• Troll

När är man för ung?

När är man för ung att gifta sig, enligt er? Jag är säker på att många håller med om att det är en mognadsfråga men vilken ålder skulle ni höja ögonbrynen åt om ni inte kände personerna?

• Svar på tråden När är man för ung?
  • daniiel

Under 20år, då skulle jag faktiskt höja på ögonbrynen. Sedan kan ju inte jag avgöra om det stämmer, att det är för ungt för just det paret, men.. ja, då skulle iaf jag börja fundera.

Och ja, klart att ett äktenskap mellan två 18-åringar kan likaväl hålla som ett äktenskap mellan två 30-åringar, men jag tror överlag att det inte är så.

Jag och min make var 25 och 26år när vi gifte oss. Även det höjde vissa på ögonbrynet över.

• Fröken Emma

Under 25 eller så utan att veta bakgrund.
    Jag tycker ju att man ska ha varit tillsammans ett bra tag och gärna bott ihopp ett par år innan.

Jag har en vän som gifte sig vid 18 exakt fylda! dom är fortfarande lyckligt gifta efter 14 år.

• FelizLane

vi är 22 resp 23 år när vi gifter oss. Vi har då varit tillsammans 5 år och bott ihop i 4 år. Inte märkt än att nån höjer på ögonbrynen, men vi pratar inte vilt om det heller. 

• Brummelisa

Jag är 24 år, och gifte mig för ett par veckor sen. Jag och min make har varit tillsammans i elva år..

Jag tycker inte man kan dömma någon, utan att veta bakgrunden.

• 070831
    Brummelisa skrev 2011-11-01 22:36:52 följande:
    Jag är 24 år, och gifte mig för ett par veckor sen. Jag och min make har varit tillsammans i elva år..

Jag tycker inte man kan dömma någon, utan att veta bakgrunden.
    Oh shit säger jag bara då har du haft tur i kärleken :) Grattis får man säga :)
  • bruden2012

Jag är 23 år och min fästman 26 och vi ska gifta oss till sommaren, jag har märkt att rätt många tycker att det är konstigt att vi ska gifta oss med tanke på att jag "bara" är 23 men jag känner att det beror mycket på vart man är i livet, själv är jag snart klar med dubbelexamen på universitet och fästmannen har jobbat ett tag efter att hans examen..Man känner själv när det är rätt.

• förlovadflicka

Jag är 19 och han 27 och nu har vi varit gifta i en månad på dagen! Dock är det inte att rekommendera i alla fall, men vi har det helt underbart!

• marimekko86

Jag är 25 år och jag gifte mig i lördags med min underbara man som är 23 år ♥.

Vi har varit ett par i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag har haft ett långtvarigt förhållande innan jag träffade min man, men jag är första tjejen han har ett seriösa förhållande med, och det har ju blivit riktigt seriöst under helgen  .

De som inte känner oss har sagt ungefär såhär: Men oj, vad stort, ni är ju inte så gamla.!

Näää, vi är inte så gamla, men vi har levt ihop i många år så varför inte gifta sig? Vi är väl rätt mogna för vår ålder kanske. Båda har fasta anställningar, tjänar bra med pengar, bor stort och fint osv. Vi ville gifta oss unga, ha ett superroligt bröllop och fira med alla nära och kära innan vi tar steget vidare och skaffar familj...men det dröjer ett tag till iaf, nu vill vi bara vara gifta och gotta oss.!

Många skaffar barn i vår ålder, dock höjjer folk ögonbrynet mer om man gifter sig, undra varför? Men så är det och det är inget vi tar illa vid av. Våra nära och kära vet ju hur vi är och tvekar inte ett dugg på vårt förhållande.

Men jag skulle helt klart höja ögonbrynet om nån under 20 år gifte sig...men jag skulle verkligen försöka att inte döma dem, men sånt gör man ju ändå ibland.!

• daniiel

Jag måste bara få fråga en sak, blir förhållandet seriösare och är man mer vuxen om man har en universitetsexamen, fast jobb och tjänar bra, stort boende och sådana saker?

Isåfall är det rätt kört för våran del. Ingen av oss har studerat på universitet, bara min make har fast jobb, vi bor i en 3a och har inte gott om pengar. Är vårt förhållande mindre seriöst då? Är vi mindre vuxna?

Vi har varit ett par i över 6år, bott tillsammans i drygt 5,5år vi har en dotter tillsammans som snart fyller 5år. Ingen höjde på ögonbrynen när vi sa att vi skulle gifta oss. Vi fick endast höra saker i stil med "Äntligen!", "Som vi har väntat!" och "Vad härligt att ni gifter er!" :)

(Dessutom, det är många som höjer på ögonbrynen när man får barn som ung!)

• 070831

jag tycker inte under 20 år iaf. och man ska varit tillsammans några år :) så att man inte skiljer sig i onödan.
    vi har varit ett par sedan augusti 2007 och nästa år i maj gifter vi oss. och vi har bott tillsammans lika lång tid då det tog inte så lång tid innan ja flyttade ner till skåne. tog ca 1½ månad

Svar på tråden När är man för ung?