• Elila

Österlenbrudar

Hej!

Tänkte se om det är några där ute som ska gifta sig på Österlen i sommar eller nästa sommar. Jag och min sambo har bokat 4/8-2012 strax utanför Simrishamn.

Här tänkte jag vi kunde prata av oss om vigsel, håruppsättningar, florister, frisörer, sminköser, catering, lokaler och annat som måste planeras.

Själv bor vi i Göteborg vilket gör att vi planerar på distans, lite klurigt ibland men å andra sidan är vi precis i starten av vår planering...

Vi ses!

• Svar på tråden Österlenbrudar
  • Elila

Elinmartin: Vi behöver lite hjälp :) Vi har skickat ett mail till Christoffer (eller egentligen till Christer Nilsson för det var den enda mailadressen vi hittade, men vi skrev att han skulle vidarebefodra det till Christoffer så det gör han förhoppningsvis) men vi har ännu inte fått ngt svar och undrar om vi har rätt mailadress eller om du kanske har en mailadress som går direkt till Christoffer? Den mailadressen vi har mailat på är: christer.nilsson@supermarket.ica.se, är det rätt? Tack så länge!

• elinmartin

Hej Elisabeth
    Ja det är rätt adress, ska snart ner till jobbet ska kolla om grabbarna så att ni får ett svar. Ha det så bra, Elin

• Elila

Hej hej!

Hur går det för er där ute i planeringsdjungeln? Vi står väl ungefär på samma plats som innan förutom att vi har fått en fantastisk offert från klockareboden. Vi känner oss jätte nöjda och det är väl bara lite små detaljer som ska fixas till :)

• elinmartin

Hej!
    Känner att vi står still lite håller på och få fram ett bra monogram.
    Har så många olika ideer att jag måste bestämma vad jag ska ha och inte.
    Men ni kanske kan hjälpa mig med en sak, vi funderar på att baka lyckokaker till alla gäster, med något härligt och lite personligt citat. Men hur ska de få dessa?? HAr funderat på att de bara ska ligga på bordet när de kommer eller så ska de ligga i en liten ask, eller kankse komma med efterätten, bara att de är ett jätte jobb för servingsperosnalen att de är nog inget alternativ, Hjälp mig..

• Elila

Vilken bra idé med lyckokakor! Kan man kanske inte beställa det ifrån något bageri och sedan göra lådorna själv så blir det lite som en gåva? Den lilla boxen med kakan i kan ju oxå agera som placeringskort? :)

• backslick

Hittade den här tråden precis och jag som hängt på BT i ett halvår redan!

Jag och min fästman kommer att gifta oss 2/6 nästa år i Maglehems kyrka (var där och tittade idag och föll pladask) och ha festen på Esperöds Herrgård. Från början var tanken Vitaby kyrka för att utsikten är helt fantastisk där, men den kändes inte helt rätt när vi väl var där. Bröllopsnatten kommer (förmodligen) spenderas i Ravlunda Bränneris bröllopssvit. 

Vi är ute efter trerätters middag men har inte bestämt oss för hur mycket exakt vi vill lägga på catering än. Vi är lite inne på Daniel Berlin, men tror att det kommer bli för dyrt.

Just nu letar vi framförallt efter en billig men bra fotograf. Vi vill båda två ha fotograf en hel dag och har kikat lite på Tannus men får inte riktigt plats med 25 000 i vår budget. Det lutar åt att be någon vän eller släkting att fota.

• Havsglimt

Hej.
    Jag är ny här i denna tråd.  Vad kul med flera österlenbrudar. Jag och sambon ska gifta oss den 19/5 vid Haväng och sedan ha bröllopsfesten på Badhotellet i Vitemölla. Undrar om det är någon som har tips på ett bra band till festen samt någon som kan sjunga eller spela i samband med vigseln. Tack på förhand

• Elila

Hej på er!

Va kul med fler Österlenbrudar, den här tråden har legat lite och sovit ett tag ;)

Va härligt det låter med Haväng, utomhus då?

Vi har kommit rätt långt i vår planering:

Det vi har fixat är:

Tostmasters x 2

Tärnor x1

Bestmans x2

Sminkös

Florist (Österlensbinderi)

Kyrka (Järrestads kyrka)

Lokal (Tommarps bygdegård)

Mat (Klockareboden i Borrby, tre rätters)

Bröllopssvit (Hotell Svea i Simrishamn)

Brudklänning (+underkjol)

Ring

Tårta

Fotograf

Kvar är:

Frisör (har ni tips på ngn bra? Gärna i Simrishamn eller Hammenhög)

DJ (Tips där??)

Inbjudningskort, program, festhäften (har vi iof nästan bestämt vad vi ska köpa och hur de ska se ut men inte gjort ännu)

Transport

Dekorationer

Dryck

Och allt det där andra pilleriet som man inte får glömma men som jag inte kommer på just nu ;)

• JoJ

Hittade den här tråden nu, ska oxå gifta mig på Österlen! Närmare bestämt den 16 juni. Nu är jag på jakt efter frisör och makeup artist, såg att flera rekommenderat Emelie Sjöström men länken till hennes sida funkar inte. Någon som har hennes kontaktuppgifter?

• elinmartin

hej
    vad säger ni ska vi blåsa lite liv i denna tråden..,,??

Svar på tråden Österlenbrudar