• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-05-24 10:38:44 följande:
    Men vad är detta? Vad håller "kinaföretagen" på med nuförtiden?! Verkar som att alla mer eller mindre strular just nu...

Om du inte får någon klänning skickad eller pengarna tillbaka, så anmäler du till din bank. Spara därför alla mejl och allting. Det hände mig med Vistaprint. Det drogs pengar, men Vistaprint påstod att dom inte alls tagit några pengar. Då anmälde jag till banken, dom stoppade för fler betalningar och jag fick tillbaka pengarna.
    Det har ju gått så bra hittills med Dinobridal. Men det här är så jäkla jobbigt! Att tjafsa med någon som inte kan engelska från andra sidan jorden liksom haha. Och just det att jag skriver så utförligt, klipper in utdrag från mitt konto, klipper in utdrag från dera bekräftelsemejl osv osh ändå får somsvar "no dear..." en mening!
    De måste ju undersöka vad som har hänt!
    Och jag vill ju verkligen ha den där klänningen, men har ingen lust att betala för den två gånger...
  • jenniferochaugust
    Men vad är detta? Vad håller "kinaföretagen" på med nuförtiden?! Verkar som att alla mer eller mindre strular just nu...

Om du inte får någon klänning skickad eller pengarna tillbaka, så anmäler du till din bank. Spara därför alla mejl och allting. Det hände mig med Vistaprint. Det drogs pengar, men Vistaprint påstod att dom inte alls tagit några pengar. Då anmälde jag till banken, dom stoppade för fler betalningar och jag fick tillbaka pengarna.
    Men om detta inte löser sig så får jag ju kontakta min bank såklart, men det är just det där med 50% discounten som jag ville åt eftersom mina tärnas klänning var felsydd. Och den kupongen ligger på ordern som försvann
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-05-24 10:49:07 följande:
    Det har ju gått så bra hittills med Dinobridal. Men det här är så jäkla jobbigt! Att tjafsa med någon som inte kan engelska från andra sidan jorden liksom haha. Och just det att jag skriver så utförligt, klipper in utdrag från mitt konto, klipper in utdrag från dera bekräftelsemejl osv osh ändå får somsvar "no dear..." en mening!
    De måste ju undersöka vad som har hänt!
    Och jag vill ju verkligen ha den där klänningen, men har ingen lust att betala för den två gånger...
    jenniferochaugust skrev 2013-05-24 10:50:15 följande:
    Men om detta inte löser sig så får jag ju kontakta min bank såklart, men det är just det där med 50% discounten som jag ville åt eftersom mina tärnas klänning var felsydd. Och den kupongen ligger på ordern som försvann
    Jag förstår helt och hållet din frustration och jag känner igen det från DHgate, när jag hade en dispyt med en säljare där. Det känns helt hopplöst, för precis som du säger, man skriver och förklarar och får knappt ens en mening tillbaka :P

Vad säger dom om att den är pending då? Alltså, ska dom sy klänningen? Eller säger dom att du måste betala igen för den?

Har du skrivit till dom att du kommer anmäla om det inte löser sig? Jag vet av egen erfarenhet att dom kan bli lite mer medgörliga då faktiskt. Det kan ju också ge bakslag iofs, så dom slutar svara helt.
  • jenniferochaugust

Svaret nu efter mitt jättelång och frustrerade mejl blev:

"oh dear jennifer
    let me check for you"

Så hoppas det löser sig? Haha... alltså denna kommunikation!!!
  • jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-05-24 10:56:46 följande:
    jenniferochaugust skrev 2013-05-24 10:50:15 följande:
    Vad säger dom om att den är pending då? Alltså, ska dom sy klänningen? Eller säger dom att du måste betala igen för den?

Har du skrivit till dom att du kommer anmäla om det inte löser sig?
    Dom säger att den är "pending" för att betalningen inte gått igenom. Men det har den ju gjort och det har jag bevisat genom att skicka dem mitt bekräftelsemejl och mitt kontoutdrag från 22 maj. Jag hoppas efter senaste svaret nu att det löser sig, misstänker att det blivit något fel i och med att jag la två olika ordrar eller nåt...

Om det kommer något svar igen om att betalningen inte gått igenom så får jag väl börja hota då, men jag tycker det är så tråkigt! Jag har ju tidigare gullat upp dom i brygga med "oooh beautiful dresses" "excellent service" osv och vill inte pajja vår fina relation hehe...
  • jenniferochaugust

Så här står det på mitt konto.
    Konstigt att det ser ut som betalning till två olika företag? Någon som vet något om detta?

2013-05-22 China, Shine Co.,ltd 780,45 kronor 2013-05-22 China, Alipay (Www.ali 407,14 kronor

• jenniferochaugust

2013-05-22 China, Shine Co.,ltd 780,45 kronor
    2013-05-22 China, Alipay (Www.ali 407,14 kronor

• jenniferochaugust

"jennifer i already checked with our manager of this , when i get repy i will contact you soon"

Hoppas det löser sig!

• Tassiemon

Herregud....suck! Hoppas det löser sig :)

• PimPim83
    Jag har lite strul med Landy just nu. Vi två tillfällen har de sagt att min klänning är klar och att de ska skicka den "ASAP". Jag har till och med fått bilder på den färdiga klänningen (!). De har bett mig verifiera min adress vid två olika tillfällen och  skrivit att de behöver veta adressen "in a hurry". Det tolkar iallafall jag som de varit på gång att skicka klänningen.

Eftersom jag inte fått något spårningsnummer skickade jag ett mejl och frågade om det, då skriver de att de inte har skickat klänningen  ännu för något är fel med den (!!!) och de ska fixa det först.

Vid flera tillfällen har de inte heller svarat på mina mejl förrän jag skrivit på deras facebooksida. Jag börjar bli riktigt nervös!

Så här mycket krånglade de inte med mig när jag beställde min första klänning från dom. Då kom den till och med en månad före utsatt datum!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!