• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • jenniferochaugust
    minichristina skrev 2013-05-22 21:55:05 följande:
    Jag har idag varit och provat min första klänning igen hos sömmerskan. Provade då även klänning nr 2, men vi kom fram till att det inte blev den till slut. Så vi skall fixa och trixa med den första, om drygt två veckor skall första utkastet vara klart. Det var ingen lätt historia med kinaklänningar...och inte särskilt billigt heller. Närmar sig priset för en normalklänning nu med betalning till sömmerska, tull, underkjol och kemtvätt.
    Håller med! Eller jo, billigare blev det för min del... Men inte så billigt som jag tänkt från början.
    Drygt 3000 kronor kommer klänningen jag ska ha i kyrkan att kosta. Lite senare på kvällen kommer jag att byta till en kort klänning som kostar 1000 kronor, även den från Kina.
    Jag har min första klänning hos en sömmerska nu och väntar spänd på resultatet! Hon ska sy ut klänningen i livet, forma om släpet, byta midjebandet och lite annat fix och trix. Så det var ganska mycket fel på min klänning faktiskt... Men å andra sidan var den tung och rejäl i tyget och så är det min geen design vilket är kul, den är ju ändå unik :) Och det hade säkert kostat mycket, mycket mer i Sverige.
  • Magenta
    macyaway skrev 2013-05-23 07:15:42 följande:
    I fall någon har beställt från Dhgate, så undrar jag om hur deras resa gick med dem. Jag börjar få rejält med panik... olika information hela tiden och fick inte en bild heller på det verkliga varan. Skäms
    Jag köpte från en säljare från DHGate och blev jätte nöjd men DhGate är precis som ebay, dvs en massa olika säljare så det beror ju helt på.
  • Tassiemon
    Magenta skrev 2013-05-23 09:26:01 följande:
    Jag köpte från en säljare från DHGate och blev jätte nöjd men DhGate är precis som ebay, dvs en massa olika säljare så det beror ju helt på.
    Hur betalade du?
  • daniiel
    I fall någon har beställt från Dhgate, så undrar jag om hur deras resa gick med dem. Jag börjar få rejält med panik... olika information hela tiden och fick inte en bild heller på det verkliga varan. Skäms
    Jag säger tummen ner för DHgate, men det finns ju olika säljare och vissa är ju nöjda. Bilder på klänningen som sytts innan den skickas är ovanligt att få, från alla kinasidor. Har din klänning skickats?
  • Tassiemon
    Hur länge sedan är det du beställde och när skulle du ha fått klänningen?
    Vet du om den är skickad? Ibland kan det ju ta riktigt lång tid för bara frakten. 
  • HalkatlaNr1
    HalkatlaNr1 skrev 2013-05-22 22:49:19 följande:
    Är det lätt o beställa från jjhouse?
    Funderar  o funderar på om man vågar ge sig på
    att beställa på nätet.. Gillar klänningen jag sett
    o den e ju inte dyr men, men..
    Borde man beställa enligt deras mått ifall de nu
    skulle va fel på stl?
    Vilken tur de e så lång tid kvar för just nu känns
    de som om jag inte vet varken ut lr in.. Obestämd 
    Ojdå, de var lätt o beställa.. Så nu e de bara o vänta................. Foten i munnen
    De blev en enkel klänning

• Kevlarsjäl
    Tassiemon skrev 2013-05-22 21:14:48 följande:
    Jag har mailat Milly i flera veckor om en klänning jag skulle vilja få uppsydd men inget svar, du har tur :)
    Det står att man ska kunna betala med Paypal på deras hemsida och även med kreditkort. Paypal känns ju naturligtvis säkrare men det kanske är för att du gör en specialbeställning som det betalningsalternativet inte kommer upp. Kontakta dem och säg att du vill betala med Paypal.

Finns det någon här som har betalat direkt med kreditkort istället för Paypal när ni har beställt från Milly?
    Ojdå då måste jag haft tur som fick svar då :)
    Jag mailade till Milly och frågade om Paypal, men fick till svar att man endast kan betala direkt med kreditkort numera. Så det känns ju lite osäkert...Får nog fundera på saken tror jag.
    Hoppas att du får svar från Milly på dina mail :)
  • macyaway

huhh, dem sa att dett tar 18 dar att sy den, och 6-15 att skicka den. Men sen skrev dem att det tar 26 dagar tills jag får den, och frågade jag dem häromdan vad är det som det händer för jag skulle ju få bild innan dem skickar. Har läst så mycket mardröm scenarios att nån fick de och det var inte proportionellt rätt eller sådan, vill inte riskera att jag behöver betala mer för frakten tillbaka ...... Så sa dem skulle skicka bilder den 22 och det gjorde dem ju väl visst inte, så jag blev irriterad och sa ett och annat, då sa hon skulle skicke bild den 24 och om jag är nöjd så skickar hon det med DHL så den kommer fram innom 3 till 5 dagar.
    Alltså jag får panik hela tiden, tänk om jag inte ryms i den eller den är gjort fult och av dåligt material, skulle dö --- föt det är det andra klänningen, jag ryms inte i min första som köptes här i sverige av min festman ....Jag hoppas bara att det kommer att bli fint ... fattar dock inte riktigt med underskolar ... när man har släp så tänker jag mig att man bör ha släp på underskolen med....eller? Oh! Håll tummarna för mig att klänningen blir fin och passa perfekt Foten i munnen 

• confuzed86

Jag har släp på min klänning men inte underkjol med släp. Dock är Min klänning väldigt fluffig och släpet är ej så storögt Så då kändes det som att det ej behövdes

• Tassiemon
    macyaway skrev 2013-05-24 01:49:20 följande:
    huhh, dem sa att dett tar 18 dar att sy den, och 6-15 att skicka den. Men sen skrev dem att det tar 26 dagar tills jag får den, och frågade jag dem häromdan vad är det som det händer för jag skulle ju få bild innan dem skickar. Har läst så mycket mardröm scenarios att nån fick de och det var inte proportionellt rätt eller sådan, vill inte riskera att jag behöver betala mer för frakten tillbaka ...... Så sa dem skulle skicka bilder den 22 och det gjorde dem ju väl visst inte, så jag blev irriterad och sa ett och annat, då sa hon skulle skicke bild den 24 och om jag är nöjd så skickar hon det med DHL så den kommer fram innom 3 till 5 dagar.
    Alltså jag får panik hela tiden, tänk om jag inte ryms i den eller den är gjort fult och av dåligt material, skulle dö --- föt det är det andra klänningen, jag ryms inte i min första som köptes här i sverige av min festman ....Jag hoppas bara att det kommer att bli fint ... fattar dock inte riktigt med underskolar ... när man har släp så tänker jag mig att man bör ha släp på underskolen med....eller? Oh! Håll tummarna för mig att klänningen blir fin och passa perfekt Foten i munnen 
    Det är säkert ingen fara och det ju trots allt högsäsong nu och då verkar det ta längre tid för de flesta. Men det är inte roligt när man får olika besked, inga bilder osv. Tror inte du behöver oroa dig. Det där med storleken är ju alltid lite knepigt. Hur lång tid har du på dig tills bröllopet, kommer du hinna med att gå till en sömmerska om du behöver göra ändringar?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!