• Evis01

Hur ser just DIN vigselring ut?

Jag sitter och kollar runt på ringar, men har oerhört svårt att välja någon.. Det finns för stort urval Skrattande
    Jag (vi) tänker hålla mig till en låg budget, det finns massor för många utav fina ringar i just den prisklassen också!

Nu är jag är nyfiken på hur just DIN ring (kommer) ser ut?! Och ska din man också ha någon (extra) ring?

• Svar på tråden Hur ser just DIN vigselring ut?
  • Chicita

Det här är våra vigselringar. Hans ring har inga diamanter (min har en vit och en grön diamant), men han har båda datumen graverade.
    Gravyren på utsidan är i alvisk font. På min vigselring står det Amor, Vincit, Omnia och på hans står våra namn + förlovnings och vigseldatum.
    Min förlovningsring är likadan som hans vigselring men utan vigseldatumet

Och så här ser dom ut på våra (torra) händer

• 1700tal

Här är mina. Superdålig bild dock... Den översta, smalare är vigselringen.

• Victoria

Det blir nog den här ringen är typ 99,9% säker!! Ska väl bestämma mig snart tror jag haha Det jag gillar bäst med den är att det är både vitt och gult guld!
    Min blivande har kvar sin förlovningsring och vi graverar in vigseldatumet  
  • Berlan

Här är våra respektive blivande vigselringar. Vi kommer bara att ha en ring var då vi båda byter ut våra förlovningsringar. Jag kanske vill ha en ring till i framtiden, men med tanke på hur min vigselring ser ut är det lite av ett projekt att matcha den med en annan ring och därför får det vänta. Min ring har 24 mindre och en större briljantslipad diamant och min killes har nio stycken princesslipade diamanter.

• Evis01
    Chicita skrev 2012-04-16 15:42:59 följande:
    Det här är våra vigselringar. Hans ring har inga diamanter (min har en vit och en grön diamant), men han har båda datumen graverade.
    Gravyren på utsidan är i alvisk font. På min vigselring står det Amor, Vincit, Omnia och på hans står våra namn + förlovnings och vigseldatum.

GladGlad

Men vilka fina!! Lite mer ovanliga. Men otroligt fina!
  • Evis01
    1700tal skrev 2012-04-16 17:01:18 följande:

Här är mina. Superdålig bild dock... Den översta, smalare är vigselringen.

Jättefina ringar!! Båda ringarna var
  • Chicita
    Evis01 skrev 2012-04-16 21:09:09 följande:
    GladGlad

Men vilka fina!! Lite mer ovanliga. Men otroligt fina!
    Tack Solig
    Det är länkat till vår första dejt som var på första Sagan om Ringen-filmen Glad
    Det pengamässiga värdet i ringarna är inte så stort, men det känslomässiga är betydligt större Solig
  • Evis01
    Evis01 skrev 2012-04-16 21:11:26 följande:
    Jättefina ringar!! De går verkligen ihop!
Svar på tråden Hur ser just DIN vigselring ut?