E det ok att bli förd fram till altaret av min pappa?????
Hjälp!!!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 19:24
Kom gärna med synpunkter på det. =)
Hjälp!!!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 19:24
Kom gärna med synpunkter på det. =)
Ytterligare en tråd...
Om prästen godkänner och att du och din fästman (!) är eniga om det beslutet så är det iofs lugnt. Men i mina ögon så är man två som gifter sig. Det är inte endast bruden. Så det var självklart för oss att gå in (och ut ;)) tillsammans. Jag skulle ha haft dåligt samvete om min pappa inte fick stå och se mig gå in i kyrkan utan måste gå bredvid där min fästmans plats är.
Nej, jag är inget fan av överlämning. "Tja, här har du kossan. Göda upp henne bra så hon kan föda kalvar..." Lite så känns det.
Jag tycker att man får göra vad man vill så länge alla inblandade tycker att det är okej men jag skulle aldrig vilja ha det så. En anledning är den symboliska som redan har tagits upp men även för att bröllopet inte bara handlar om mig utan mig och min fästman som ett par. Jag är varken mer eller mindre värd än min fästman och bara tanken på att han skulle stå och vänta på mig som om jag skulle vara dagens huvudperson och inte han känns konstigt. Det är ju vi två det handlar om och därför ska ingen vänta på den andra utan vi ska tillsammans gå in i äktenskapet som den enhet vi är nu och kommer vara efter vigseln.
Det enda jag kan tänka mig som "brudöverlämning" är att båda blir framförda till vigselförättaren av båda sina egna föräldrar alltså typ som i "Vänner" när Ross ex fru gifter sig. Men då uppstår det svårigheter om man är uppväxt med extraföräldrar (vilket min fästman är). Jag tror övrigt att mina föräldrar helst ser att jag gå in tillsammans med min fästman precis som de gjorde, så kan de sitta och fälla glädjetårar i lugn och ro
Men som sagt alla gör som de vill men det ska vara okej med alla inblandade (och med det menar jag alltså brudparet, brudens far och vigselförättaren)