• Minuz

minuz problem!

Här kommer ni nu att kunna följa mig igenom mina problem de sista 5 månaderna innan bröllopet 2012-12-01.

Känns som att jag bombaderar varenda tråd så jag kommer nu att skriva om mina "problem" här istället.......

Hoppas att ni är med mig och hjälper mig med idéer, synpunkter, tips, ris och ros.

Det viktigaste här inne är:  ÄRLIGHET!!!!!!

• Svar på tråden minuz problem!
  • Minuz
    daniiel skrev 2012-06-28 20:37:17 följande:
    Hahaha det är nästan så att jag längtar till lördag, så att vi får höra och se hur klänningen blir ;P
    Ahh, jag med.........
  • Minuz
    Anny skrev 2012-06-28 20:34:52 följande:
    Färg mkt bättre. Bandet lite smalare och i midjan ja. inte jättesmalt, bara lite smalare än det i det "bättre försöket"

Ehm...sedan vet jag inte om det är så mkt mer som behöver göras??  
    Solig
  • Minuz

Nu är jag trött......... Snark.

Men imorgon visar jag inbjudningskorten! + en liten hjärtan ask jag gjort ikväll......

• Minuz

Här kommer hjärtanasken. Fint, fult?
    Färgen på översta bilderna stämmer bäst överens med verkligheten.
    Fortfarande är allt provisoriskt, blommorna har jag bara lagt på för att se olika alternativ.
  • Chicita
    Minuz skrev 2012-06-29 08:46:31 följande:
    Här kommer hjärtanasken. Fint, fult?
    Färgen på översta bilderna stämmer bäst överens med verkligheten.
    Fortfarande är allt provisoriskt, blommorna har jag bara lagt på för att se olika alternativ.
    Jag skulle ha knutit rosetten på ovansidan av asken (eller tja det jag uppfattar som ovansidan på sättet som du håller asken Flört)
    Och blomman på mittenbilden kändes bäst. Proportionerlig och det vita (creme/beige vad du nu vill kalla det) lyfter fram blomman
  • Minuz
    Chicita skrev 2012-06-29 08:51:57 följande:
    Jag skulle ha knutit rosetten på ovansidan av asken (eller tja det jag uppfattar som ovansidan på sättet som du håller asken Flört)
    Och blomman på mittenbilden kändes bäst. Proportionerlig och det vita (creme/beige vad du nu vill kalla det) lyfter fram blomman
    Du har rätt, blir nog finast med rosetten överst. TACKAR
  • Minuz

Blinget på bandet är detta, det bör vara där då det "stänger" kortet

Var inte riktigt på humör igår när jag satte mig i pysselrummet pga migrän. Men här kan ni spåna vidare på hur ni tycker att de ska se ut så pyser jag sedan tillbaka till pysselrummet för att göra om.
    Och som vanligt är det bara provisoriska kort, allt är löst och därför det inte är 100%. Men man får tänka sig det....... Ursäkta om det blev lite rörigt.

• daniiel

Jag håller med Chicita om asken där, att rosetten nog ska vara uppe på i mitten och att mittenblomman såg bäst ut. Jättefint tycker jag :) Var har du hittat mallen till asken? Rolig idé, jämfört med alla de vanliga små fyrkantiga bara.

Angående kortet, så är jag lite allergisk mot massor av dekorationer och jag tycker därför som jag skrev tidigare att på baksidan behöver det bara vara brudparet där (vilket är väldigt fint) och självklart bandet. Det är en baksida och jag tycker inte baksidan ska "tävla" med framsidan. Framsidan då.. jag tycker du ska använda det lila bandet, det såg lite "lyxigare" ut, eller vad man nu ska säga. Vill du absolut få in turkost i inbjudningarna, då kanske snörena till tagsen inuti kan vara turkosa istället? Jag tycker själva kortet i mitten längst ner, med hjärtat, bröllop, lite blommor och med lila band istället för turkost då var absolut finast, jättefint :) Lagom med saker på det tycker jag :)

• Chicita

Favoritar: (kan tyvärr inte förminska bilderna)
    Ser ingen jättestor skillnad på dom tre översta, därför tog jag med alla tre.
    Och den sista tyckte jag också var bra om du ville ha något så det blir lite tredimensionellt.
    Så antingen någon av dom tre översta (eller en kombination av dom) eller den sista.
    Det enda jag inte riktigt gillade med den sista är att det fina hjärtat liksom försvinner. Kan du ta bort "bröllop" och ha blommorna istället?
    Eller använda stämpeln utan att göra det på ett löst papper.. alltså stämpla "Bröllop" på samma plats som det sitter nu. 

Svar på tråden minuz problem!