• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Ariana
    airamo skrev 2013-05-11 21:55:30 följande:
    Hej! 
    Dags för mitt första inlägg i den här tråden.
    Jag sitter och ska beställa klänning från dinobridal och funderar över måtten. När det gäller måttet "height" menar de då hur lång jag är?

Hoppas att det är nån som kan hjälpa mig Glad
    Ja, så tolkade jag det och min klänning blev rätt.

Jag la till lite extra i måttet hollow-to-hem, dels för att jag ville ha marginal för underkjol och dels för att jag efter att ha mätt med ungefärlig klackhöjd blev rätt mycket mer längre än de fem cm de säger att de räknar med (och för att jag var livrädd att få en för kort klänning, och min skulle vara lätt att lägga upp). Det måttet ser rätt konstigt ut i förhållande till mitt mått för height, men jag gissar att de använder height för att passa in tex midjan, kanske?

Om du tänker dig en klänning i sjöjungfrumodell skulle jag ha lagt till någon cm extra i stussmåttet, min blev väldigt tight över låren och jag har läst att andra har samma problem. Det finns marginal att lägga ut, men det hade säkert varit lättare att ta in lite.
  • airamo
    Ariana skrev 2013-05-12 10:25:14 följande:
    Ja, så tolkade jag det och min klänning blev rätt.

Jag la till lite extra i måttet hollow-to-hem, dels för att jag ville ha marginal för underkjol och dels för att jag efter att ha mätt med ungefärlig klackhöjd blev rätt mycket mer längre än de fem cm de säger att de räknar med (och för att jag var livrädd att få en för kort klänning, och min skulle vara lätt att lägga upp). Det måttet ser rätt konstigt ut i förhållande till mitt mått för height, men jag gissar att de använder height för att passa in tex midjan, kanske?

Om du tänker dig en klänning i sjöjungfrumodell skulle jag ha lagt till någon cm extra i stussmåttet, min blev väldigt tight över låren och jag har läst att andra har samma problem. Det finns marginal att lägga ut, men det hade säkert varit lättare att ta in lite.
    Tack för ditt svar! Jag blev så osäker igårkväll när jag höll på och mätte och kände att i de flesta andra mått så passade jag in på en storlek men när det kom till height så skillde det nästan 10 cm så jag tänkte att height kanske var något annat. 
    Men då blir det en måttbeställd så den inte blir för kort :)

Som sagt stort tack för hjälpen!  
  • NatJac

Halloj! Är det någon som har beställt klänning från shop of brides som trådstartaren här länkar till? 
    Tankar och gärna bilder ifall det finns! Skrattande 
    Har själv haft mailkontakt med dom, och det var snabb respons på bra engelska samt väldigt tillmöresgående.
    Hoppas på hjälp från er!Hjärta 

• airamo

Nu är det dags för andra frågan här, jag beställde aldrig klänningen igår för den kändes inte helt rätt. 
    Jag har sett här på forumet att några tjejer har gjort om och lagt till på klänningar eller skickat helt egna bilder.
    Vilken av "kinasidorna" har ni/de använt då?
    Och är det någon som vill tipsa mig? 
    Jag är helt novis i klänningsvärlden och har väl därför skjutit det framför mig men nu börjar det vara hög tid att beställa.  

• Ariana
    airamo skrev 2013-05-12 21:19:27 följande:
    Nu är det dags för andra frågan här, jag beställde aldrig klänningen igår för den kändes inte helt rätt. 
    Jag har sett här på forumet att några tjejer har gjort om och lagt till på klänningar eller skickat helt egna bilder.
    Vilken av "kinasidorna" har ni/de använt då?
    Och är det någon som vill tipsa mig? 
    Jag är helt novis i klänningsvärlden och har väl därför skjutit det framför mig men nu börjar det vara hög tid att beställa.  
    Jag hade en grundklänning som jag gjorde ändringar på. Bilden skickade jag Dino, Landy och Milly för prisförslag. Jag valde Dino främst för att de var snabba på att svara på alla mail. Landy svarade också relativt snabbt och Milly har fortfarande inte svarat. Klänningen jag utgick från fanns inte på Dinos sida innan, men det gick bra ändå. Använd kortfattade beskrivningar, med pilar och kryss, de  är inte bra på engelska och med längre meningar riskerar man att saker går förlorade i översättningen. Var övertydlig med vad du vill ha och vad du inte vill ha. Det kan hjälpa att lägga bilden här först och få lite feedback, ibland blir man hemmablind. Tänk på att det alltid är en chansning att beställa, det finns gott om exempel på folk som blir både nöjda och missnöjda. Daniiel har en bra tråd med en massa tips med: www.brollopstorget.se/Forum-2-132/m4239026.html
  • minichristina

Jag beställde min nya klänning från jenjen förra lördagen (4 maj). Idag fick jag mail om att den var skickad. Okej att det inte tog 4 månader som sist, men 8 dagar?? Den skall visst vara här på onsdag...

• airamo
    Ariana skrev 2013-05-12 22:00:07 följande:
    Jag hade en grundklänning som jag gjorde ändringar på. Bilden skickade jag Dino, Landy och Milly för prisförslag. Jag valde Dino främst för att de var snabba på att svara på alla mail. Landy svarade också relativt snabbt och Milly har fortfarande inte svarat. Klänningen jag utgick från fanns inte på Dinos sida innan, men det gick bra ändå. Använd kortfattade beskrivningar, med pilar och kryss, de  är inte bra på engelska och med längre meningar riskerar man att saker går förlorade i översättningen. Var övertydlig med vad du vill ha och vad du inte vill ha. Det kan hjälpa att lägga bilden här först och få lite feedback, ibland blir man hemmablind. Tänk på att det alltid är en chansning att beställa, det finns gott om exempel på folk som blir både nöjda och missnöjda. Daniiel har en bra tråd med en massa tips med: www.brollopstorget.se/Forum-2-132/m4239026.ht...
    Tack snälla för din hjälp, igen..!  Solig
    Jag har en bild som jag har mailat till landy och dino så nu är det bara att hålla tummarna! 
  • Bea02

Hej!

Mitt första inlägg också, trots att jag läst sååååååå många sidor om kinabeställningar.

Jag tog till slut mod till mig och skulle beställa från Milly som verkade ha absolut finast klänningar av allas bilder att döma, men de var otroligt dåliga på att svar (veckor gick) och sen var de inte speciellt tillmötesgående, så jag tog nummer 2 på listan, Landy.

Hade jättebra kontakt med Ella som fråga om alla detaljer eftersom jag beställde skräddarsytt efter en kombinerad design.

Nu har det gått flera veckor och jag undrar hur långt de har kommit egentligen, kom då på att eftersom hon fick betalt genom Paypal invoice som hon skickade mig, och inte betalning genom sidan, så har jag varken inloggning på sidan där jag kan se mina beställningar, eller något ordernummer! Plus att hon aldrig tog min adress!!   STRESS. Tror ni jag har blivit lurad?  Kan de se min adress då jag betalat genom Paypal?

vad bör jag göra?  Har precis skickat mail till henne angående detta och udnrar hur långt de har kommit, det enda hon har att gå på är mitt namn så jag väntar ängsligt efter svar....

Klänningen lovade hon att jag skulle få första veckan i juni....

Har någon annan betalat på detta sätt??

• PimPim83
    Bea02 skrev 2013-05-15 00:32:44 följande:
    Hej!

Mitt första inlägg också, trots att jag läst sååååååå många sidor om kinabeställningar.

Jag tog till slut mod till mig och skulle beställa från Milly som verkade ha absolut finast klänningar av allas bilder att döma, men de var otroligt dåliga på att svar (veckor gick) och sen var de inte speciellt tillmötesgående, så jag tog nummer 2 på listan, Landy.

Hade jättebra kontakt med Ella som fråga om alla detaljer eftersom jag beställde skräddarsytt efter en kombinerad design.

Nu har det gått flera veckor och jag undrar hur långt de har kommit egentligen, kom då på att eftersom hon fick betalt genom Paypal invoice som hon skickade mig, och inte betalning genom sidan, så har jag varken inloggning på sidan där jag kan se mina beställningar, eller något ordernummer! Plus att hon aldrig tog min adress!!   STRESS. Tror ni jag har blivit lurad?  Kan de se min adress då jag betalat genom Paypal?

vad bör jag göra?  Har precis skickat mail till henne angående detta och udnrar hur långt de har kommit, det enda hon har att gå på är mitt namn så jag väntar ängsligt efter svar....

Klänningen lovade hon att jag skulle få första veckan i juni....

Har någon annan betalat på detta sätt??
    Jag betalade min klänning på det sättet när jag beställde från Landy. När klänningen var klar mailade "Ella" och ville att jag skulle verifiera vilken adress de skulle skicka paketet till. Jag tror inte att du behöver vara orolig!

Jag har beställt ytterligare en klänning från Landy som jag väntar på nu, men tycker de har blivit dåliga på att svara på mail på senaste. Har mailat tre gånger den senaste veckan utan svar, och de brukar svara inom ett dygn. Har du fått tag på dem nyligen? 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!