bandet + blinget längst ner för det känns konstigt med 2 band så att säga. Men gillar det över det lila bandet. Men kanske borde skita i bling precis som jag sa från början?
    Såklart jag hittade hit!

Jag tycker inte att du ska stirra dig helt förblindad på det lila bandet. Klänningen är vacker både med och utan bandet. Prova ut så att du har fått ett perfekt lila band och ta sen beslutet om bandet får vara med på stora dagen.

Och jag håller helt med dig, att ha lila bandet i midjan och sen guldblinget i gränsen mellan liv och kjol ser konstigt ut.

Testa du med olika bandvarianter, kika gärna på etsy för inspiration, och fundera på vad du gillar bäst.  Och som Chicita skriver, kolla så att det blir en bra balans i slutändan. 
Svar på tråden minuz problem!