• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • PimPim83

Haha! Bara för att jag skrev inlägget här ovan precis så plingade min Iphone precis till om att jag hade ett nytt mejl. Då är det Landy som skriver att de nu skickat min klänning med DHL (sist skickade de med TNT) och skriver trackningnummret.

Så här sent på dagen har jag aldrig fått mejl från landy. Klockan måste väl vara närmare 22:30 där borta...

Nu kan jag förhoppningvis vara lite lugnare....Glad

• jenniferochaugust
    PimPim83 skrev 2013-05-24 13:30:13 följande:
    Haha! Bara för att jag skrev inlägget här ovan precis så plingade min Iphone precis till om att jag hade ett nytt mejl. Då är det Landy som skriver att de nu skickat min klänning med DHL (sist skickade de med TNT) och skriver trackningnummret.

Så här sent på dagen har jag aldrig fått mejl från landy. Klockan måste väl vara närmare 22:30 där borta...

Nu kan jag förhoppningvis vara lite lugnare....Glad
    Vad skönt för dig! Man blir ju lite orolig, svårt att tjafsa med någon i Kin liksom :(
    Spännande att se hur klänningen blev!
  • Blanchen

Hej allihop! Jag har suttit och läst i flera Kinatrådar nu och har tänkt att göra slag i saken och beställa en klänning. Problemet är att jag inte kan bestämma mig för en klänning. Vi ska gifta oss utomhus och jag är på jakt efter en kort klänning. Alternativ 1: klänning i spets, utan axelband. Alternativ 2: klänning i taft/silke med en spetsbolero Jag har hittat en klänning som jag gärna skulle vilja ha och kan få den uppsydd både på Lando och Dino, men modellen kräver en dragkedja, blir inte snygg med snörning. Eftersom jag håller på att gå ner efter graviditet så räknar jag med att hinna gå ner minst 5 kg till och vågar mig inte på att beställa med dragkedja. Klänningen jag inte vågar beställa: www.etsy.com/listing/127923773/ready-to-ship-caroline-retro-style-lace Då har jag hittat dessa, som jag nu väljer mellan (alla borde funka med snörning): www.jjshouse.com/se/A-Linjeformat-Hjartformad-Knalang-Taft-Brollopsklanning-Med-Rufsar-Skarpband-Kristallbrosch-002001583-g1583 Utan band i midjan, och med en spetsbolero till. www.jjshouse.com/se/A-Linjeformat-Axelbandslos-Tea-Langd-Chiffong-Satin-Brollopsklanning-Med-Spets-Skarpband-002020879-g20879 Utan band i midjan, knälängd (eftersom jag är ganska kort blir nog tea length lite väl långt på mig) www.jjshouse.com/se/Jacka-Axelbandslos-Knalang-Spetsar-Homecoming-Klanningar-Med-Parlbrodering-022015364-g15364 Lite kortare, och utan en massa pärlor på. Jag är 168 cm, har stor byst, ganska "rak" i kroppen, och har lite gravidmage kvar att bli av med. Jag borde kunna komma i en US 14 eller 16. Tänkte även investera i shape-underkläder till bröllopet, hur många cm kan man räkna med att de trollar bort i midjan tro? Har även ganska breda lår. Vad tror ni om klänningarna? Några andra förslag?

• Blanchen

Och där blev inlägget hyfsat oläsligt. Trist att det inte funkar med ny rad på iPad. Hoppas ni ändå kan läsa inlägget.

• jenniferochaugust
    Glada nyheter!
    Dinobridal löste det, på något sätt hade någon "cancelled the order", de visste inte riktigt hur det gick till. Men det är ju skitsamma, för nu får jag min klänning i alla fall och jag hoppas den blir en dröm :) Vet itne om jag postat vad det är jag beställt? Men jag gör det nu i alla falll...
    På vigseln ska jag ha en lång klänning (även den från Dinobridal) med släp (hos sömmerska just nu) och den är ganska tung och otymplig med underkjol och allt... När jag fick min tärnas klänning i tyll som jag blev så otroligt sugen på att beställa en liknande själv. Att ha på sig den typen av klänning med så många lager kjol, och att den är kort och puffig var så underbart haha... Här är min tärna i sin klänning, supergullig.

Och jag ska beställa en variant av den... Har försökt vara övertydlig om att jag inte vill ha det där breda midjebandet som är veckat, det verkar som att dom älskar att sätta dit det. Jag vill bara ha ett typ 5 cm brett siden/satinband i samma färg som klänningen runt midjan, det ska vara enkelt och snyggt...
    Nu hoppas jag verkligen att dom syr klänningen fint och att jag blir riktigt nöjd :)

• daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-05-25 09:52:56 följande:
    Glada nyheter!
    Åh, men vad skönt att det verkar lösa sig! Och jag hoppas att klänningen blir jättefin :) Det är något speciellt med en puffig tyllkjol ;)
  • daniiel
    Blanchen skrev 2013-05-24 15:29:14 följande:
    Och där blev inlägget hyfsat oläsligt. Trist att det inte funkar med ny rad på iPad. Hoppas ni ändå kan läsa inlägget.
    Jättefina klänningar du kikat på :) Jag ska ge mina tankar kring klänningarna tänkte jag :)

Den första och sista, spetsklänningarna, där skulle du nog kunna hitta något liknande i en vanlig butik tror jag. Jag vet inte när du ska gifta dig och hur länge det är kvar då, men du skulle ju kunna hålla ögonen öppna i vanliga butiker som sagt. Om inte annat så på tex Halens och såna sidor.

Den första från jjs, med lila band i midjan som du inte ska ha då, tycker jag är söt. Väldigt enkel modell och skulle nog bli fin med en bolero till :) Du skulle nog kunna hitta något liknande i butik dock till bra pris. Studentklänningarna på tex Lillys, som den här www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1947&GroupID=GROUP171&VariantID=VO57 Den har visserligen inte snörning i ryggen och det kan ju, som du säger, vara svårt med storlekar.

Den andra från jjs, där finns det en risk att utan band i midjan, så blir det istället en kant mellan överdelen och nederdelen som inte alltid är så fin. Du kan få en sådan skarv även på den första klänningen, men definitivt på den andra skulle jag tippa. Sedan är det ju inte säkert att du bryr dig om den saken :)

Jag tror inte vadlång klänning skulle vara något problem heller. Mina två tärnor, den ena ca 158cm och den andra ca 162cm, hade båda det på vårat bröllop och jag tycker det var fint :) Jag hade själv, är också ca 162cm, en sådan klänning på festen och jag tyckte inte alls att det var konstig längd, att jag var för kort. Men det är ju en smaksak och vill du ha knälängd, så ska du såklart ha det :)
  • PimPim83

Är det någon som fått sin klänning skickad med DHL? Sist jag beställde från Landy kom klänningen med TNT, men nu har den skickats med DHL. Spårningsnummret anger bara att "shipment information received" tors 23/5, men sedan dess har ingenting hänt. Bör man bli nervös eller är detta vanligt med DHL?

När min förra klänning skickades dök ingen info upp på TNT:s spårningsnummer förrän varan verkligen påbörjat sin resa från Kina och hit.

Det känns som om Landy har varit lite väl tysta när jag har ställt frågor denna gången så därför är jag kanske lite extra nervös för att något ska gå fel med klänningen eller frakten...

• Hanno39

Gaaa! Idag damp det ner bilder på min färdiga klänning :) jag tror att jag tycker om den! Skiljer sig något från real samplebilden men i det stors hela väldigt lik :) lägger upp bilder senare i kväll :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!