• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-01-19 13:28:07 följande:
    Ja, synd att man inte kan ångra sig nu efter tullbeskedet. Cool
    Bara att hålla tummarna nu då att klänningen är perfekt, för då kommer det nog kännas värt varenda krona ändå :) Hur ser klänningen ut? :)
  • Jane
    daniiel skrev 2012-01-19 13:24:51 följande:
    De brukar ha ett visst företag som de samarbetar med. Jag tycker dock DHL är hur bra som helst :)
    Okej, tack! :) Du som är proffs på det här ämnet, hur kommer det sig att man aldrig måste mäta stussen när man ska beställa klänning? Man brukar ju bara mäta magen och höfterna? Hur vet man då om klänningen passar över rumpan? Min klänning har ju en sjöjungfrumodell och är snäv....
  • Pluppe
    yorkstacy skrev 2012-01-19 00:37:37 följande:
    Kanske är det så att jag inte varit tillräckligt inne här och involverad i dessa "Kina-trådar", men jag har kommit underfund med en grej när jag beställde från Light in the Box som jag tänkte dela med mig av, även om ni alla kanske redan vet detta. Isåfall får ni bara bortse från detta. 

Visserligen kan man ju inte garantera eller gå igod för att detta är en rutin elelr något som alltid fungerar, men jag har gjort 1 beställning och detta fungerade superbra för mig den gången iallafall. 

När jag skulle beställa på hemsidan så startade jag "Live chatten" samtidigt. jag frågade om jag kunde få en disscount code för höll på att göra en beställning. Kundtjänst stannade kvar i chatten tills jag beställt klart och sedna inna jag gick till "kassan" fick jag en personlig kod som de aktiverat till mig och där angav jag den. 

När jag slutfört orden gick jag till " My orders" och sedan in på "details"  . Skrollade ner till "Resolve a paymen issue" och klickade där. I den rutan skrev jag ner " please send my order as gift" och sedan skickade jag iväg den "ticket". 

Någon dag senare fick jag ett svar att det var okey och att det meddelat detta vidare till shipping.

Idag ankom mitt paket (beställde 22 december) och allt var markerat som gåvor, ingen skatt, tull eller moms blev debiterad och det mesta inuti paketet var till belåtenhet.

Visseligen kan detta med tullar o avgifter osv vara lite si å så, ibland blir man debiterad, ibland inte. (Beställde grejer från ClassyBrides.com i USA och blev debiterad en herrans massa moms, tull o skatt elelr vad det nu var. MKT pengar blev det iallafall. )

Ville dock dela med mig av min erfarenhet, för kanske kan det hjälpa någon och det är ju alltid värt att försöka, man har ju inte direkt något att  förlora.  

Jag har varit jätte glad för att jag slapp betala tull men nu 10 dagar senare kom en faktura från Fedex att jag ska betala till för det jag beställde från light in the box... Fasen! Men det där med att dem skriver "gift" är skit bra och bra att du skrev ett tips om det, kan ju vara bra att veta ifall man vill beställa mer :)
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-01-19 13:30:30 följande:
    Bara att hålla tummarna nu då att klänningen är perfekt, för då kommer det nog kännas värt varenda krona ändå :) Hur ser klänningen ut? :)
    Jag hoppas, att den ser ut så här, och med kristaller längs det röda strecket. Även på baksidan runt snörningen ska det vara kristallet. Har skickat mer detaljerade bilder till Milly, men de är så högupplösta så jag lägger upp en enkel version här. =)

• Italia08
    daniiel skrev 2012-01-19 13:30:30 följande:
    Ja, snacka om att jag håller alla tummar och tår jag har! Och även m2b:s tår. =)
  • Pluppe
    daniiel skrev 2012-01-19 11:48:54 följande:
    Alla mina klänningar (6st totalt) har skickats med DHL och ingen har fastnat i tullen :)
    Allt jag har fått skickat med DHL har gått igenom tullen, men fedex (stavas det så) så har jag fått betala tull..
  • daniiel
    Jane skrev 2012-01-19 13:34:42 följande:
    Okej, tack! :) Du som är proffs på det här ämnet, hur kommer det sig att man aldrig måste mäta stussen när man ska beställa klänning? Man brukar ju bara mäta magen och höfterna? Hur vet man då om klänningen passar över rumpan? Min klänning har ju en sjöjungfrumodell och är snäv....
    Oj, bra fråga. Ingen aning faktiskt. Jag har aldrig beställt med mina egna mått, bara standardstorlekar, för mina mått har varit så pass nära de måtten.
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-01-19 13:47:50 följande:
    Jag hoppas, att den ser ut så här, och med kristaller längs det röda strecket. Även på baksidan runt snörningen ska det vara kristallet. Har skickat mer detaljerade bilder till Milly, men de är så högupplösta så jag lägger upp en enkel version här. =)

Om du får den som du vill ha den, så kommer den vara otroligt vacker :) Ska hålla tummarna och vänta spänt på att få se bilder sedan :)
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-01-19 14:00:19 följande:
    Om du får den som du vill ha den, så kommer den vara otroligt vacker :) Ska hålla tummarna och vänta spänt på att få se bilder sedan :)
    Tack så mycket! Ja, vi får se som sagt när den dyker upp.

Fick förresten mejl från Milly-Lily i dag också där de sa att de hade skickat klänningen utan bilder för att jag skulle få den innan nyåret drar i gång (vilket är i dag, fredag enligt henne).
    Och det kan jag gå med på, har ju hellre klänningen så fort som möjligt än att se bilder och sedan få vänta i flera veckor till.
  • Darling Daisy

Jag satt och slösurfade på Ebay och kom på en fråga:
    Om man hittar en klänning som man gillar, kan man då på något sätt söka efter andra säljare som har samma klänning till salu? (alltså om nån mer gör kopior på samma klänning)
    Vet att man kunde det på DHgate, men hittar inte funktionen på ebay. 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!