E det ok att bli förd fram till altaret av min pappa?????
Hjälp!!!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 19:24
Kom gärna med synpunkter på det. =)
Hjälp!!!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 19:24
Kom gärna med synpunkter på det. =)
Förhoppningen är ju att ens opponenter ska analysera och överväga ens argument och sedan slå tillbaka med full kraft med egna lysande argument (såvida de inte har låtit sig övertygas). Inte att de ska lacka ur och känna sig påhoppade. Därför är det viktigt att begrunda sin egen argumentering.
Förhoppningen är ju att ens opponenter ska analysera och överväga ens argument och sedan slå tillbaka med full kraft med egna lysande argument (såvida de inte har låtit sig övertygas). Inte att de ska lacka ur och känna sig påhoppade. Därför är det viktigt att begrunda sin egen argumentering.
DN: "En nationell kartläggning visade att cirka 70.000 unga upplever att föräldrar, religion eller kultur begränsade valet av äktenskapspartner – vilket är fler människor än som bor i Gävle."
Jag är emot brudöverlämning (väl värt att notera är att jag därmed inte är emot brudpar som väljer brudöverlämning.)
Jag vill inte ha någon morgongåva - mest då jag inte ser meningen med det.
Jag öppnar dörrar åt mig själv och åt personer med barnvagn, äldre människor eller små barn som inte kan öppna dörren själv. Av artighet håller jag upp dörren åt rätt många personer per dag, skulle jag tippa på. Min man håller upp dörren för mig ibland också - om han kommer först till dörren och låser upp den är det klart att han öppnar den, men jag öppnar ju för honom de gånger som jag går först.
Jag drar ut min egen stol.
Jag rakar benen ibland - men bara när jag orkar böja mig ner och engagera mig. De är ju så långt bort!
Jag tycker att det är mer logiskt att lägga mer pengar på en kostym till ett bröllop än vad det är att köpa en brudklänning.
Kvinnor OCH män fångas i könsrollerna och får inte ens chansen att utveckla sin största potential bara på grund av något så simpelt som vilket kön vi har fötts med, något som i alla fall jag tycker att man bör försöka vara medveten om när man väljer att genomföra en sed som tydligt signalerar än i dag att kvinnan är i beroendeställning.