• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • confuzed86

Min skickades med dhl express. Fick den efter 4 dagar :)

• HalkatlaNr1
    confuzed86 skrev 2013-05-20 14:03:26 följande:
    Min skickades med dhl express. Fick den efter 4 dagar :)
    Är oxå inne på att ta den med DHL..
    O hoppas på att klänningen blir bra.. 
  • Tassiemon
    muppen skrev 2013-05-20 12:38:14 följande:
    Tack Tassiemon, jag är också nöjd. Men jag var medveten om att jag chansade.Min spontana känsla är att det är en jättechansning att beställa en klänning med spets, eftersom dels spetsen kanske inte är lika fin som originalet, och dels att de kinesiska fabrikerna gärna överdekorerar själva spetsen med pärlor och paljetter. Så om det är en spetsklänning man vill ha kanske de lite "dyrare" klänningarna är säkrare? Vad säger ni som köpt spetsklänningar från Milly och Landy?Är det någon som har köpt en klänning från eDressit? Har precis hittat deras klänningar både på eBay och på deras egna sida, och är lite sugen på en festklänning till ett annat bröllop jag ska på... 
    Ja, det där med spets verkar kunna variera ganska mycket och bli lite för pråligt ibland, bra tips :)
    Brukar tyllkjolar bli bra? Är rädd att de kan bli för "frasiga".
    Jag har två klänningar som är mina favoriter. Båda finns på Milly och jag funderar över om det är värt att betala lite dyrare för någon av dem eller om man ska chansa på en liknande billigare variant på ebay.
    Den ena har inte spets utan vad de kallar för "appliques", fastsydda spetslikande saker fattar jag det som. Och den andra klänningen har lite speciell tyll. Har du några tips?

På Landy har jag också hittat en fin klänning men de har varken produkt- eller materialbeskrivning och då vet man ju inte riktigt vad man får, fast de flesta verkar vara nöjda.

www.millybridal.com/trumpet-mermaid-v-neck-white-appliques-chiffon-floor-length-wedding-dress-p-1663.html

www.millybridal.com/ballgown-strapless-tulle-chapel-train-white-ruffles-wedding-dress-p-8115.html
  • muppen
    Tassiemon skrev 2013-05-20 15:41:13 följande:
    Ja, det där med spets verkar kunna variera ganska mycket och bli lite för pråligt ibland, bra tips :)
    Jag har två klänningar som är mina favoriter. Båda finns på Milly och jag funderar över om det är värt att betala lite dyrare för någon av dem eller om man ska chansa på en liknande billigare variant på ebay.
    Den ena har inte spets utan vad de kallar för "appliques", fastsydda spetslikande saker fattar jag det som. Och den andra klänningen har lite speciell tyll. Har du några tips?

På Landy har jag också hittat en fin klänning men de har varken produkt- eller materialbeskrivning och då vet man ju inte riktigt vad man får, fast de flesta verkar vara nöjda.

www.millybridal.com/trumpet-mermaid-v-neck-wh...

www.millybridal.com/ballgown-strapless-tulle-...
    Appliques är fastsydda spetsgrejer - jag tror faktiskt att man kan säga att klänning nr två av mina är appliques, där är spetsen liksom broderad på en tunn tyllbas som satts fast.

Om tyll blir bra vet jag faktiskt inte, då jag undvikit det i kläningar jag tittat på då jag inte gillar det alls. Någon annan som vet?
    Tyllen i mina underkjolar är väldigt "hård" och frasig, men på underkjolarna är det ju bra. :)

Milly-klänningarna var verkligen vackra, gillar den första speciellt! :) På eBay har jag nu senast frågat om jag kan få se riktiga bilder. Det är ungefär 50/50 om de skickar över riktiga bilder eller inte, man kan ju alltid försöka. Det hjälpte iaf mig att INTE beställa en därifrån, eftersom jag genast såg att den skiljde sig för mycket!
  • muppen
    HalkatlaNr1 skrev 2013-05-20 13:41:00 följande:
    Om man ska beställa så finns där ju olika fraktsätt..
    Någon som fraktat med EMS? Är de pålitliga?
    Det enda fraktbolag jag känner igen är DHL

Tänkte skicka efter min klänning snart o vill ha
    lite koll på de man kan ha koll på. :) 
    EMS är en av postens express-brev-sorter, alltså "vanliga" posten men körs ut till dörren inom vissa tidsramar. Så de skulle jag lita på.
    UPS har fungerat fint för mig, och en sälkjare skickade med eQuick - då visade det sig att paketet lämnades över till Schenker när det var i Sverige, och levererades av dem. Det fungerade också bra, förutom att spårningsunbformationen låg ca 1 dygn efter, förmodligen då olika system skall skicka informationen vidare till varandra.
  • Tassiemon
    muppen skrev 2013-05-20 16:05:50 följande:
    Appliques är fastsydda spetsgrejer - jag tror faktiskt att man kan säga att klänning nr två av mina är appliques, där är spetsen liksom broderad på en tunn tyllbas som satts fast.

Om tyll blir bra vet jag faktiskt inte, då jag undvikit det i kläningar jag tittat på då jag inte gillar det alls. Någon annan som vet?
    Tyllen i mina underkjolar är väldigt "hård" och frasig, men på underkjolarna är det ju bra. :)

Milly-klänningarna var verkligen vackra, gillar den första speciellt! :) På eBay har jag nu senast frågat om jag kan få se riktiga bilder. Det är ungefär 50/50 om de skickar över riktiga bilder eller inte, man kan ju alltid försöka. Det hjälpte iaf mig att INTE beställa en därifrån, eftersom jag genast såg att den skiljde sig för mycket!
    Det kanske är olika tyll man använder under och överst, vem vet?

Den första klänningen är en Aire Barcelona klänning och orginalet kostar alldeles för mycket för ens eget bästa. Jag har inte sett så många Aire Barcelona kopior på ebay men ska fortsätta spana runt.

Vad bra att du har lyckats få bilder, det ska jag också fråga om =)
    Tack för hjälpen! 
  • sandrachristofer

Någon som har bifogat en bild på en klänning och fått den uppsydd ifrån Kina?

Jag har en klänning med den är dessvärre lite liten över bysten och har nu förälskat mig i pronovias barbate klänning.

Men vågar man beställa igen med risk för att det blir fel? Vilken sida är bäst när det gäller kopior?
    http://www.google.se/search?q=pronovias+barbate&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=NnWaUei-DsLI4ASMlYCgCw&ved=0CCkQsAQ&biw=1280&bih=672#imgrc=oPkhIwD98-tzzM%3A%3BtkfH417rx6vp5M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.jaeheebridal.com%252Fshop%252Fmedia%252Fcatalog%252Fproduct%252Fcache%252F1%252Fimage%252F9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95%252Fp%252Fr%252Fpronovias_barbate_a.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.jaeheebridal.com%252Fshop%252Fpronovias-barbate.html%3B797%3B593 

• daniiel
    Tassiemon skrev 2013-05-20 15:41:13 följande:

www.millybridal.com/trumpet-mermaid-v-neck-wh...

www.millybridal.com/ballgown-strapless-tulle-...
    Brudtyll, som är vad som brukar användas i kjolarna (inte underkjolar) är mjukt och följsamt och blir inte sådär frasigt som jag tror att du menar. Det är mer "finmaskigt" och mjukt som sagt.

Spetsapplikationer är vanligt på brudklänningar, både kinaklänningar och originalklänningar, och är oftast spets på tyll eller organza som är utklippt och fastsydd (ibland limmad) på klänningen. Kan vara väldigt fint :)

Nu vet jag inte alls hur du ser ut, kroppsform osv, men jag skulle säga att den första klänningen är mer lättburen, om man tänker rent på modellen då. Nu vill jag inte svartmåla Milly, men dom har ju tyvärr varit väldigt dåliga på sistone. Svarar inte alls på mejl, "tappar bort" klänningar i frakt osv.

Har du länk till den på Landy?
  • Tassiemon
    daniiel skrev 2013-05-20 21:29:40 följande:
    Brudtyll, som är vad som brukar användas i kjolarna (inte underkjolar) är mjukt och följsamt och blir inte sådär frasigt som jag tror att du menar. Det är mer "finmaskigt" och mjukt som sagt.

Spetsapplikationer är vanligt på brudklänningar, både kinaklänningar och originalklänningar, och är oftast spets på tyll eller organza som är utklippt och fastsydd (ibland limmad) på klänningen. Kan vara väldigt fint :)

Nu vet jag inte alls hur du ser ut, kroppsform osv, men jag skulle säga att den första klänningen är mer lättburen, om man tänker rent på modellen då. Nu vill jag inte svartmåla Milly, men dom har ju tyvärr varit väldigt dåliga på sistone. Svarar inte alls på mejl, "tappar bort" klänningar i frakt osv.

Har du länk till den på Landy?
    Tack för hjälpen :)
    Hur är det med organza då, är det lite mer frasigt? 
    De flesta verkar ju vara nöjda med Landy också, jag tycker bara det känns osäkert när det inte står vilket material osv klänningen kommer sys med. Är orolig att den då kanske inte blir särskilt lik orginalet och att man inte kommer kunna hävda någonting eftersom det inte finns någon mer utförlig produktbeskrivning.
    Här är den tredje klänningen på landy som jag pratade om, väldigt lik den första på milly. Tycker de är lite mer oskyldigt söta och den andra klänning på milly lite mer kvinnlig, eller vuxen. jag tror bägge modeller skulle kunna vara en bra passform för mig. 
    Vet du vad orginalet till den andra klänningen på milly heter?

www.landybridal.co/drop-waist-strapless-brush-train-wedding-dress-h7ai0032.html
  • BellaBella

Den sista du postade nu Tassiemon va ju jättefin!! 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!