• Elila

Österlenbrudar

Hej!

Tänkte se om det är några där ute som ska gifta sig på Österlen i sommar eller nästa sommar. Jag och min sambo har bokat 4/8-2012 strax utanför Simrishamn.

Här tänkte jag vi kunde prata av oss om vigsel, håruppsättningar, florister, frisörer, sminköser, catering, lokaler och annat som måste planeras.

Själv bor vi i Göteborg vilket gör att vi planerar på distans, lite klurigt ibland men å andra sidan är vi precis i starten av vår planering...

Vi ses!

• Svar på tråden Österlenbrudar
  • Fishkiss

Idag fick jag hem fler provkort. Vilket gillar ni bäst?

• Fishkiss
    anna1205 skrev 2011-06-14 08:43:21 följande:
    Jag köpte faktiskt min klänning igår, fast det är ju lång leverans så jag har nog inte den förrän till jul och förmodligen får den sys in lite. Här kommer en länk

www.kikstockholm.se/2009/brud57.html

Fast jag valde klänningen i thaisiden och med enbart tyll under. Jag är jättenöjd. Min bukett blir vit med liljekonvalj, pioner och rosor :) en rund bukett vill jag ha.
    Den var jättefin! så söt och ljuvlig Kommer säkert bli jättefin på dig och med en underbar bukett till!
  • Fishkiss
    anna1205 skrev 2011-06-14 08:43:21 följande:
    Jag köpte faktiskt min klänning igår, fast det är ju lång leverans så jag har nog inte den förrän till jul och förmodligen får den sys in lite. Här kommer en länk

www.kikstockholm.se/2009/brud57.html

Fast jag valde klänningen i thaisiden och med enbart tyll under. Jag är jättenöjd. Min bukett blir vit med liljekonvalj, pioner och rosor :) en rund bukett vill jag ha.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3866646-18.html  (längst ner)
  • anna1205

Fishkiss: tack!!

Vi ska förlova oss 16 juli 2011 - så om en månad. Vi hämtar våra ringar i slutet på juni :)

Vi är barnsligt förtjusta i Köpenhamn båda två så vi ska växla ringar där. Vi var på Österlen en helg i maj detta året och när vi körde och spanade in Kronovalls vinslott (jag har alltid velat bo där medan blivande mannen menade att det inte alls var fint där ) så sa min sambo/blivande man att här vill jag gifta mig med dig nästa vår och jag sa att det vill jag också. Sen bestämde vi datum för officiell förlovning tillsammans och har valt ringar tillsammans. Våra familjer vet ingenting ännu. Vad roligt att höra att ni tycker klänningen är fin. Jag blev störtkär i den och tycker den passar mig perfekt :)

• elinmartin
    Elisabeth och Markus skrev 2011-06-13 15:40:01 följande:
    Vi har redan bokat lokal och ska ha Tommarps bygdegård, nära för gästerna både till Simrishamn och till kyrkan :) Tack ändå för tipset!

Hej

Jag är helt ny på denna sidan men sen hittade jag detta forum och blev bara tvungen att bli medlem. Vi ska också gifta oss 2012 och även vi ska ha festen i Tomarps bygdegår, vi valde den lokalen pga det stor och vällutrustade köket. Har för mig att du pratade om att du ville ha en kock och serveringspersonal, men visste inga??

• elinmartin

Om jag ska tipsa om en blosteraffär så är det trollduvan i Löderup, köper alltid blommor där.
    Ska dock inte göra det till bröllopet, har en underbar vän som ska göra min bukett och arramang

• Flotten

Problemet med kockskolor är att de går inte i skolan på sommaren när de flesta bröllop går av stapeln. Hotell o resaurang finns i Ystad och med risk för att ha fel i Simrishamn. Helt övertygad om att de som hyr ut Tommarps bygdegård kan lotsa dig till serveringspersonal, Raskarum kan ABSOLUT ordna riktig mat av deras egen kock.Golfkrogarna kan också även Stora hotellet i Tomelilla.

• MrsGranath
    Elisabeth och Markus skrev 2011-06-13 15:43:49 följande:
    Det jag däremot vill ha tips på är catering....

Såg i en gammal tråd att Bures rökeri hade catering, ngn som vet om de har det fortfarande? Eller ngt annat billigt ställe som man känner till?
    Hej! Jag har inboxat dig... =)
  • MrsGranath
    elinmartin skrev 2011-06-14 22:28:23 följande:

Hej

Jag är helt ny på denna sidan men sen hittade jag detta forum och blev bara tvungen att bli medlem. Vi ska också gifta oss 2012 och även vi ska ha festen i Tomarps bygdegår, vi valde den lokalen pga det stor och vällutrustade köket. Har för mig att du pratade om att du ville ha en kock och serveringspersonal, men visste inga??

Hej! Jag har inboxat dig oxå... =)
  • ELMÅ

Hej hej!
    Vi gifter oss nu den 27 augusti i Gislövs smidesmuseum borgerligt i trädgården intill. Är ifrån Simrishamn själv medan min m2b är ifrån gbg.

Blomsterkällaren i S-hamn är helt underbara och hjälpsamma, vi har beställt bukett etc därifrån. Kan varmt rekommenderas.
    Frisör, det finns en tjej som jobbar som lärare i Ystad Emelie Sjöström som bor i S-hamn.

Jag ska själv få frisyren gjord i Hammenhög hos Carolina Salong MåE, blir inte särskilt dyrt heller och ligger 10 min bilresa ifrån S-hamn och inte 40 som det är till Ystad, 30 om man kör över hastigheten ;). Hos Caroline finns också en sminkös som kommer till salongen och gör make up. Har gjort min provuppsättning och blev jättenöjd, denna ingår naturligtvis också i priset.

Allé gör mkt god mat, Röken finns och Hotell Svea. Osäker på om de gör tre rätters. Själv har vi bokat Bellas bistro, nyöppnade längs "storgatan", haha finns inte mkt till sådan i Simpan men där  ligger den iaf

Boende till bröllopsnatten kan jag även förutom Karlaby kro och Hotell svea rekommendera Kockska gården i S-hamn, ligger mitt i stan.

Hoppas detta hjälper lite iaf.

Svar på tråden Österlenbrudar