• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Italia08

Tack så mycket alla för de snälla kommentarerna och uppmuntrande orden. De värmer. Och gör mig lite mer positivt inställd till klänningen. Solig Det känns faktiskt bättre efter att ha fått smälta allt lite en dag.

CarolineJohan: Du har säkert rätt att det blir svårt att hitta en likadan klänning för ett vettigt pris, eller ens ett ovettigt pris. Skräddarsytt och egenkomponerat är ju en fördel ...

Just me och CarolineJohan: Ja, det där med stenarna är ju lite av ett problem. Men just nu är jag iaf inne på att kolla upp möjligheten att byta att några av kristallerna till något mer strass-aktigt (dvs bling) och göra om lite. Det borde gå tycker jag och bli lite mer "jag".
    Vet inte riktigt var man hittar strasstenar, men jag får väl göra ett googlesvep i morgon och kolla runt.

Och ni som kan underkjolar, vilken typ passar bäst till min klänning?

• Italia08
    Tinzi skrev 2012-01-21 21:57:37 följande:
    hehe isf är det nog redan kört. Blev ganska arg i sista mejlet här. Sa att jag inte tolererar ngt annat än att de syr om den rätt eller germig pengar tillbaka, va nog inte jätte trevlig direkt efter att ha fått 7 mejl om fler bilder...

jo hon min väninna är bjudern, vet inte så mkt om min ekonomi då vi inte ses så super ofta numera. Men hon har inte sagt ngt om pengar men kommer nog få ge henne minst 500:- iaf, mer än vad jag har råd med iaf då det är super duper knapert just nu.har redan 4000:- mån fram tills vi gifter oss i maj så går inte.

Men får se vad de svarar nu, jag skulle bli nöjd med 50 dollar tillbaka, bara så jag kan ge henne, sen blir den ju inte som jag ville vilket är skit trist, men huvudsaken är ju iaf att jag har en klänning alls även om den blir m. fluff & värsta släpet.

Tycker bara de kör SÅ dålig stil just ovch då är det så svårt att vara rar och lugn.
    Usch, det är så himla tråkigt att du måste fajtas med dem. Lider verkligen med dig.
    Hoppas verkligen att det löser sig med pengarna. Andra har ju till slut lyckats få lite tillbaka så det borde du också få. *håller tummarna*

Och även om klänningen inte blir som du ville, vilket också är jättetråkigt, så blir det säkert ändå bra och vackert i slutändan ändå, trots fluff och värsta släpet. Flört
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-01-22 01:04:11 följande:
    Och ni som kan underkjolar, vilken typ passar bäst till min klänning?
    Det beror ju lite på hur du vill att din klänning ska se ut.

Om du inte vill ha så mycket volym, så tror jag en sånhär, med bara tyll skulle passa bra.

Men vill du ha lite mer volym, så skulle en underkjol med ringar kunna passa. Eftersom din kjol inte är slät, så skulle nog inte ringarna synas igenom. Väljer du dessutom en sånhär modell, som bara har ringar nertill, så får du en snygg A-linje form på kjolen.

Du har ju släp också, så en underkjol med släp skulle faktiskt också kunna funka. Då skulle nog kjolen få ett snyggt fall runt om. En underkjol med ringar går alldeles utmärkt att sitta i och det blir väldigt luftigt och skönt under kjolen också :)

• Minuz
    Italia08 - Klänningen är otroligt vacker och sitter verkligen bra på dig!
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-01-21 17:26:56 följande:
    Usch, har såna kval... Kan verkligen inte ha nån av de kinaklänningar jag beställd hittills, de är för stora. Nu är jag i valet och kvalet att beställa ytterligare en (den jag visade för ett tag sen från milly) och så får den gälla. Eller köpa ett original. Var och provade idag och gillade verkligen ett par st men då är det närmre 10 000 kr. Vilket hade varit ok (vi har mer att röra oss med än förut) men i samma veva idag lämnade jag in min ring för att den ska göras om till mera min smak. Det kommer kosta en del, inte långt ifrån vad en klänning här kostar och nu börjar jag fundera på om jag borde beställa en ny kinaklänning i mina nya mått trots allt.. Men börjar bli lite ont om tid, då måste jag göra det nu. Usch, det här känns inte roligt längre...
    Svårt val...
    På minussidan: Med tanke på att Milly fått en del negativa recensioner på slutet, kan det ju kännas osäkert att beställa från dem nu.
    Att ta beslut under tidspress är ju aldrig kul...
    På plussidan: Du har ju beställt så mycket och därför etablerat en relation till dem, så jag tycker det inte borde vara några problem m att beställa en till från Milly...
    Priset.
    Du kan säkert sälja vilken klänning som helst, de du fått hem har ju varit underbara.

Äsch, beställ du från Milly (eller prova nån annan site om du känner dig äventyrlig!). Jag tror det blir toppen! 
  • Darling Daisy

Tinzi: 
    nu känner jag ju inte dina kompisar, men har du kollat runt bland typ "alla" ang syhjälp? Satt o pratade med mina kompisar (som också var gäster på bröllopet), och kom då in på det där m uppläggning av klänning. Då sa ena tjejen, "men att du inte sa till, min mamma har ju arbetat som sömmerska, hon hade kunnat hjälpa dig".. 

Oj, svamligt inlägg: Det jag menar är bara att det kan finnas oanade krafter som vill hjälpa dig utan att ta betalt!!  

• Vilse

Nu börjar det bli dax för mig att beställa - eller ja, skicka ut förfrågningar på priser i varje fall. ;)  (jepp, jag vet att de är kinesiskt nyår nu så att svar kan dröja.)

Skulle någon av er kunna hjälpa mig med översättningen?
    Kommer bla skicka följande bild till dem.

Det jag behöver hjälp med att översätta är då följande:
    * Jag vill ha snörning istället för dragkedja.
    * Jag vill ha axelband på klänningen.
    * Blommorna skall vara broderade - inte påklistrad spets!

Sen kommer jag självfallet skicka med ett brev där jag beskriver färg och tygmaterial, större/närmre bilder ect, men det kan jag översätta bra själv. :)
  • Brud 121212
    Vilse skrev 2012-01-22 11:21:32 följande:
    Nu börjar det bli dax för mig att beställa - eller ja, skicka ut förfrågningar på priser i varje fall. ;)  (jepp, jag vet att de är kinesiskt nyår nu så att svar kan dröja.)

Skulle någon av er kunna hjälpa mig med översättningen?
    Kommer bla skicka följande bild till dem.

Det jag behöver hjälp med att översätta är då följande:
    * Jag vill ha snörning istället för dragkedja.
    * Jag vill ha axelband på klänningen.
    * Blommorna skall vara broderade - inte påklistrad spets!

Sen kommer jag självfallet skicka med ett brev där jag beskriver färg och tygmaterial, större/närmre bilder ect, men det kan jag översätta bra själv. :)
    I want laceing instead of zipper
    I want straps on the dress
    I want the flowers to be embroidered
  • Tinzi
    Darling Daisy skrev 2012-01-22 10:14:15 följande:
    Tinzi: 
    nu känner jag ju inte dina kompisar, men har du kollat runt bland typ "alla" ang syhjälp? Satt o pratade med mina kompisar (som också var gäster på bröllopet), och kom då in på det där m uppläggning av klänning. Då sa ena tjejen, "men att du inte sa till, min mamma har ju arbetat som sömmerska, hon hade kunnat hjälpa dig".. 

Oj, svamligt inlägg: Det jag menar är bara att det kan finnas oanade krafter som vill hjälpa dig utan att ta betalt!!  
    Jo, fast inte vad jag hört ngt om ännu iaf och då har jag pratat med många. Sen vill jag att det blir super bra :) Hon har jobbat med att sy klänningar å Operan i GBG så blir nog henne. :)
  • Italia08
    Tinzi skrev 2012-01-22 12:07:15 följande:
    Jo, fast inte vad jag hört ngt om ännu iaf och då har jag pratat med många. Sen vill jag att det blir super bra :) Hon har jobbat med att sy klänningar å Operan i GBG så blir nog henne. :)
    Det låter som att det inte kan bli annat än super! Solig
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!