• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    julle79 skrev 2012-01-21 17:12:31 följande:
    hahah jag ser nu att ajg läste för fort...de står ju www.helenebridal.com på den som låg här de va ju inte samma sorry..:-/
    Aha. Har dock inte hört nån som beställt från någon av dem.. :-/
  • 1700tal

Usch, har såna kval... Kan verkligen inte ha nån av de kinaklänningar jag beställd hittills, de är för stora. Nu är jag i valet och kvalet att beställa ytterligare en (den jag visade för ett tag sen från milly) och så får den gälla. Eller köpa ett original. Var och provade idag och gillade verkligen ett par st men då är det närmre 10 000 kr. Vilket hade varit ok (vi har mer att röra oss med än förut) men i samma veva idag lämnade jag in min ring för att den ska göras om till mera min smak. Det kommer kosta en del, inte långt ifrån vad en klänning här kostar och nu börjar jag fundera på om jag borde beställa en ny kinaklänning i mina nya mått trots allt.. Men börjar bli lite ont om tid, då måste jag göra det nu. Usch, det här känns inte roligt längre...

• längtandebrud

jag har startat en bildtråd för kinaklänningar, där man bara lägger ut bilder på sin klänning och orginalbilden för att man ska kunna se hur lik klänningen blev. Alltså inga diskussioner i den tråden. Vore roligt om fler av ni som köpt kinaklänningar vill posta bilder på era klänningar i tråden. "bildtråd för kinaklänningar" eller följ länken.

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4111520.html

tack! 

• Tinzi
    1700tal skrev 2012-01-21 16:16:05 följande:

Det där gäller (som tidigare sagts) inte när man handlar utanför Sverige, vilket är fallet för Tinzi och de flesta andra i denna tråd.

Även vid beställning av svensk firma är skräddarsydda produkter helt undantagna från den lagstadgade ångerrätten om 14 dagar.

:( synd! Du som ofta handlat m. dem, några tips på hur man skall agera?
  • Imke1977
    Italia08 skrev 2012-01-21 13:07:31 följande:
    Okej. Nu har jag både provat, fotat och sovit på saken. Jag kan konstatera att jag inte heller är helt nöjd och vet väl inte riktigt vad jag tycker än.

Men, klänningen i sig är väldigt fin och passar nästintill perfekt. De har gjort den väldigt lik originalbilden jag skickade, så på det viset är den över förväntan. Underkjolen funkade inte riktigt till klänningen så det måste jag hyra någon annan. Men det gör inget eftersom jag bara betalade 70 kronor för den.
    Det jag däremot känner inte är helt hundra med klänningen är stenarna.

Det ska vara Swarovski-kristaller på den, men det jag tänker på när jag tänker Swarovski är mer blingbling än dessa. De ser ganska plastiga ut. Men jag tror ändå inte att Milly har lurat mig, för när jag tittar på svenska sidor som säljer sådana kristaller till hemmagjorda smycken osv så ser de likadana ut som de på klänningen. Plus att "stenarna" inte låter som plast när man knackar på dem. Så det är ju åtminstone positivt.

Mitt dilemma nu är att jag verkligen vill ha den här klänningen för att jag inte har sett någon som ser ut som den här (har lagt ihop två klänningar) och för att den är skräddarsydd. Men jag tycker att stenarna ser för plastiga och "billiga" ut. Tror ni att det går att få hjälp av en sömmerska att byta ut broderierna till något mer blingigt utan att det syns eller att klänningen blir förstörd? Och i så fall, känner ni till någon sida som säljer blingstenar till klänningar?

Bilder var utlovade och här kommer de.
    Klänningen sitter inte helt perfekt, knölar sig lite här och där pga att snörningen inte är perfekt och för att jag inte tänkte på att fixa till tyget ordentligt (klockan var 00.30 i natt när jag provade den). Har varken skor eller underkjol på mig så den är lite lång på bilderna.

HELT fantastiskt klänning. jag kan bara säga wow! Den blev jättevacker med pärlorna. Men det är som sagt den viktigaste dagen för dig. så du måste kännad ig vacker och att de tkänns bra.
  • Just Me
    Italia08 - din klänning är otroligt vacker!! Alltså den är så fin så jag inte ens hittar några ord just nu (trött, gravidhjärna etc ) Men jag förstår om du inte är nöjd med stenarna att då kanske det inte känns hundra. Kan man inte göra så, och nu vet jag inte om ngn redan föreslagit detta, att du köper fler kristaller, o syr in dem bland dessa? Eller blir det jättedumt? Tänkte så kanske det blir mindre "plastigt" som du beskrev den.
    Men titta gärna på den i annat ljus också som någon annan också skrev. Tror med rätt underkjol o skor så blir den helt fantastisk!! 
  • 1700tal
    Tinzi skrev 2012-01-21 18:38:43 följande:
    :( synd! Du som ofta handlat m. dem, några tips på hur man skall agera?

Problemet är ju bara att jag har fått enl de mått jag beställt, har inte behövt ta strid med dem. Förutom ang. tygprover men där redde vi ut missförståndet efter en del tjafs.

Jag tror ju att du tjänar på att ligga i (fast utan att bli arg eller vara oförskämd för då blir de förolämpade och vägrar hjälpa) och envisas med att du tycker klänningen är fantastisk men felsydd i måtten. Och poängtera gång på gång att du inte har råd med en ny eller att sy om den.

Förstår verkligen din oro och har ju följt din beställning från lååångt innan du beställde och har förstått hur ont om pengar du har. Det känns så jättetråkigt att det inte blev bra, även om du passar så fint i den osv. Men om vi ser bortom att Milly fixar till det, ger tillbaka pengar osv. Den här kompisen du har, har du pratat med henne om hur mkt hon vill ha att ta upp den i längd? Ni känner ju varann och hon måste väl känna till att du inte har budget att lägga nåt mer på klänningen? Tror du inte hon kan va snäll och hjälpa dig till några hundralappar? Är hon bjuden på bröllopet tex? För isf kan du ju be om hjälp med klänningen istället för present?

• daniiel
    1700tal skrev 2012-01-21 17:26:56 följande:
    Usch, har såna kval... Kan verkligen inte ha nån av de kinaklänningar jag beställd hittills, de är för stora. Nu är jag i valet och kvalet att beställa ytterligare en (den jag visade för ett tag sen från milly) och så får den gälla. Eller köpa ett original. Var och provade idag och gillade verkligen ett par st men då är det närmre 10 000 kr. Vilket hade varit ok (vi har mer att röra oss med än förut) men i samma veva idag lämnade jag in min ring för att den ska göras om till mera min smak. Det kommer kosta en del, inte långt ifrån vad en klänning här kostar och nu börjar jag fundera på om jag borde beställa en ny kinaklänning i mina nya mått trots allt.. Men börjar bli lite ont om tid, då måste jag göra det nu. Usch, det här känns inte roligt längre...
    Haha skrev i en annan tråd tidigare också och vilka lyxproblem man kan ha ibland ;P

Har du råd att köpa ett orginal? Känns det värt att lägga ut de pengarna? Då kanske det är lika så bra?

Jag vet ju att de klänningar du beställt är jättefina och att du fått enligt dina mått, visst stämmer det? Men jag tycker det verkar ha varit lite sisådär på klänningsfronten på senaste, flera som är lite missnöjda. Har en bekant, som inte är medlem här vad jag vet iaf, som fick hem en klänning från Milly före jul och hennes var för kort. Jag vet ju inte om hon hade skickat in helt korrekta mått iofs, men jag tänker bara att om du skulle chansa på en klänning till.. har du då tid att göra ändringar om något skulle bli tokigt? Jag vet inte, du kanske kan sy själv, men annars ska du lägga ut pengar på att någon ska ändra den också.. hm.

Samtidigt tycker jag ju att 10 000kr är hiskeligt mycket pengar för en enda klänning och hade aldrig någonsin spenderat den summan själv, så därför tänker jag ju också att beställa en klänning är så värt. Vilken klänning är det du spanat in dig på? Jag kommer ihåg att du visade någon med volanger nertill och någon o spets va? :)

Svårt det där.. haha förstår att det är svårt att ta ett beslut.. jisses..
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-01-03 18:14:54 följande:

Nää! Haha, jodå. Här är närbild på den första:

Just ja, du visade ju bland annat denna underbara klänning! Beställ den! ;D

Själv har jag absolut inte kroppen för någon sådan klänning och definitivt ingen användning för en, men ack så vacker denna var... jag föll pladask! :D
  • Tinzi
    1700tal skrev 2012-01-21 19:11:08 följande:

Problemet är ju bara att jag har fått enl de mått jag beställt, har inte behövt ta strid med dem. Förutom ang. tygprover men där redde vi ut missförståndet efter en del tjafs.

Jag tror ju att du tjänar på att ligga i (fast utan att bli arg eller vara oförskämd för då blir de förolämpade och vägrar hjälpa) och envisas med att du tycker klänningen är fantastisk men felsydd i måtten. Och poängtera gång på gång att du inte har råd med en ny eller att sy om den.

Förstår verkligen din oro och har ju följt din beställning från lååångt innan du beställde och har förstått hur ont om pengar du har. Det känns så jättetråkigt att det inte blev bra, även om du passar så fint i den osv. Men om vi ser bortom att Milly fixar till det, ger tillbaka pengar osv. Den här kompisen du har, har du pratat med henne om hur mkt hon vill ha att ta upp den i längd? Ni känner ju varann och hon måste väl känna till att du inte har budget att lägga nåt mer på klänningen? Tror du inte hon kan va snäll och hjälpa dig till några hundralappar? Är hon bjuden på bröllopet tex? För isf kan du ju be om hjälp med klänningen istället för present?

hehe isf är det nog redan kört. Blev ganska arg i sista mejlet här. Sa att jag inte tolererar ngt annat än att de syr om den rätt eller germig pengar tillbaka, va nog inte jätte trevlig direkt efter att ha fått 7 mejl om fler bilder...

jo hon min väninna är bjudern, vet inte så mkt om min ekonomi då vi inte ses så super ofta numera. Men hon har inte sagt ngt om pengar men kommer nog få ge henne minst 500:- iaf, mer än vad jag har råd med iaf då det är super duper knapert just nu.har redan 4000:- mån fram tills vi gifter oss i maj så går inte.

Men får se vad de svarar nu, jag skulle bli nöjd med 50 dollar tillbaka, bara så jag kan ge henne, sen blir den ju inte som jag ville vilket är skit trist, men huvudsaken är ju iaf att jag har en klänning alls även om den blir m. fluff & värsta släpet.

Tycker bara de kör SÅ dålig stil just ovch då är det så svårt att vara rar och lugn.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!