• Elila

Österlenbrudar

Hej!

Tänkte se om det är några där ute som ska gifta sig på Österlen i sommar eller nästa sommar. Jag och min sambo har bokat 4/8-2012 strax utanför Simrishamn.

Här tänkte jag vi kunde prata av oss om vigsel, håruppsättningar, florister, frisörer, sminköser, catering, lokaler och annat som måste planeras.

Själv bor vi i Göteborg vilket gör att vi planerar på distans, lite klurigt ibland men å andra sidan är vi precis i starten av vår planering...

Vi ses!

• Svar på tråden Österlenbrudar
  • Godis
    ale stenar skrev 2011-06-09 18:28:57 följande:
    Ni som ska gifta er 2012, hur långt har ni kommit? Har ni börjat handla saker än?
    Näe inte än. Dock så är väl saker bestämda, dvs vad som ska inhandlas osv. Mer än ett år innan....
    E man ett kontrollfreak så e man Skrattande
  • teddy66

Hej, ett liteet tips fån mig efter att ha skummat igenom er tråd. 
    Jag ska gifta mig i Ystad i sep, dukar och servetter ska jag hyra från Hotell Svea i Simrishamn. Kan inte priset än. Personligen av de få blomster arrangemang man fått så kan jag rekommendera Trollduvan i Löderup, de är duktiga och verkar påhittiga annars blomster handeln i Glemmingebro. 

• teddy66

Glömde en sak, tårtan... Kolla med Norrmans konditori i Gärsnäs. Är känd för goda tårtor och mkt skapliga i pris trots bröllopstårta.

• ale stenar

Ringen är nu beställd och handpenningen betald! :) Nu blir det en allt för lång väntan (leveranstid på 4-8 veckor) innan förlovningen blir offeciell.

• Annika David

Jag skrev nyss ett inlägg under "Tips&idéer" på just detta tema, läs gärna det :)

Vi gifter oss i Gladsax 2 juli i år, och har festen på Karlaby Kro :)

Bröllop 2011-07-02
  • Pernillapernilla

Hej!!

Jag ska gifta mig i Fågeltoftakyrka den 11.11.11 och ha festen påTråns gården.
    Vi ska beställa maten från Raskarum (3-rätters) och tårtan från Sumlan i Brösarp (som gör väldigt goa tårtor till rimligt pris).

• anna1205

Vi ska också gifta oss i Fågeltofta kyrka 12/5-2012 och precis som Fishkiss ha bröllopsfest på Kronovalls slott. Vi är ännu inte officiellt förlovade så ingen vet att vi ska gifta oss :) Roligt att läsa att fler än vi har börjat planera fastän det är ett helt år kvar. Våra ringar är färdiga i slutet av juni och vår förlovningsdag blir 16 juli 2011.

• Elila

Åh va roligt att så många ska gifta sig på Österlen...

Vi har mest bara kikat runt än så länge och inte köpt ngt ännu. Känns som att det är lång tid kvar och att man inte behöver stressa... Dock stressar jag redan ändå. Man vill ju ha det så perfekt som möjligt men ändå så billigt som möjligt vilket verkar vara en svår kombination...

Kronovall är ju jättevackert. Men verkligen dyra kuvertpriser, hur många är ni?

Ingen av er här som vet ngt om catering? har kikat lite på allé och så men det känns lite väl dyrt...

Ni som inte har festen i direkt anslutning till kyrkan, hur gör ni med transport av era gäster?

Ingen som har några tips på boende för era gäster som kommer långväga? Man vill ju inte att gästerna ska behöva lägga ut hur mkt pengar som helst bara för att komma på vårt bröllop...

Kul att vi är så många här, kommer nog bli ett spännande år med er här. Mycket som kommer diskuteras, planeras, tipsas och våndas över ;)

• Fishkiss
    Elisabeth och Markus skrev 2011-06-11 14:50:35 följande:
    Kronovall är ju jättevackert. Men verkligen dyra kuvertpriser, hur många är ni?
    Vi vet inte hur många vi kommer bli för min blivande man har sin familj i Spanien och vi vet inte hur många som kommer. Tänkte skicka inbjudan ca 6 månader innan.  Har ni bestämt inbjudningskort?
  • Flotten
    Elisabeth och Markus skrev 2011-06-11 14:50:35 följande:

Åh va roligt att så många ska gifta sig på Österlen...

Ingen av er här som vet ngt om catering? har kikat lite på allé och så men det känns lite väl dyrt...

Kollat in Tranesgården?  www.skanetranas.se
Svar på tråden Österlenbrudar