• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pluppe
    Italia08 skrev 2012-01-20 11:49:24 följande:
    Vilken tjusig klänning! Förstår smeknamnet nu. =) Men håller med om att du behöver en underkjol för att få till det rätta fluffet. Är helt säker på att det kommer att se kanonsnyggt ut! Den ser väldigt välsydd och dyr ut. Skrattande

Jag tycker inte heller att du ser stor ut. Men det går ju alltid att prova med att flytta bandet eller ta bort det för att se vad som händer med klänningen (och din känsla) då. Tror också att en underkjol kan göra så att du känner dig finare i den, då blir ju skillnaderna mellan överdelen och underdelen extra markerad, ja så som du vill ha klänningen.

Du har säkert sagt det redan, men vad kostade den? *nyfiken* 
    Jag gav 2600 kr med frakt för den, helt okej kände jag för min Fluff ;D Haha!

Tack så mycket för fina ord! Jag hoppas och tror också att den kommer bli bra när jag väl har en underkjol under.. Skulle inte det göra den bättre så går det ju som du säger ändra bandet osv. Sen dessutom vill jag kunna se mig själv i en helkroppsspegel för att få rätta känslan, det blir inte rätt på kort med skuggor osv.

Lovar att lägga in bilder när underkjolen har anlänt :)
  • Tinzi
    pulmonate skrev 2012-01-20 18:03:02 följande:
    Oh ja! Ska vi åka och spöa upp Lily? hehehe. 
    Trotts att jag skickade foto på 1) måtten som dom själva har skrivit på en tygbit och skickat med där måttet är fel. 2) måtten av min midja utan klänning, som är oförändrad sen jag beställde. 3) bild med klänningen på som visar att det är för stort. 
    Japp hon vill få en att ledsna, men GE INTE UPP! :) Dom borde bara ge dig pengar. 
    Men i värsta fall, har du frågat vad en sömmerska tar för att sy upp den?
    Jag kommer inte att ge upp! Jag kommer att bli vansinnig till slut! Hur går det för dig då? ger du upp? ;)
    Min väninna är sömmerska, kommer dock få genne henne minst 500:- - 1000:- dock för är svårt att fixa då min har massa spets mm :(

Några tips på hur vi ska göra? Man har väl någon garanti av ngt slag känner jag? De har ju gjort FEL liksom..
  • Tinzi
    daniiel skrev 2012-01-20 16:00:25 följande:
    Men usch vad tråkigt :( Jag känner så igen mig, jag hade ca 5 veckor kvar till bröllopet när jag fick hem min klänning 2 storlekar för liten och hamnade i dispyt med säljaren. Jättejobbigt :/

Hade jag varit sykunnig hade jag hoppat på ett tåg och hjälpt dig, men jag kan tyvärr inte sådant. Jag hoppas innerligt att det ska lösa sig för dig.
    Tack! Hur löste det sig för dig till slut då?
  • Tinzi

Fy fan vilket argt mail jag skickat till Lili på Millybridal nu!

Jag ska haen ny klänning innan 1 April eller alla pengar tillbaka nu enligt ångerrätten! Samt att klännigen är felsydd. Punkt slut! Får väl se om det biter på den envisa åsnan, men man borde ju ha rätt att få det man betalat för liksom.

Jag hoppas hon fattar att jag är en ännu envisare åsna bara ;)

• julle79

Åh de måste ju va den...svårt å se bilden men de borde va den å till bramycket bättre pris än i sverige...på brudbutiken kostar den 3990:- - 10%

nån som beställt från den sidan å vet att den är pålitlig???

daniiel skrev 2012-01-20 20:13:57 följande:
    Du skulle ju kunna mejla bilden till Milly, Mylove och Landy och be om prisuppgift för att få klänningen uppsydd :)
    Brud 121212 skrev 2012-01-20 20:08:51 följande:
    Vet ej om detta e en kina sida jag snubblade över den, men dem har klänningen

www.helenklanning.com/en-line-axelbandslos-nr...
    Ja, det är en kinasida.
  • Godis
    Tinzi skrev 2012-01-20 22:13:38 följande:

Jag ska haen ny klänning innan 1 April eller alla pengar tillbaka nu enligt ångerrätten! Samt att klännigen är felsydd. Punkt slut! Får väl se om det biter på den envisa åsnan, men man borde ju ha rätt att få det man betalat för liksom.

Om du känner att du vill ha lite mer kött på benen i din fajt...kika här:

http://lawline.se/answers/10219 
  • knyttan

Godis skrev 2012-01-20 23:36:12 följande:
    Om du känner att du vill ha lite mer kött på benen i din fajt...kika här:

lawline.se/answers/10219 
    Det är bara det att ångerrätt ofta inte gäller saker som är måttsydda efter dig, ens i Sverige.
    Det är det som står här i texten som Godis länkade till:
    Värt att noterar är att ångerrätten kan avtalas bort enligt 2 kap 5 § om det är en vara som väsentligen ska ändras efter konsumentens egna önskemål eller som annars ska få en personlig prägel. Har ni gjort detta har du således ingen ångerrätt.

Detta är ju en kinesisk fabrik och där gäller (frånvaron av?) kinesiska konsumentskyddslagar. Den länk som Godis länkade till handlar dessutom om en kinaklänning köpt VIA en svensk återförsäljare vilket gör att svenska lagar gäller.

Jag hoppas verkligen att det reder upp sig för dig Tinzi, men just i den juridiska aspekten har du nog inte så mycket att sätta emot, bara vädja till deras servicekänsla och hoppas att de är måna om sitt rykte (vilket det inte verkar som om de är på sistone Rynkar på näsan)
  • julle79
    Brud 121212 skrev 2012-01-20 20:08:51 följande:
    Vet ej om detta e en kina sida jag snubblade över den, men dem har klänningen

www.helenklanning.com/en-line-axelbandslos-nr...

Super tack i sverige kostar den 3990:- - 10% så de där va definitivt bättre

frågan e väl bara om kvalliten blir densamma å om det är en pålitlig sida

• Just Me

Men Svenska lagar gäller väl inte när du köper från ett annat land...? Tänkte på det du skrev om ångerrätten.... 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!