• Elila

Österlenbrudar

Hej!

Tänkte se om det är några där ute som ska gifta sig på Österlen i sommar eller nästa sommar. Jag och min sambo har bokat 4/8-2012 strax utanför Simrishamn.

Här tänkte jag vi kunde prata av oss om vigsel, håruppsättningar, florister, frisörer, sminköser, catering, lokaler och annat som måste planeras.

Själv bor vi i Göteborg vilket gör att vi planerar på distans, lite klurigt ibland men å andra sidan är vi precis i starten av vår planering...

Vi ses!

• Svar på tråden Österlenbrudar
  • Elila

Hallå där!

Jag har oxå börjat titta lite efter klänning även fast det är lång tid kvar. Är ju en djungel där ute...

Jag går precis i samma tankar som dig. Köpa i butik här i Göteborg eller köpa på nätet... Det är ju såå mycket billigare att beställa så jag tänkte nog kanske göra det nu i höst och om det inte blir bra så får jag väl köpa en i butik... Fast då blir det å andra sidan jättedyrt. Hur tänker ni? Jag har hittat en klänning på Shopindream men inte hört ngt om dom. Ngn som vet?

• Elila

Här är klänningen jag funderar på....
  • anna1205

Underbart fin klänning :)) den gillar jag skarpt

• elinmartin

verkligen en vacker kläning, är de som du ska beställa på nätet eller i butik??
    Detta är de kläningarna som jag tittar på.
  • La Litchi

Hej!

Gick in på BT för att söka info om namnbyte och så såg jag denna tråd.

Har nyligen gift mig på Österlen och anlitade följande (några har redan nämnts):

Hår: Salong La Pe Tie

Make up: Emelie Sjöström

Blommor: Trolldruvan i Löderup

Tårta: Olof Viktors

Är jätte nöjd med samtliga.

Lycka till brudar! :o)

• Elila

Hej!

Hoppas alla har haft en fin helg!

ElinMartin: Vilka vackra klänningar! Superfina! Den första var verkligen en spetsdröm och den andra gav verkligen en wow-effekt då den först ser enkel ut där fram och sedan fantastisk där bak med öppna i ryggen och detaljerna på släpet.

Klänningen som jag visade här är en så kallad "kinaklänning" alltså en jag ska beställa på nätet. Har varit redan och provat i butik men inte hittat ngn som jag känner är rätt + att de är så otroligt dyra. Man vet ju att man tar en chansning om man beställer på nätet men kanske att det är värt det?! Hur tänker ni? Ska ni köpa i butik eller beställa?

La Litchi: Kanon med tips, vill du vara gullig och skriva ut var alla dessa ställen ligger :)

• elinmartin
    Elisabeth och Markus skrev 2011-07-04 10:47:49 följande:

Hej!

Hoppas alla har haft en fin helg!

ElinMartin: Vilka vackra klänningar! Superfina! Den första var verkligen en spetsdröm och den andra gav verkligen en wow-effekt då den först ser enkel ut där fram och sedan fantastisk där bak med öppna i ryggen och detaljerna på släpet.

Klänningen som jag visade här är en så kallad "kinaklänning" alltså en jag ska beställa på nätet. Har varit redan och provat i butik men inte hittat ngn som jag känner är rätt + att de är så otroligt dyra. Man vet ju att man tar en chansning om man beställer på nätet men kanske att det är värt det?! Hur tänker ni? Ska ni köpa i butik eller beställa?

La Litchi: Kanon med tips, vill du vara gullig och skriva ut var alla dessa ställen ligger :)

Hej

Jag kommer att åka till butiken som ligger i Vinslöv och pröva olika kläningar, bara för att man gillar de på bild behöver de inte vara bra på. vinslöv butiken är stor och har bra utbud, jag var där när en vän skulle gifta sig och jag var med som smakråd, de var också jätte trevliga.
    Sen har jag kollat lite på nätet men inte hitta något, samtidig som min blivade tycker att jag ska köpe en i butik. får se om han är lika villig på de när man vet vad den kommer och kosta:)
  • La Litchi

Visst kan jag det. Salong La Pe Tie ligger i Tomelilla. Emelie Sjöström: www.emsjostrom.com Trolldruvan blommor Löderup Olof Viktors ligger vid Glemmingebro. www.olofviktors.se Klänningen köptes i Vinslöv!

• elinmartin
    La Litchi skrev 2011-07-04 17:50:00 följande:
    Visst kan jag det. Salong La Pe Tie ligger i Tomelilla. Emelie Sjöström: www.emsjostrom.com Trolldruvan blommor Löderup Olof Viktors ligger vid Glemmingebro. www.olofviktors.se Klänningen köptes i Vinslöv!
    Får man lov och fråga vilket märke du hade på din och hur mycket den kostade. är också inne på att åka ditt och kolla på kläning.
  • La Litchi

Elinmartin: Jag har inboxat dig!

Svar på tråden Österlenbrudar