• Elila

Österlenbrudar

Hej!

Tänkte se om det är några där ute som ska gifta sig på Österlen i sommar eller nästa sommar. Jag och min sambo har bokat 4/8-2012 strax utanför Simrishamn.

Här tänkte jag vi kunde prata av oss om vigsel, håruppsättningar, florister, frisörer, sminköser, catering, lokaler och annat som måste planeras.

Själv bor vi i Göteborg vilket gör att vi planerar på distans, lite klurigt ibland men å andra sidan är vi precis i starten av vår planering...

Vi ses!

• Svar på tråden Österlenbrudar
  • Elila

Åhh...man blir så glad när man loggar in och ser att det är så många som är aktiva här på tråden. Så kul att vi följs åt... Själv smiter jag in när jag är på jobbet...oops...
    Det svåra här dock är att när de flesta skriver ang priser så skriver de 'billigt' eller liknande. Det är ju relativt ;) Vad säger ni om att skriva ut pris så att man själv kan få bedömma om det är billigt eller ej? Eller tränger jag mig på för mycket nu? Inte min mening isf... 

Fishkiss:
    Alla korten är jättefina, personligen tycker jag nog bäst om det i mitten (det helt vita) men å andra sidan tycker jag alla är jättefina... Svårt!

Anna1205:
    Klänningen är toppen... hur ska du göra med skor? Det tycker jag är lite knepigt... Jag funderar på att köpa ett par helt udda skor i ngn stark färg så att det blir en liten rolig detalj... Dock inte hittat några ännu.

elinmartin skrev 2011-06-14 22:28:23 följande:

Hej

Jag är helt ny på denna sidan men sen hittade jag detta forum och blev bara tvungen att bli medlem. Vi ska också gifta oss 2012 och även vi ska ha festen i Tomarps bygdegår, vi valde den lokalen pga det stor och vällutrustade köket. Har för mig att du pratade om att du ville ha en kock och serveringspersonal, men visste inga??

Va kul att du oxå ska ha bröllopsfesten där. När är det ni ska gifta er? Ska ni vigas i Tommarp? Visst är gården toppenfin, verkar så mysigt med den lilla bersån som är i anslutning till huvudlokalen. Vi har dock inte fått ngn hel rundtur ännu... Hur hade ni tänkt att ha borden? Hur ska ni göra med mat?

• elinmartin

Va kul att du oxå ska ha bröllopsfesten där. När är det ni ska gifta er? Ska ni vigas i Tommarp? Visst är gården toppenfin, verkar så mysigt med den lilla bersån som är i anslutning till huvudlokalen. Vi har dock inte fått ngn hel rundtur ännu... Hur hade ni tänkt att ha borden? Hur ska ni göra med mat?

Vi ska gifta oss helgen efter er, jag vi har varit på en "JÄTTE" rund tur med Hans han är jätte mysig och han vissar allt och lite till. Vi ska inte viga ossi Tommarp utani Hammenhög där vi bor.
    Vet inte riktig hur vi ska ställa borden än, men en sak som glädje mig när vi var på rundturen var att de håller på att klä om alla stolar till svart, mycket bättre än de gamla röda. Så jag tänkte inte ha några stolsöverdrag. Det passar bra för oss för vi ska ha färgtema vit och mörkgrått.
    En bekant till oss som är kock ska laga vår mat och även så har vi en tjej som vi känner genom gemensamma vänner som kommer att sätta ihop ett servering team och de kommer även att stå i baren på kvällen.
    Ska ni ha något tema bröllop eller något liknade? Var gifter ni er? har jag rätt för mig att ni inte kommer härifrån??
  • elinmartin

Hej på er alla!!

Måste bara tipsa om detta paraply (min syster har köp de till mig så jag har dock inte sätt det än). Det kan ju tyvärr bli regn på dagen och då vill man gärna ha ett paraply som inte innehåller en massa reklam eller färger. Detta finns på Clase Ohlson och kostar just nu bara 19:-. bara ett tips!!

• Elila
    elinmartin skrev 2011-06-15 21:22:33 följande:
    Vet inte riktig hur vi ska ställa borden än, men en sak som glädje mig när vi var på rundturen var att de håller på att klä om alla stolar till svart, mycket bättre än de gamla röda. Så jag tänkte inte ha några stolsöverdrag. Det passar bra för oss för vi ska ha färgtema vit och mörkgrått.
    Ska ni ha något tema bröllop eller något liknade? Var gifter ni er? har jag rätt för mig att ni inte kommer härifrån??
    Kul att du ska ha helgen efter, då ska vi inte ha sönder ngt ;)

Va bra med stolarna... Jag har varit lite orolig över hur man ska fixa men det låter ju bra.
    Vi har väl i princip bestämt att vi ska köra på vitt, rosa och silver men inget är skrivet i sten än.

Vi kommer ifrån Göteborg men har hus i Järrestad så vi ska vigas i Järrestads kyrka :)

Hoppas det kommer bli toppen, längtar redan...
  • anna1205

Jag tror jag siktar på skor i samma färg, i sidentyg för det känns som mest jag. Spetsig tå vill jag nog ha men annars vet jag inte. Får se vad jag kan hitta för någonting.

• Elila

Ville bara önska er en glad midsommar!

Vi ska ner till huset i Järrestad och åker idag. För varje gång man kommer ner så pirrar det lite i magen...

Tänk att man ska gifta sig nästa sommar. Helt galet men helt galet roligt såklart.

Vad ska ni göra på midsommar?

• anna1205

Trevlig midsommar själv :) Visst är det härligt med bröllop nästa år. För oss blir det en lugn midsommar med vänner, god mat och dricka.

Ha så trevligt!

• Elila

Hej hej!

Hoppas alla mår bra i sommarvärmen!

Vi pratade lite häromdagen angående tårta. Vart ska ni beställa det ngnstans? Har ni hört ngt om några bra ställen ni kan tipsa om?

• MrsGranath

Vill tipsa er om Norrmans konditori i gärsnäs! Har själv beställt min tårta därifrån...
    Billiga, tillmötesgående och jättegoda tårtor =)

Dessutom nära och bra för er!

• elinmartin

Hej på er.
    Jag har börjat och kolla på lite kläningar fast att det lång tid kvar. Hur ska ni göra ska ni köpa en i en butik eller ska ni beställa på internet?? kinakläningar, är det något som har erfarenhet av dem, är ju sjukt mycket billigare, men blir det bra??

Svar på tråden Österlenbrudar