• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • pulmonate
    Tinzi skrev 2012-01-20 15:34:36 följande:
    Så trött på Milly! Vi bråkar nu om att de vill se en bild på släpet med ett måttband på men att de sen vill ha nya bilder för att måtten inte syns. Jag har skickat med närbilder på måttbandet på klänningen där man ser måtten och bilder uppifrån där man givetvis inte ser måtten för att det är för långt ifrån.

Det känns bara som att de vill få mig att lessna, medans jag bara börjar bli skitförbannad på Lily.
    Hon är såååå trevlig så, nästan irriterande trevlig, nu har jag blivit arg och sagt att klänningen är felgjort, de har fått bilder, de kan själva mäta den om mitt inte duger.

Vette fan vad jag skall göra mer nu. Har liksom inga pengar att själb bet. en sömmerska då vår budget redan är skittajt :( Fan 3 mån kvar till den stora dagen & jag börjar få PANIK!
    Oh ja! Ska vi åka och spöa upp Lily? hehehe. 
    Trotts att jag skickade foto på 1) måtten som dom själva har skrivit på en tygbit och skickat med där måttet är fel. 2) måtten av min midja utan klänning, som är oförändrad sen jag beställde. 3) bild med klänningen på som visar att det är för stort. 
    Japp hon vill få en att ledsna, men GE INTE UPP! :) Dom borde bara ge dig pengar. 
    Men i värsta fall, har du frågat vad en sömmerska tar för att sy upp den?
  • pulmonate
    Tinzi skrev 2012-01-20 15:34:36 följande:
    Så trött på Milly! Vi bråkar nu om att de vill se en bild på släpet med ett måttband på men att de sen vill ha nya bilder för att måtten inte syns. Jag har skickat med närbilder på måttbandet på klänningen där man ser måtten och bilder uppifrån där man givetvis inte ser måtten för att det är för långt ifrån.

Det känns bara som att de vill få mig att lessna, medans jag bara börjar bli skitförbannad på Lily.
    Hon är såååå trevlig så, nästan irriterande trevlig, nu har jag blivit arg och sagt att klänningen är felgjort, de har fått bilder, de kan själva mäta den om mitt inte duger.

Vette fan vad jag skall göra mer nu. Har liksom inga pengar att själb bet. en sömmerska då vår budget redan är skittajt :( Fan 3 mån kvar till den stora dagen & jag börjar få PANIK!
    Oh ja! Ska vi åka och spöa upp Lily? hehehe. 
    Trotts att jag skickade foto på 1) måtten som dom själva har skrivit på en tygbit och skickat med där måttet är fel. 2) måtten av min midja utan klänning, som är oförändrad sen jag beställde. 3) bild med klänningen på som visar att det är för stort. 
    Japp hon vill få en att ledsna, men GE INTE UPP! :) Dom borde bara ge dig pengar. 
    Men i värsta fall, har du frågat vad en sömmerska tar för att sy upp den?
  • Drömbröllop12
    jeth skrev 2012-01-20 12:00:28 följande:
    Hej!

Jag har fastnat för denna klänning :) Vad tycker ni om den?
    Har någon handlat från Milanoo och vet om dom är bra? Vet inte om jag vågar? :S

Jag har handlat på både dhgate och milanoo, går mot strömmen och har fått hem en sagolik klänning för en skitslant (1100) och väntar på nästa... Tycker milly och landy är onödigt dyra. My love funderar jag att köpa ifr¨n också då de har bra priser.

• knyttan

USCH vad tråkigt att ni har sådana problem med Milly!!! Och nu börjar jag bli riktigt orolig över hur min klänning kommer att vara eftersom jag också beställt därifrån... Rynkar på näsan Shit beställde ju därifrån iom att Milly hade så många nöjda kunder, så det verkade ju bra, men det skulle man nog inte förlitat sig på inser man nu!

• julle79

slänger in en kläning jag hittat på brudbutiken.se för ni som e proffs kanske sett nån liknande eller rentav den på nån kina sida som ni kan rekomendera...vore ju trelvigt om amn kunde spra in några kronor..

så behöver lite hjälp av er proffs

Tack på förhand

• Brud 121212
    julle79 skrev 2012-01-20 19:32:52 följande:

slänger in en kläning jag hittat på brudbutiken.se för ni som e proffs kanske sett nån liknande eller rentav den på nån kina sida som ni kan rekomendera...vore ju trelvigt om amn kunde spra in några kronor..

Tack på förhand

Vet ej om detta e en kina sida jag snubblade över den, men dem har klänningen

www.helenklanning.com/en-line-axelbandslos-nr-midja-princess-seams-langa-brollopsklanningar-style-hwd3539.html
  • daniiel
    julle79 skrev 2012-01-20 19:32:52 följande:

Tack på förhand

Du skulle ju kunna mejla bilden till Milly, Mylove och Landy och be om prisuppgift för att få klänningen uppsydd :)
    Brud 121212 skrev 2012-01-20 20:08:51 följande:

www.helenklanning.com/en-line-axelbandslos-nr...
    Ja, det är en kinasida.
  • Brud 121212
    daniiel skrev 2012-01-20 20:13:57 följande:
    Du skulle ju kunna mejla bilden till Milly, Mylove och Landy och be om prisuppgift för att få klänningen uppsydd :)
    Brud 121212 skrev 2012-01-20 20:08:51 följande:

www.helenklanning.com/en-line-axelbandslos-nr...
    Ja, det är en kinasida.
    då vet jag de xD
    Haha vad trög man är...
  • daniiel
    Brud 121212 skrev 2012-01-20 20:23:05 följande:
    då vet jag de xD
    Haha vad trög man är...
    Inte så lätt att veta, men går man in och läser under "Om oss" eller kikar på en adress eller liknande, så ser man snabbt om det är en kinasida :) Just på den där sidan kan man läsa "Suzhou Helen Wedding dress Co., Ltd. is a professional wedding dress manufacturer located in China." ;P
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!