• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy
    SkövdeSophie skrev 2012-01-21 00:26:05 följande:
    Hej, jag är ny här Gifter mig i vinter och har börjat titta på klänningar. Ni som har beställt av Milanoo, är ni nöjda? Jag blev lite sugen på denna: www.milanoo.com/Beautiful-Strapless-Taffeta-M...
    Välkommen!
    Himla söt klänning!! Jag har beställt en byxdress till min mamma från Milanoo. Vi blev väldigt ledsna då den kom, för den var riktigt dålig. Dåligt sydd, dålig kvalitet på tyget och dålig passform (gick absolut inte att använda).

Jag rekommenderar alltså inte milanoo. Men det finns de som fått hem fina klänningar också. Kvalitetsskillnaden beror nog till viss del på att milanoo har många olika fabriker, så man vet aldrig vilken fabrik som klänningen kommer att tillverkas i. Bilden på din klänning är ju milanoos egen, vilket borde betyda att de faktiskt har sytt upp modellen innan och att den du beställer därför har ganska stor chans att bli lik bilden!

Oftast har ju kinafabrikerna bilder från internet (designbilder, kändisbilder) på sina hemsidor, och då vet man ju inte riktigt hur resultatet blir (hur bra de är på att kopiera bilden). När de dock har "real sample" dresses, så är det bilder på klänningar de redan har sytt. 

Mitt tips är att du tar bilderna och skickar till några andra kinaföretag, tex Landybridal och My love bridal, och frågar vad de skulle ta för att sy upp den. Då har du lite priser att jämföra med.

Ytterligare en sak är att just såna blommor som är på kjolen har jag hört många som blivit missnöjda med. Såna blomapplikationer har tyvärr visat en tendens att se slarvigt sydda ut, påklistrade och rent ut sagt fula. Om du kollar på bild två och zoomar, så ser man att blommorna är i väldigt tunt tyg och att de inte sitter särskilt tätt. Det finns nog en risk att det kan komma att se slarvigt ut...

Oj, vad långt inlägget blev. Ber om ursäkt för att jag svamlar...  
  • Just Me
    Darling Daisy skrev 2012-01-21 07:53:54 följande:
    Välkommen!
    Himla söt klänning!! Jag har beställt en byxdress till min mamma från Milanoo. Vi blev väldigt ledsna då den kom, för den var riktigt dålig. Dåligt sydd, dålig kvalitet på tyget och dålig passform (gick absolut inte att använda).

Jag rekommenderar alltså inte milanoo. Men det finns de som fått hem fina klänningar också. Kvalitetsskillnaden beror nog till viss del på att milanoo har många olika fabriker, så man vet aldrig vilken fabrik som klänningen kommer att tillverkas i. Bilden på din klänning är ju milanoos egen, vilket borde betyda att de faktiskt har sytt upp modellen innan och att den du beställer därför har ganska stor chans att bli lik bilden!

Oftast har ju kinafabrikerna bilder från internet (designbilder, kändisbilder) på sina hemsidor, och då vet man ju inte riktigt hur resultatet blir (hur bra de är på att kopiera bilden). När de dock har "real sample" dresses, så är det bilder på klänningar de redan har sytt. 

Mitt tips är att du tar bilderna och skickar till några andra kinaföretag, tex Landybridal och My love bridal, och frågar vad de skulle ta för att sy upp den. Då har du lite priser att jämföra med.

Ytterligare en sak är att just såna blommor som är på kjolen har jag hört många som blivit missnöjda med. Såna blomapplikationer har tyvärr visat en tendens att se slarvigt sydda ut, påklistrade och rent ut sagt fula. Om du kollar på bild två och zoomar, så ser man att blommorna är i väldigt tunt tyg och att de inte sitter särskilt tätt. Det finns nog en risk att det kan komma att se slarvigt ut...

Oj, vad långt inlägget blev. Ber om ursäkt för att jag svamlar...  
    Det man kan göra  också är att fråga Milanoo (eller vilken tillverkare man nu kontaktar) ifall de sytt klänningen innan och be dem isf skicka bilder på det de sytt. Jag gjorde så med Lany och den klänning jag tänker beställa sen, och fick foton på två olika i två olika nyanser av vitt, på den ena hade de även gjort lite ändringar på. Jag tyckte det var bra, för då såg jag dels att de sytt klänningen innan och hur den blev då. 
    Jag bad även om detaljerade bilder, t ex på spets etc och fick det. 
  • daniiel
    Tinzi skrev 2012-01-20 22:01:16 följande:
    Tack! Hur löste det sig för dig till slut då?
    Jag fick tillbaka mer än hälften av pengarna (var en säljare på DH) och fick behålla klänningen. Då beställde jag en ny från Mylove och den kom på drygt 3 veckor och var helt underbar, så använde den :)
  • Darling Daisy
    Just Me skrev 2012-01-21 08:09:22 följande:
    Det man kan göra  också är att fråga Milanoo (eller vilken tillverkare man nu kontaktar) ifall de sytt klänningen innan och be dem isf skicka bilder på det de sytt. Jag gjorde så med Lany och den klänning jag tänker beställa sen, och fick foton på två olika i två olika nyanser av vitt, på den ena hade de även gjort lite ändringar på. Jag tyckte det var bra, för då såg jag dels att de sytt klänningen innan och hur den blev då. 
    Jag bad även om detaljerade bilder, t ex på spets etc och fick det. 
    Prexis, såna bilder är jättebra! Det var det jag menade med att "real sample" bilder är bättre än bilder från internet/röda mattan/designersidor.

Tipset att fråga om fler bilder var ju superbra!! Klänningen jag köpte från Landy var en modell som de redan hade sytt, alltså visades den med bilder från deras egen atelje. Klänningen som kom hem var väldigt lik bilden.
  • SkövdeSophie

Tack tjejer för hjälpen. Vilket projekt det är med klänning! Kul, men ack så stressande

• längtandebrud

ska man beställa vit eller ivory? i alla brudbutiker jag varit i sverige har ivory varit finare än vit. men man vill ju inte riskera att få hem en gulaktig klänning, vad är era erfarenheter?

• FelizLane
    längtandebrud skrev 2012-01-21 11:35:00 följande:
    ska man beställa vit eller ivory? i alla brudbutiker jag varit i sverige har ivory varit finare än vit. men man vill ju inte riskera att få hem en gulaktig klänning, vad är era erfarenheter?
    Om du gillar ivory bättre än vit så beställ ivory. Jag tyckte dock att alla ivory i butik var alldeles för gula för mig så jag valde vit.
  • daniiel
    längtandebrud skrev 2012-01-21 11:35:00 följande:
    Jag har beställt alla mina fyra brudklänningar i ivory och ångar det inte en sekund. Om du klickar på "Visa endast" under mitt namn och bild, så ser du inlägg där jag visat mina klänningar och skrivit om ivory/vit.

Om du tycker att ivory är finast, så skulle jag valt det om jag var du. Mina klänningar är från tre olika kinasäljare och ingen av dom har varit gula, utan en fin och varm nyans av vit :)
  • Tinzi
    daniiel skrev 2012-01-21 08:30:32 följande:
    Jag fick tillbaka mer än hälften av pengarna (var en säljare på DH) och fick behålla klänningen. Då beställde jag en ny från Mylove och den kom på drygt 3 veckor och var helt underbar, så använde den :)
    åh va skönt! Jag hoppas verkligen de ger sig! Verkar inte så lovande just nu bara! har iaf mejlat att jag inte går med på ngt annat än retur lr pengar.
  • daniiel
    Tinzi skrev 2012-01-21 12:01:18 följande:
    åh va skönt! Jag hoppas verkligen de ger sig! Verkar inte så lovande just nu bara! har iaf mejlat att jag inte går med på ngt annat än retur lr pengar.
    Fördelen med DHgate och att köpa via den sidan, är att hamnar man i dispyt med säljaren (som jag gjorde), så kommer DHgate in och löser dispyten. Som en sorts domstol. Jag berättar min sida och lämnar ett förslag på lösning och säljaren gör samma sak. Sedan går DH in och bestämmer vem som har rätt helt enkelt och då måste båda parter rätta sig efter det. Först får man ju försöka lösa det själva, men om det inte går.

Jag hoppas verkligen att det ska lösa sig på något sätt för dig. Pengar vore kanske det bästa? Då har du råd att betala sömmerska och kan ha den fina klänningen :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!