• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • minichristina

Idag kom den andra klänningen. Tog bara åtta dagar innan de skickade, och ytterligare två innan den var här så det var rekordsnabbt. Rekordkvalitet var det dock inte. Många av broderierna sitter lite löst och den är betydligt lättare än min första klänning. Den är också lite kort så om jag väljer den kommer jag få överväga att ha andra skor. Klänningen hade också ett svart band jag inte var beredd på, fult som attan. Sitter okej bra förutom längen plus att jag nog får ha en underkjol för bästa effekt.

• 3Maj2014
    muppen skrev 2013-05-16 08:47:23 följande:
    Och här är hela kläningen, hängandes (behöver hjälp att få på mig den).
    Vad kul! Jag beställde också en kopia av exakt den bilden på Ebay. Min färdiga klänning som kom hem var dock inte alls lik din :) Jag fick betala 58 pund för min. Kul att se hur mycket det kan skilja sig mellan olika säljare. Här är en bild på min (har tyvärr inget närbild)

• Kristinamalmqvist

Iförrgår beställde jag denna brudklänningen till mitt bröllop från Milly Bridal! Ahhh är så nervös att den inte hinner komma fram o att den inte passar osv. Gifter mig den 31 augusti.

Men älskar den o hoppas att den är lika fin i verkligenheten som på bilden!

• Ariana
    minichristina skrev 2013-05-16 19:10:03 följande:
    Idag kom den andra klänningen. Tog bara åtta dagar innan de skickade, och ytterligare två innan den var här så det var rekordsnabbt. Rekordkvalitet var det dock inte. Många av broderierna sitter lite löst och den är betydligt lättare än min första klänning. Den är också lite kort så om jag väljer den kommer jag få överväga att ha andra skor. Klänningen hade också ett svart band jag inte var beredd på, fult som attan. Sitter okej bra förutom längen plus att jag nog får ha en underkjol för bästa effekt.

Det ser ju lite märkligt ut när det är band på framsidan, men inte på baksidan. Konstigt att de tog bort rosetten men inte bandet. Går det att ta bort bandet helt, eller fästa något över? Annars kanske man kan fylla på med band på baksidan också? Jag tycker det svarta i sig är fint, men det ser som sagt lite märkligt ut när det bara är på framsidan.
  • minichristina
    Ariana skrev 2013-05-16 21:46:31 följande:
    Det ser ju lite märkligt ut när det är band på framsidan, men inte på baksidan. Konstigt att de tog bort rosetten men inte bandet. Går det att ta bort bandet helt, eller fästa något över? Annars kanske man kan fylla på med band på baksidan också? Jag tycker det svarta i sig är fint, men det ser som sagt lite märkligt ut när det bara är på framsidan.
    Jag såg inte ens att det var ett band på framsidan, trodde det var rosetten. Jag hoppas att det går att ta bort det helt, men det får jag fråga sömmerskan på onsdag då jag skall träffa henne och prova den första klänningen jag köpte, men behövde fixa till. 
  • PimPim83

Efter att inte ha svarat på mina mail på ett bra tag skrev jag på Landys Facebook och fick snabbt svar och nu imorse fick jag plötsligt ett mejl om att min klänning är klar och ska skickas. Förhoppningsvis får jag min andra klänning från Landy om en vecka. Sen får vi se vilken av klänningarna jag väljer att använda.

• muppen

3Maj2014 skrev 2013-05-16 20:01:12 följande: muppen skrev 2013-05-16 08:47:23 följande: Och här är hela kläningen, hängandes (behöver hjälp att få på mig den). Vad kul! Jag beställde också en kopia av exakt den bilden på Ebay. Min färdiga klänning som kom hem var dock inte alls lik din :) Jag fick betala 58 pund för min. Kul att se hur mycket det kan skilja sig mellan olika säljare. Här är en bild på min (har tyvärr inget närbild)Vad lustigt att de är så olika, men är inte alls förvånad. De tar verkligen bara en bild, och syr en klänning de tycker ser ganska lik ut. Din hade nog finare pärlbroderier, mer som jag hade förväntat mig! Är den bra kvalitet i övrigt? VIlket säljare var det, kan du länka? :)    

• muppen
    3Maj2014 skrev 2013-05-16 20:01:12 följande:
    Vad kul! Jag beställde också en kopia av exakt den bilden på Ebay. Min färdiga klänning som kom hem var dock inte alls lik din :) Jag fick betala 58 pund för min. Kul att se hur mycket det kan skilja sig mellan olika säljare. Här är en bild på min (har tyvärr inget närbild)
    Vad lustigt att de är så olika, men är inte alls förvånad. De tar verkligen bara en bild, och syr en klänning de tycker ser ganska lik ut. Din hade nog finare pärlbroderier, mer som jag hade förväntat mig! Är den bra kvalitet i övrigt? VIlket säljare var det, kan du länka? :)   
  • Nathaa

muppen skrev 2013-05-17 09:00:08 följande: 3Maj2014 skrev 2013-05-16 20:01:12 följande: muppen skrev 2013-05-16 08:47:23 följande: Och här är hela kläningen, hängandes (behöver hjälp att få på mig den). Vad kul! Jag beställde också en kopia av exakt den bilden på Ebay. Min färdiga klänning som kom hem var dock inte alls lik din :) Jag fick betala 58 pund för min. Kul att se hur mycket det kan skilja sig mellan olika säljare. Här är en bild på min (har tyvärr inget närbild) Vad lustigt att de är så olika, men är inte alls förvånad. De tar verkligen bara en bild, och syr en klänning de tycker ser ganska lik ut. Din hade nog finare pärlbroderier, mer som jag hade förväntat mig! Är den bra kvalitet i övrigt? VIlket säljare var det, kan du länka? :)   Så hade jag oxå förväntat mig min. Men jag fick en likadan som dig.. Tkr inte alls om den.. =/ passformen och allt annat sitter perfekt nästan. Skulle behövas sys in lite. Men pärlorna är jag riktigt besviken på. (tkr inte om att de ser ut som att ja har "blommor" på bröstet) =/

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!