• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • sansun

Är det någon som har erfarenhet från dindrömklänning.se? Där man kan designa sin egen klänning, någon som provat? :-O
    Är så sugen då jag inte hittar "min" klänning i butik eller på nätet. MEN...... Törs man?  

• CoG

Tack daniiel för att du svarar och hjälper till :)

Det skulle skilja ca 10 tum (ungefär 25 cm) på klänningen när hon har den på sig så det blir nog nära knälångt.
    Men de bilder på knälånga klänningar var helfina, hoppas att den blir så!

Jag ska prata med tösen imorgon, visa bilderna och låta henne beställa om vi ska ta den första klänningen eller ngn annan. Det är ju ett sommarbröllop så kortare klänning passar ju bra hur som helst.

Tack igen :)

• HelenaFredrik

Darling Daisy skrev 2013-04-26 18:52:30 följande:

Vad tråkigt att det inte kändes kul att prova! Jag kände mig inte heller helt tillfreds i klänningarna jag provade, så du är inte ensam i a f. Jag tror att bara det faktum att ha på sig en stor klänning i ett material och i en färg man sällan har, gör att man har svårt att känna sig bekväm. Ge det lite tid, så märker du vad som funkar till slut!

Nu har du ju varit o provat lite mer, kanske känns det redan bättre?! 
    Tack för ditt svar. Det känns skönt att man inte är ensam iaf.
    I fredags kändes det betydligt bättre. Verkar som om jag lyckades pricka in alla dåliga bröllopbutiker på torsdagen..

Första klänningen jag provade i fredags kändes bara så rätt (sincerity 3667) och både jag och mor började nästan gråta men åh andra sidan kan det lika gärna vara för att det var den första klänning jag faktiskt såg ut som en brud i så jag kommer n og åka dit nu i veckan igen och prova den en gång till.

Butik nr 2 vi var inne i hade 2 klänningar som jag kände mig fin i. Den ena  Eglatine Acadie har jag nog slopat nu när jag funderat i helgen men den andra (Blue by enzoani Freya) är fortfarande med i racet så att säga.

Vi ska till en butik till i morgon och så ska jag tillbaka och prova Sincerityn en gång till sen får vi se helt enkelt.

Dock måste jag verkligen rekommendera ALLA att prova klänningar i butik även om man är 100% på att man kommer beställa från Kina. Jag hade ett bra hum om vilken modell som passar min kropp (A-linje) men alla vackra spetsklänningar som jag fastnat för på bild verkar jag kunna glömma för de passar mig inte alls. Jag är 185cm lång och de faller "tungt" så jag blir bara stor och oformlig. Sådant kan vara bra att få reda på innan man beställer. De klänningar som passat mig hade jag aldrig beställt själv då jag inte ens tittat 2ggr på dem på bild men det verkar som om min figur kräver ngt lätt och luftigt nedtill.

Även om jag nu fastnar för en klääning i butik och även om min mor betalar upp till 10 000:- för min klänning så överväger jag att beställa från Kina. Mest för att jag har svårt att försvara för mig själv att en klänning ska vara så in i norden dyr om jag sen inte tänker sälja den vidare..

Vi får se hur det blir helt enkelt.

Jag kan inte lägga upp bilder på mig just nu (har ngt fel på mobilen) men här är modellbilder på de 2 som fortfarande är kvar i racet

Sincerity

Blue by Enzoani

• Juli2013

Min ena tärna har bestämt sig för att hon vill ha den här klänningen
    www.landybridal.co/sheath-column-sweetheart-floor-length-bridesmaid-dress-bbjh0188.html

Vi velar dock lite över färgen, hon vill ha ljusrosa, lite pastellig, men rosa ser väldigt olika ut i olika tyg, enligt "Color chart", och det står ju inte vad det är för tyg?? Eller är jag blind? :) eller är det meningen att man ska se vad det är för tyg?

• daniiel
    Juli2013 skrev 2013-04-29 13:13:01 följande:
    Min ena tärna har bestämt sig för att hon vill ha den här klänningen
    www.landybridal.co/sheath-column-sweetheart-f...

Vi velar dock lite över färgen, hon vill ha ljusrosa, lite pastellig, men rosa ser väldigt olika ut i olika tyg, enligt "Color chart", och det står ju inte vad det är för tyg?? Eller är jag blind? :) eller är det meningen att man ska se vad det är för tyg?
    Visst är det en chiffongklänning? :)
  • daniiel
    CoG skrev 2013-04-27 20:31:49 följande:
    Tack daniiel för att du svarar och hjälper till :)

Det skulle skilja ca 10 tum (ungefär 25 cm) på klänningen när hon har den på sig så det blir nog nära knälångt.
    Men de bilder på knälånga klänningar var helfina, hoppas att den blir så!

Jag ska prata med tösen imorgon, visa bilderna och låta henne beställa om vi ska ta den första klänningen eller ngn annan. Det är ju ett sommarbröllop så kortare klänning passar ju bra hur som helst.

Tack igen :)
    Ja, men då bör det ju inte vara några problem med att den blir knälång :)
  • Juli2013

Tack för tipset! Chiffong-rosa ser bra ut, tycker jag :)
    Har skickat ett mail och frågat också, men inte fått svar...
    Jag hoppas på chiffong!

• Ariana
    daniiel skrev 2013-04-29 13:51:40 följande:
    Visst är det en chiffongklänning? :)
    Skrattande Älskar att det står "Fabric: No" i beskrivningen. Jag tycker också att det ser ut som chiffon.
  • Ariana
    HelenaFredrik skrev 2013-04-29 09:36:15 följande:
    Tack för ditt svar. Det känns skönt att man inte är ensam iaf.
    I fredags kändes det betydligt bättre. Verkar som om jag lyckades pricka in alla dåliga bröllopbutiker på torsdagen..

Första klänningen jag provade i fredags kändes bara så rätt (sincerity 3667) och både jag och mor började nästan gråta men åh andra sidan kan det lika gärna vara för att det var den första klänning jag faktiskt såg ut som en brud i så jag kommer n og åka dit nu i veckan igen och prova den en gång till.
    Sincerityn är jättevacker!
  • flisan02

De har jättefina klänningar till flickor på ebay, tänkte beställa men insåg att det inte blev billigare när man får betala tull och moms. Beställde ett par jättefina skor som jag ska ha på mitt bröllop, kostnad 399 & fick betala 269 i tull & moms

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!