• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Bea02
    PimPim83 skrev 2013-05-15 08:30:22 följande:
    Jag betalade min klänning på det sättet när jag beställde från Landy. När klänningen var klar mailade "Ella" och ville att jag skulle verifiera vilken adress de skulle skicka paketet till. Jag tror inte att du behöver vara orolig!

Jag har beställt ytterligare en klänning från Landy som jag väntar på nu, men tycker de har blivit dåliga på att svara på mail på senaste. Har mailat tre gånger den senaste veckan utan svar, och de brukar svara inom ett dygn. Har du fått tag på dem nyligen? 
    Tack, blev lättad av ditt svar :)

japp det har jag fått!  Jag mailade min fråga angående ordernummer och adress den 15e maj och fick svar samma dag! Sedan skickade jag ett till mail och frågade om jag skulle få bilder på den och fick svar dagen efter 16/5. Hon är jäkla snabb på att svara :)

Är sååå ängslig för hur klänningen kommer att se ut. Jag hittade ingen drömbild på klänning så jag jag kombinerade ett par klänningar och skickade en design med ihopklippta bilder och förklaringar.... väntar både ängsligt och spänt!  Den kommer att ta längre så jag räknar med att den blir sen.

*håller tummarna*
  • Bea02
    PimPim83 skrev 2013-05-17 05:59:44 följande:
    Efter att inte ha svarat på mina mail på ett bra tag skrev jag på Landys Facebook och fick snabbt svar och nu imorse fick jag plötsligt ett mejl om att min klänning är klar och ska skickas. Förhoppningsvis får jag min andra klänning från Landy om en vecka. Sen får vi se vilken av klänningarna jag väljer att använda.
    vad skönt då!
    Du måste lägga upp bild så vi som har beställt får se vad man ska förvänta sig =)

Jag betalade ganska mycket faktiskt, blev ca 2800kr för klänningen p.g.a. egen design. better be worth it!
  • Tassiemon
    Augusti13 skrev 2013-05-18 10:45:48 följande:
    Fick hem min klänning från Millybridal igår, tog exakt en vecka från jag beställde (beställde efter storlek, inte mått). Den är jättefint sytt, känns väldigt rejäl - mycket finare än jag hade vågat hoppas på. Det är inte själva brudklänningen, den har jag köpt i butik, men som en kortare klänning jag kan byta till inför festen - så jag verkligen kan dansa och röra mig mer fritt! Tyvärr är den lite stor över axlarna (syns inte på bilden), så jag måste nog lämna in den till skräddare.
    Jättefin och sitter kanon! Vilken storlek köpte du?
  • Tassiemon
    PimPim83 skrev 2013-05-18 12:07:42 följande:

Nu har jag fått en bild på min färdiga klänning från Landy. Min första reaktion var faktiskt att jag blev lite besviken. Men ju mer jag tittar på bilderna desto bättre känns det. Hoppas bara att den passar när den väl kommer. 

Jag beställde efter en bild jag hittade på nätet och inte en klänning i deras sortiment. Jag bad att få rak ringning istället för hjärtformad rigning på klänningen. Desutom ska rosetten gå att ta bort, så det hoppas jag att dom har fixat som dom lovade.

Jag är redan nu inställd på att vara tvungen att ta klänningen till en sömmerska för att få den att sitta perfekt.
    Jag tycker klänningen är superfin och om man tittar noggrant så är den verkligen lik orginalet med undantag för ändringarna som du har gjort. Den kommer vara finare på och med annan belysning och allt :)
    Hoppas verkligen den passar, annars brukar ju en sömmerska kunna göra underverk med passformen :)
  • Augusti13
    Tassiemon skrev 2013-05-19 08:33:34 följande:
    Jättefin och sitter kanon! Vilken storlek köpte du?
    Mätte och var mittmellan 36 och 38. Valde 36 och den var som sagt lite stor över axlarna/i ryggen, så tur att jag inte valde större :) 
  • PimPim83
    Bea02 skrev 2013-05-19 02:42:02 följande:
    vad skönt då!
    Du måste lägga upp bild så vi som har beställt får se vad man ska förvänta sig =)

Jag betalade ganska mycket faktiskt, blev ca 2800kr för klänningen p.g.a. egen design. better be worth it!
    Det finns en bild som Landy skickat på den färdig klänningen här några inlägg upp. Men självklart ska jag försöka ta en bild på klänningen när den kommit också. Glad
  • jenniferochaugust

Idag kom en av mina tärnor för att prova sin klänning som jag beställt från Dinobridal. Hon har stor byst och vi beställde 99 cm i bystmått och klänningen var säkert 7 centimeter för liten! Så jävla jobbigt!
    Jag har nu mejlat Dinobridal att jag vill ha en ny klänning utan kostnad, tror knappast jag får det men en ordentlig discount måste jag få i alla fall!
    Jag DROG med våld ihop klänningen över bysten så stackars tärnan fick ett veck på ryggen och då såg den ut så här:

Så kan det gå tjejer!
    Dinobridal är inte jättebra på det där med mått har jag märkt, så beställ gärna några centimeter extra om ni ska beställa från dom! Annars är klänningarna fina... Men just denna klänning är helt felsydd.Passformen är superkonstig också... Tråkigt!
  • confuzed86
    jenniferochaugust skrev 2013-05-19 14:19:50 följande:
    Idag kom en av mina tärnor för att prova sin klänning som jag beställt från Dinobridal. Hon har stor byst och vi beställde 99 cm i bystmått och klänningen var säkert 7 centimeter för liten! Så jävla jobbigt!
    Jag har nu mejlat Dinobridal att jag vill ha en ny klänning utan kostnad, tror knappast jag får det men en ordentlig discount måste jag få i alla fall!
    Jag DROG med våld ihop klänningen över bysten så stackars tärnan fick ett veck på ryggen och då såg den ut så här:

Så kan det gå tjejer!
    Dinobridal är inte jättebra på det där med mått har jag märkt, så beställ gärna några centimeter extra om ni ska beställa från dom! Annars är klänningarna fina... Men just denna klänning är helt felsydd.Passformen är superkonstig också... Tråkigt!
    välj snörning på klänningen så kan ni justera den själva.. trist när det ej stämmer :/
  • confuzed86

Min klänning har anlänt i Gbg och är påväg med dhl. Betalar jag moms etc till dhl när de lämnar klänningen eller hur funkar det?

• muppen

Hej allihopa!
    Tror flera av er känner igen sig i att gå lite bananer och beställa mer än en klänning från Kina, för att se vilken som passar bäst, så här hoppas jag att jag inte behöver skämmas för att jag köpt för mycket...
    Tänkte visa bilder på de brudklänningar jag köpte, samt pris och original, eftersom det är det jag själv letade efter här. Har ju redan visat några snabbtagna bilder, men fick hjälp av min syster att snöra dem ordentligt och ta foton med mobilen. Hoppas ni inte har något emot att jag spammar. Gör ett inlägg per klänning.

Första klänningen jag beställde - drömklänningen tänkte jag.
    +: Sitter perfekt (måttsydd), mkt bra kvalitet
    -: För stora skillnader från originalet, så blev inte som jag tänkt mig. Dessutom för djupa v i midjan.
    Beställd på: eBay (säljade doufa8)
    Pris: Beställde klänningen, lite extra tyg samt en måttsydd bolero för £155 = ca 1500 kr.

Original:

Jag:
    (har en underkjol på under på första bilden)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!