Hej hej!
Vi gifter oss nu den 27 augusti i Gislövs smidesmuseum borgerligt i trädgården intill. Är ifrån Simrishamn själv medan min m2b är ifrån gbg.
Blomsterkällaren i S-hamn är helt underbara och hjälpsamma, vi har beställt bukett etc därifrån. Kan varmt rekommenderas.
Frisör, det finns en tjej som jobbar som lärare i Ystad Emelie Sjöström som bor i S-hamn.
Jag ska själv få frisyren gjord i Hammenhög hos Carolina Salong MåE, blir inte särskilt dyrt heller och ligger 10 min bilresa ifrån S-hamn och inte 40 som det är till Ystad, 30 om man kör över hastigheten ;). Hos Caroline finns också en sminkös som kommer till salongen och gör make up. Har gjort min provuppsättning och blev jättenöjd, denna ingår naturligtvis också i priset.
Allé gör mkt god mat, Röken finns och Hotell Svea. Osäker på om de gör tre rätters. Själv har vi bokat Bellas bistro, nyöppnade längs "storgatan", haha finns inte mkt till sådan i Simpan men där ligger den iaf
Boende till bröllopsnatten kan jag även förutom Karlaby kro och Hotell svea rekommendera Kockska gården i S-hamn, ligger mitt i stan.
Hoppas detta hjälper lite iaf.