E det ok att bli förd fram till altaret av min pappa?????
Hjälp!!!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 19:24
Kom gärna med synpunkter på det. =)
Hjälp!!!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 19:24
Kom gärna med synpunkter på det. =)
Man gör väl som man vill
Ja, men jag menade på att ingen kan få dig att göra något mot din vilja. + att det är väl isf bara att byta präst, byta kyrka eller gifta sig någon annanstans.
Det känns som det mesta är sagt o tror det är en hög med starka kvinnor o starka åsiker här inne som inte går att ändra... I alla fall ingen som kommer erkänna det här... ;) hoppas inte TS är ledsen av hårda svar men blir lätt lite hårt o elakt med sånna här ämnen.. Jag drömde som liten att pappa skulle leda mig in till min blivande med mindt 10 tärnor.. Alla skulle gråta glädjetårar o du or skullesläppas fria... ;) Sen kom verkligheten.. Jag tog en kurs som brällopskonsult. Där fanns en manlig präst. Hans fru var för överlämningen men han inte. Först blev jag sur på honom men sen kändes hans argument så självklart... Jag skutade nog lyssna på min pappa i gymnasiet. Att han skulle välja kulleåtmig.. Herre min gud, jag älskar min pappa men NEJ tack. Slå upp självständig o det förklaras med mitt namn o det det är en sida hos mig jag är stoltöver... Ska hag då påmin bröllopsdag hålla pappa ihanden som en liten tjej istället för den självstända kvinna jag blivit... Plus att vi ska glänsa som par o inte som brud... Det sista är mer sim ett tips.. De tråkigaste jag vet är att vänta som gäst innan brudpar kommer till festlokalen. Fotografera innan vigsel.. Så mycket bättre. Annars blir det en massa dötid som tråkar ut gästerna. O fotas ni innan så har vrudgummen redan sett dig i klänningen. Jag tänkte döremot be fitografen fota oss första gången vi ser varandra på fotoplatsendå vi i te sover ihop sista natten... Sover ni nu.., ;)
Gud förlåt... Går det att läsa? Iphone+ mig+ bad = otroligt många stavfel o tryckfel... ;)
Att kalla alla de kvinnor som gifter sig utanför Svenska kyrkan och i andra kulturer (de av dem som överlämnas) för white trash kossor tycker jag är myopiskt och höjden av kulturell okänslighet.