• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • SoonToBeBride2013

Fick svar från LITB angående min kortbetalning (jag ifrågasatte varför de ville ha kopia av mitt kreditkort samt mitt pass för att kunna genomföra beställningen):

"Thanks for answering us. But you know as a standard of our risk control system, we really need your documents to confirm your order. Otherwise we can not send the items.Hope you understand, if you do not feel comfirtable with that , tell us and we will cancel your order and refund the money soon. Waitting for your reply"

Nu undrar jag, ni som beställt från LightInTheBox: har ni betalat via paypal eller på annat sätt? Jag ville betala med bankkortet eftersom jag inte riktigt vet hur paypal fungerar, men det verkar ju väldigt skumt (jag är inte alls ok med att lämna ut kopia av mitt pass). Hur har det gått för er? Jag frågade LITB nu om jag kan byta betalningsmetod till paypal (för paypal i sig är ju tänkt vara ett skydd for betalaren, dvs att inte behöva lämna ut sina personliga uppgifter så där borde väl LITB inte kunna kräva samma uppgifter).

• SoonToBeBride2013

Vänta nu, läser man noga står det "we will refund your money", det betyder alltså att de redan tagit pengarna? (det syns inte på mitt konto ännu nämligen)... åhhhhh, vad trött jag blir på krångel...

• BettyBoop
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-05-04 11:06:55 följande:

Fick svar från LITB angående min kortbetalning (jag ifrågasatte varför de ville ha kopia av mitt kreditkort samt mitt pass för att kunna genomföra beställningen):

"Thanks for answering us. But you know as a standard of our risk control system, we really need your documents to confirm your order. Otherwise we can not send the items.Hope you understand, if you do not feel comfirtable with that , tell us and we will cancel your order and refund the money soon. Waitting for your reply"

Nu undrar jag, ni som beställt från LightInTheBox: har ni betalat via paypal eller på annat sätt? Jag ville betala med bankkortet eftersom jag inte riktigt vet hur paypal fungerar, men det verkar ju väldigt skumt (jag är inte alls ok med att lämna ut kopia av mitt pass). Hur har det gått för er? Jag frågade LITB nu om jag kan byta betalningsmetod till paypal (för paypal i sig är ju tänkt vara ett skydd for betalaren, dvs att inte behöva lämna ut sina personliga uppgifter så där borde väl LITB inte kunna kräva samma uppgifter).

Jag jobbar mycket med bedrägerier och säger bara: Lämna ALDRIG ut den typen av uppgifter. Någonsin. Om du blir lurad så är svensk Polis synnerligen begränsad i vad de kan göra på grund av att brottet är begånget i annat land och banken är inte samarbetsvillig att ersätta dig om du själv har lämnat ut uppgifterna. Har du dessutom riktig otur så tömmer de ditt konto och kan använda dina personuppgifter till en massa andra bedrägerier.

Jag känner inte till den säljaren och säger inte att det är vad de tänker göra, men jag har tagit emot MASSOR av ärenden där folk har blivit lurade på internetsajter, bland annat från Kina. Använd paypal.
  • Ariana
    daniiel skrev 2013-05-04 15:28:34 följande:
    PimPim83 skrev 2013-05-03 20:21:05 följande:
    För mig funkar det också...
    Funkar fortfarande inte för mig.. men då är det nog något knas på min dator eller internet eller något.. hm..
    Din äkta man kanske har blockat kinasidorna så att du inte kan spana på fler brudklänningar? Flört
  • SoonToBeBride2013

Bra att du säger det för man ska verkligen vara försiktig.... Jag blev så förvånad av deras mail för det verkar som att många här har handlat med detta företag (så jag trodde inte något skumt skulle hända). Jag försöker att vara jätteförsiktig och vill absolut inte lämna ut mer uppgifter än vad som behövs.. jag valde att betala med kortet eftersom jag inte vet hur paypal fungerar och för att jag trodde det var en ok sida, men boöjar tveka lite nu :S

BettyBoop skrev 2013-05-04 13:35:09 följande:
    Jag jobbar mycket med bedrägerier och säger bara: Lämna ALDRIG ut den typen av uppgifter. Någonsin. Om du blir lurad så är svensk Polis synnerligen begränsad i vad de kan göra på grund av att brottet är begånget i annat land och banken är inte samarbetsvillig att ersätta dig om du själv har lämnat ut uppgifterna. Har du dessutom riktig otur så tömmer de ditt konto och kan använda dina personuppgifter till en massa andra bedrägerier.

Jag känner inte till den säljaren och säger inte att det är vad de tänker göra, men jag har tagit emot MASSOR av ärenden där folk har blivit lurade på internetsajter, bland annat från Kina. Använd paypal.
  • confuzed86

Paypal är enkelt. Skaffa ett konto, registrera ditt kontonr, handla och följ anvisningar.

• daniiel
    Ariana skrev 2013-05-04 18:46:56 följande:
    Din äkta man kanske har blockat kinasidorna så att du inte kan spana på fler brudklänningar? Flört
    Hahaha det kan mkt väl tänkas vara så! Tur att även han kikar på Ebay då, så jag kan fortsätta spana på klänningar där ;P
  • Juli2013

Nu har vi ääntligen lagt beställning efter sju svåra år och ett evigt velande hos mina tärnor, hehe :) vi snackar månader!
    Vi la idag beställning på tre tärnklänningar, en knälång klänning till mig som jag tänkte att jag kanske kan ha dagen efter bröllopet eller liknande, en slöja till mig samt en liten spetsjacka till mig, allt från Landy. Min brudklänning är köpt sedan tidigare.
    Nu är bara frågan, kommer det i tid innan 27 juli?? :) känns som att det är högsäsong och man kan vänta sig låång leveranstid?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!