• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Italia08

Okej. Nu har jag både provat, fotat och sovit på saken. Jag kan konstatera att jag inte heller är helt nöjd och vet väl inte riktigt vad jag tycker än.

Men, klänningen i sig är väldigt fin och passar nästintill perfekt. De har gjort den väldigt lik originalbilden jag skickade, så på det viset är den över förväntan. Underkjolen funkade inte riktigt till klänningen så det måste jag hyra någon annan. Men det gör inget eftersom jag bara betalade 70 kronor för den.
    Det jag däremot känner inte är helt hundra med klänningen är stenarna.

Det ska vara Swarovski-kristaller på den, men det jag tänker på när jag tänker Swarovski är mer blingbling än dessa. De ser ganska plastiga ut. Men jag tror ändå inte att Milly har lurat mig, för när jag tittar på svenska sidor som säljer sådana kristaller till hemmagjorda smycken osv så ser de likadana ut som de på klänningen. Plus att "stenarna" inte låter som plast när man knackar på dem. Så det är ju åtminstone positivt.

Mitt dilemma nu är att jag verkligen vill ha den här klänningen för att jag inte har sett någon som ser ut som den här (har lagt ihop två klänningar) och för att den är skräddarsydd. Men jag tycker att stenarna ser för plastiga och "billiga" ut. Tror ni att det går att få hjälp av en sömmerska att byta ut broderierna till något mer blingigt utan att det syns eller att klänningen blir förstörd? Och i så fall, känner ni till någon sida som säljer blingstenar till klänningar?

Bilder var utlovade och här kommer de.
    Klänningen sitter inte helt perfekt, knölar sig lite här och där pga att snörningen inte är perfekt och för att jag inte tänkte på att fixa till tyget ordentligt (klockan var 00.30 i natt när jag provade den). Har varken skor eller underkjol på mig så den är lite lång på bilderna.

• daniiel
    Italia08 - Klänningen är jätetvacker och den ser ändå ut att sitta bra, även om det säkerligen blir bättre med en bra underkjol, ordentligt snörad och med klackar och allt :) Jag håller med dig om att den är väldigt lik bilden du skickade in. Jag tycker stenarna såg fina ut, men det är ju svårt att avgöra enbart på en bild.
  • LL 2010

Aaaaaah! Jag har precis bestallt min klanning fran MyLove Bridal och det kanns ju laskigt underbart!!! Nervos vantan.... Italia08 - din klanning ar jattefin pa dig! Snygg!

• catrinem

Tidigare i den här tråden hade någon gjort en sammanställning av de olika kinasidorna där Milly fick flest plus men nu verkar många missnöjda?? Har det hänt nåt bi som är mer insatta? Har hittat min klänning men vet inte om jag vågar använda Milly nu :(. Några tips på vilka sidor jag i så fall borde ha som alternativ? Vilka levererar egentligen fortfarande?

• Tinzi
    daniiel skrev 2012-01-21 12:05:11 följande:
    Fördelen med DHgate och att köpa via den sidan, är att hamnar man i dispyt med säljaren (som jag gjorde), så kommer DHgate in och löser dispyten. Som en sorts domstol. Jag berättar min sida och lämnar ett förslag på lösning och säljaren gör samma sak. Sedan går DH in och bestämmer vem som har rätt helt enkelt och då måste båda parter rätta sig efter det. Först får man ju försöka lösa det själva, men om det inte går.

Jag hoppas verkligen att det ska lösa sig på något sätt för dig. Pengar vore kanske det bästa? Då har du råd att betala sömmerska och kan ha den fina klänningen :)
    ah, låter bra det!  Jo jag hoppas ju också på den lösningen, vågar nog inte ens skicka tillbaka den faktiskt. Det dumma är bara att min väninna säger att det blir DYRT och tidskrävande att korta släpet så det bästa är att sy upp den framtill så den blir lite mer gräddbakalse..jaj ville ju eg inte ha det så men huvudsaken är ju att den hinner bli klar, att jag har råd att bet henne och att jag kan GÅ i den :)
  • julle79

nån som känner till sidan helenklanning.com ???? den finns me i listan här ovan men är de nån som beställt därifrån ???

• CarolineJohan
    Italia08 skrev 2012-01-21 13:07:31 följande:
    Okej. Nu har jag både provat, fotat och sovit på saken. Jag kan konstatera att jag inte heller är helt nöjd och vet väl inte riktigt vad jag tycker än.

Men, klänningen i sig är väldigt fin och passar nästintill perfekt. De har gjort den väldigt lik originalbilden jag skickade, så på det viset är den över förväntan. Underkjolen funkade inte riktigt till klänningen så det måste jag hyra någon annan. Men det gör inget eftersom jag bara betalade 70 kronor för den.
    Det jag däremot känner inte är helt hundra med klänningen är stenarna.

Det ska vara Swarovski-kristaller på den, men det jag tänker på när jag tänker Swarovski är mer blingbling än dessa. De ser ganska plastiga ut. Men jag tror ändå inte att Milly har lurat mig, för när jag tittar på svenska sidor som säljer sådana kristaller till hemmagjorda smycken osv så ser de likadana ut som de på klänningen. Plus att "stenarna" inte låter som plast när man knackar på dem. Så det är ju åtminstone positivt.

Mitt dilemma nu är att jag verkligen vill ha den här klänningen för att jag inte har sett någon som ser ut som den här (har lagt ihop två klänningar) och för att den är skräddarsydd. Men jag tycker att stenarna ser för plastiga och "billiga" ut. Tror ni att det går att få hjälp av en sömmerska att byta ut broderierna till något mer blingigt utan att det syns eller att klänningen blir förstörd? Och i så fall, känner ni till någon sida som säljer blingstenar till klänningar?

Bilder var utlovade och här kommer de.
    Klänningen sitter inte helt perfekt, knölar sig lite här och där pga att snörningen inte är perfekt och för att jag inte tänkte på att fixa till tyget ordentligt (klockan var 00.30 i natt när jag provade den). Har varken skor eller underkjol på mig så den är lite lång på bilderna.

Klänningen är OTROLIGT VACKER!!! En av de finaste Kina-klänningar jag sett här på BT och då finns ändå min egen upplagd! =). Tycker den är slående lik bilderna du utgått ifrån och jag tror säkert att det kommer glimma mer i annat ljus/dagsljus, annars kanske du bara kan lägga till några få stenar som glimmar mer. Tycker dock inte att det behövs. Jag tror tyvärr inte att du kommer kunna hitta en så fin klänning, även om du skulle betala 10000+. Den sitter som en smäck på dig! 
  • Tinzi
    Godis skrev 2012-01-20 23:36:12 följande:
    Om du känner att du vill ha lite mer kött på benen i din fajt...kika här:

lawline.se/answers/10219 
    Tack,. vet dock inte hur mkt de i Kina bryr sig om det :(
    Just Me skrev 2012-01-21 00:06:29 följande:
    Men Svenska lagar gäller väl inte när du köper från ett annat land...? Tänkte på det du skrev om ångerrätten.... 
    näe bara jag som antog att man har ngn rätt om man bet. för en vara som de gjort helt galet fel på.
  • 1700tal
    Godis skrev 2012-01-20 23:36:12 följande:
    Om du känner att du vill ha lite mer kött på benen i din fajt...kika här:

lawline.se/answers/10219

Det där gäller (som tidigare sagts) inte när man handlar utanför Sverige, vilket är fallet för Tinzi och de flesta andra i denna tråd.

Även vid beställning av svensk firma är skräddarsydda produkter helt undantagna från den lagstadgade ångerrätten om 14 dagar.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!