• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • SoonToBeBride2013

Hej brudar! Jag gjorde en beställning hos Light in the box igår kväll och fick idag ett mail från dem angående betalningskortet (jag hade valt att betala med mitt Visa-kort, inte via paypal). De skriver :"

Kära kund, Vi behöver din hjälp att verifiera att du äger det kort som användes för att lägga en order på LightInTheBox.com.
    Vänligen svara på detta kundärende, eller skicka ett e-mail till reviewing@lightinthebox.com, innehållande följande:
    -Ett foto* på kreditkortet som användes för att lägga denna order
    -Ett foto på kortägarens ID, körkort eller pass
    *Fotot måste tydligt visa kortägarens namn och de sista fyra siffrorna i kortnumret. För att skydda din personliga information kan du om du vill täcka över resten av informationen på kortet."

Har ni som betalat med Visa-kort fått likadant meddelande? Har aldrig sett något liknande förut och det kändes lite skumt att behöva skicka kopia på pass etc när jag aldrig behövt göra det förut (har tidigare beställt via Landy och betalade då med Visa-kort utan problem). Tacksam för hjälp!

• Utomlands 2013
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-05-02 19:00:30 följande:

Hej brudar! Jag gjorde en beställning hos Light in the box igår kväll och fick idag ett mail från dem angående betalningskortet (jag hade valt att betala med mitt Visa-kort, inte via paypal). De skriver :"

Kära kund, Vi behöver din hjälp att verifiera att du äger det kort som användes för att lägga en order på LightInTheBox.com.
    Vänligen svara på detta kundärende, eller skicka ett e-mail till reviewing@lightinthebox.com, innehållande följande:
    -Ett foto* på kreditkortet som användes för att lägga denna order
    -Ett foto på kortägarens ID, körkort eller pass
    *Fotot måste tydligt visa kortägarens namn och de sista fyra siffrorna i kortnumret. För att skydda din personliga information kan du om du vill täcka över resten av informationen på kortet."

Har ni som betalat med Visa-kort fått likadant meddelande? Har aldrig sett något liknande förut och det kändes lite skumt att behöva skicka kopia på pass etc när jag aldrig behövt göra det förut (har tidigare beställt via Landy och betalade då med Visa-kort utan problem). Tacksam för hjälp!

Nej, jag fick inget sådant meddelande när jag handlade där i januari. Pengarna drogs direkt, eller reserverades kanske först - minns inte. Men skickade inga uppgifter alls. Låter märkligt i mina öron...
  • SoonToBeBride2013

Tack för svar! Jag håller med, tyckte det lät suspekt... man ska ju vara försiktig med att lämna ut uppgifter om sig själv och tyckte inte det kändes bra att lämna ifrån mig kopia av mitt pass..

Betalade du också med vanligt bankkort? (inte via paypal) Jag har mailat LITB och frågat om mailet, det skumma är att jag har samma meddelande när jag loggar in på "mina sidor" hos LITB så mailet måste ju ha kommit ifrån dem.

Utomlands 2013 skrev 2013-05-02 22:04:12 följande:
    Nej, jag fick inget sådant meddelande när jag handlade där i januari. Pengarna drogs direkt, eller reserverades kanske först - minns inte. Men skickade inga uppgifter alls. Låter märkligt i mina öron...
  • SoonToBeBride2013

Ja verkligen... har aldrig fått ett sådant mail när jag beställt tidigare (t.ex med Landy), utan företagen brukar dra pengarna direkt och sedan är det banken som har mer eller mindre skyddande regler för överföringar och kontroll av identitet. Jag skickade dem ett mail nu ikväll, får se vad de svarar :S

daniiel skrev 2013-05-02 22:06:41 följande:
    Jag tycker också det låter väldigt märkligt. Kontakta LITB och ifrågasätt mejlet tycker jag.
  • Principisessan
    Asal skrev 2013-05-02 17:12:04 följande:
    Daniil hur länge brukar det ta för landy att leverera?

Jag behöver klänningen ganska så fort..

ska kolla på dinobridal nu :) 
    har för mig att man kan välja express delivery. Jag tog den vanliga, klänningen levererades hem 4 dagar efter utsatt tid, så jag tycker de höll tiderna bra. DOCK så hörde jag ingenting av dem under tiden, utan när det var 1 vecka kvar till beräknad leverans så mejlade jag och frågade om de hade bilder på min klänning. Då berättade de att de höll på och sydde den och jag fick bilderna typ 1 vecka efter, och så skickades den i samma veva bara jag godkände den, så det gikc ju fort men om jag inte hade hört av mig innan så hade de kanske inte börjat med den för att hålla leveranstiden,.. man vet ju aldrig :) 
  • Asal
    majjja skrev 2013-05-03 11:14:37 följande:
    har för mig att man kan välja express delivery. Jag tog den vanliga, klänningen levererades hem 4 dagar efter utsatt tid, så jag tycker de höll tiderna bra. DOCK så hörde jag ingenting av dem under tiden, utan när det var 1 vecka kvar till beräknad leverans så mejlade jag och frågade om de hade bilder på min klänning. Då berättade de att de höll på och sydde den och jag fick bilderna typ 1 vecka efter, och så skickades den i samma veva bara jag godkände den, så det gikc ju fort men om jag inte hade hört av mig innan så hade de kanske inte börjat med den för att hålla leveranstiden,.. man vet ju aldrig :) 
    Tack för ditt svar....Jag är fortfarande i valet och kvalet så vi får se vad det kommer att falla på till slut.
    Men var du nöjd med klänningen och allt rörande den då? 
  • Ariana
    Asal skrev 2013-05-03 10:17:11 följande:
    Varför får jag inga som helst svar från landybridal.co
    gör jag något fel?
    När jag kontaktade Landy tog det ett par dagar innan jag fick svar. Just nu är det en veckas helg i Kina pga första maj, så då kanske de inte svarar alls den här veckan.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!