• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • jenniferochaugust
    Hej på er alla!
    I helgen var jag hos en sömmerska med min kinaklänning. Hon sa att den är alldeles för liten trots att jag minskat flera centimeter sedan jag fick klänningen. Hon visade mig hur en brudklänning ska sitta och det var en jäkla skillnad haha. Som TUR avr så hade de lämnat extra tyg i sömamrna så hon ska sy ut den ca 5 centimeter.

Jag fick rådet att beställa lite generösare mått när jag skulle beställa min klänning från Kina, men jag struntade i det och drog istället åt måttbandet "för jag skulle ju ändå gå ner i vikt". Nu vill jag verkligen uppmana alla ni som bestälelr klänning att inte göra som jag gjorde. Det är ett otroligt onödigt stressmoment och har skapat en massa dum ångest. Det är lättare att sy in en klänning än att sy ut den, så var inte så dumma som jag!

Det gick i alla fall jättebra hos sömmerskan och i Juni ska jag dit på första provningen. Tills dess ska hon:
    * Sy ut korsetten ca 5 cm
    * Lägga upp klänningen
    * Korta och ändra formen på släpet
    * Ta bort det breda och veckade midjebandet på klänningen och ersätta det med ett hälften så brett och enkelt midjeband.
    Det här tar hon 1200 kronor för vilket jag tycker är ett superbra pris!
  • PimPim83
    jenniferochaugust skrev 2013-04-22 09:31:43 följande:
    Det gick i alla fall jättebra hos sömmerskan och i Juni ska jag dit på första provningen. Tills dess ska hon:
    * Sy ut korsetten ca 5 cm
    * Lägga upp klänningen
    * Korta och ändra formen på släpet
    * Ta bort det breda och veckade midjebandet på klänningen och ersätta det med ett hälften så brett och enkelt midjeband.
    Det här tar hon 1200 kronor för vilket jag tycker är ett superbra pris!
    Vad skönt att det gick så bra hos sömmerskan! Det var ett jättebra pris du fick. Jag har också varot i kontakt med en sömmerska men jag vet inte pris ännu. Ska träffa henne och i sommar och se vad vi ska göra.
  • PimPim83

Nu har jag äntligen provat min klänning från Landy utan en stor gravidmage i vägen (det föddes en lillebror här 1/4) så nu kommer bilden på klänningen med mig i den. ;)

På bilden är klänningen inte snörad ordentligt och jag håller in den där bak så den sitter inte helt som den ska. OM detta blir klänningen jag kommer att använda så ska vissa ändringar göras:
    - Klänningen ska läggas upp eftersom den är alldeles för lång.
    - Jag kommer troligtvis att ta bort släpet
    - Något göras åt den inbyggda BH:n för jag är inte så förtjust i den.

Nu har jag ju beställt en klänning till från Landy som beräknas vara klar i slutet av april. Jag hoppas mycket på den, men om den skulle vara helt fel för mig så kommer jag ha på mig klänningen på bilden.
  • CoG

Grattis till den nya familjemedlemmen!

Jag tycker att klänningen ser ut att sitta bra hur du än gör :)

PimPim83 skrev 2013-04-22 10:45:53 följande:

Nu har jag äntligen provat min klänning från Landy utan en stor gravidmage i vägen (det föddes en lillebror här 1/4) så nu kommer bilden på klänningen med mig i den. ;)

På bilden är klänningen inte snörad ordentligt och jag håller in den där bak så den sitter inte helt som den ska. OM detta blir klänningen jag kommer att använda så ska vissa ändringar göras:
    - Klänningen ska läggas upp eftersom den är alldeles för lång.
    - Jag kommer troligtvis att ta bort släpet
    - Något göras åt den inbyggda BH:n för jag är inte så förtjust i den.

Nu har jag ju beställt en klänning till från Landy som beräknas vara klar i slutet av april. Jag hoppas mycket på den, men om den skulle vara helt fel för mig så kommer jag ha på mig klänningen på bilden.
  • litendrake

Hej tjejer!
    har förälskat mig i den här klänningen på ebay.

Undrar om nån har sett den eller liknande på nån hemsida?

• msjennie

Hej! Fick hem min underbara klänning från jenjenhouse igår och den är perfekt! Måttsydd och det blev verkligen jättebra! Underbar kvalité och vackert tyg. MEN! Snörningen i ryggen har ingen tygbit bakom utan jag visar alltså hud mellan snörningen. Ska det vara så eller ser det fel ut?

• Tassiemon
    msjennie skrev 2013-04-23 09:27:50 följande:
    Hej! Fick hem min underbara klänning från jenjenhouse igår och den är perfekt! Måttsydd och det blev verkligen jättebra! Underbar kvalité och vackert tyg. MEN! Snörningen i ryggen har ingen tygbit bakom utan jag visar alltså hud mellan snörningen. Ska det vara så eller ser det fel ut?
    Det beror väl lite på hur den ser ut. Vissa modeller är jättefina om ryggen syns igenom lite och andra kanske snyggare om ryggen är täckt. Har du en bild på klänningen? Skulle den ha varit täckt?
  • Tassiemon
    litendrake skrev 2013-04-23 06:31:58 följande:
    Hej tjejer!

Gå in på Milly, Landy, Jenjenhouse och Jsshouse och klicka i "A-line" och "Halterneck" så får du upp alla klänningar med liknande modell...om du kan tänka dig en "kinaklänning" förstås :)
  • daniiel
    msjennie skrev 2013-04-23 09:27:50 följande:
    Hur såg klänningen ut som du beställde? Var den öppen bakom snörningen? Om inte, så är det konstigt att du fått en klänning utan platta och då skulle jag bett dom skicka en ryggplatta. Vissa klänningar är ju utan och vissa brudar tycker det är finare utan, en smaksak, det är alltså inte helt fel.

Personligen tycker jag dock alltid att det är finare med en platta bakom snörningen och många brukar kunna tycka att det blir obekvämt utan också.
  • daniiel
    litendrake skrev 2013-04-23 06:31:58 följande:
    Hej tjejer!

Är det bra pris, så chansa på Ebay. Det finns många som fått hem väldigt fina klänningar från Ebay. Annars kan du kika på kinasidorna efter halterneck-klänningar, alternativt skicka in bilder på den där klänningen och få den uppsydd.

Tex här kan du kika på halter-klänningar
    www.landybridal.co/wedding-dresses/a-line-wedding-dresses/l/halter
    www.millybridal.com/wedding-dresses-c-25.html&Neckline=22
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!