• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Italia08
    bridetobe2013 skrev 2012-01-22 18:52:05 följande:

Italia08: Vi skulle gifta oss 1/6 2013. Men efter mkt prat där det kommit fram att sambon inte ville det ena och det andra så bestämde vi rådhuset. Här har dom öppet må-fre. Helt plötsligt hade vi ändrat datumet till 1/6 2012. Så det är bara 4 månader kvar nu...... Jag vill den 1/6 då vi förlovade oss den 1/6 2001.

1/6 2013
    Aha, just det, det visste jag ju egentligen. Minns att du sagt det tidigare, sorry.

Ja, då förstår jag ditt klänningsdilemma lite bättre. Men om du vill vänta lite till ändå så kanske du kan beställa från något företag som har lite snabbare leverans? Har för mig att Pluppe beställde från mylove till exempel och att det bara tog några få veckor.
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-01-22 18:59:48 följande:
    Aha, just det, det visste jag ju egentligen. Minns att du sagt det tidigare, sorry.

Ja, då förstår jag ditt klänningsdilemma lite bättre. Men om du vill vänta lite till ändå så kanske du kan beställa från något företag som har lite snabbare leverans? Har för mig att Pluppe beställde från mylove till exempel och att det bara tog några få veckor.
    Jag beställde också från Mylove, den första klänningen fick jag hem efter ca 4-5 veckor och den andra efter 3-4 veckor :) Är supernöjd! De verkar leverara på ungefär 3-5 veckor som standard.
  • Darling Daisy
    bridetobe2013 skrev 2012-01-22 18:47:00 följande:
    Ja hur många kg?? jag har 25 kg som ska bort totalt.(fast det får ta lång tid) Om jag hann gå ner 8 kg skulle jag vara jätte glad. Vet dock inte om jag hinner med det. Men det är ju inte omöjligt. Frågan är hur mkt det är i cm? Börjar jag bara träna så går det ju lite fortare. Har legat ganska sjuk 1½ vecka. Men tänkte försöka börja räkna pp i morgon igen. Vill ju verkligen gå ner.
    1/6 2013
    1700tal tipsade förra våren om att man ofta kan räkna ett kilo som en cm, så om det är 7-8 kg du kommer gå ner så skulle det kunna betyda 7 cm mindre kring midjan.
    Sen beror det ju på var dina kilon sitter, där du har flest kilon kommer du förmodligen minska mest osv...

Jag kollade på storlekstabellen på din klänning, det skiljer ca 3-5 cm mellan storlekarna, så om det var jag så skulle jag nog beställa en storlek mindre än jag var just nu. Snörningen brukar ju också kunna hjälpa till både uppåt och nedåt, så du är nog ganska safe med en storlek mindre..
  • 1700tal
    bridetobe2013 skrev 2012-01-22 18:47:00 följande:
    Ja hur många kg?? jag har 25 kg som ska bort totalt.(fast det får ta lång tid) Om jag hann gå ner 8 kg skulle jag vara jätte glad. Vet dock inte om jag hinner med det. Men det är ju inte omöjligt. Frågan är hur mkt det är i cm? Börjar jag bara träna så går det ju lite fortare. Har legat ganska sjuk 1½ vecka. Men tänkte försöka börja räkna pp i morgon igen. Vill ju verkligen gå ner.
    1/6 2013

Man brukar säga att varje kg är ungefär en cm på midjan och lite mindre på byst och höft, beroende på hur man är "fördelad". Skulle nog säga att det stämmer ganska väl. Gick upp 18 kg under kort tid och har nu bara ett par kg kvar att gå ner. Har fört viktdagbok sen jag började gå ner och skulle säga att en cm per kilo stämmer bra.

Beställde flera klänningar i för liten strl (baserat på 1 cm/1 kg) och de passar mkt riktigt nu när jag gått ner beräknade kg/cm. Men den sista klänningen (som jag gillar) tog jag i mina faktiska mått. Klänningen blev jättefin men den är nu för stor. Suck. Så får borja om igen. Men klänningarna är lätta att sälja.

Antar att du ska ta med snörning? Då har man ju ganska många kg att spela med. När jag har ätit strikt GI och motionerat måttligt har jag gått ner 1 kg/vecka. Ju fler kg jag blev av med, desto långsammare går det. Nu är det snarare 1 kg/mån. Bara som en riktlinje... Vilket metod kör du med?

• Sommarbrud

DD : ja vi får fixa en fest ! Den 6 feb har jag fått men tiden får jag dagen innan :)

• Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2012-01-22 19:20:24 följande:
    DD : ja vi får fixa en fest ! Den 6 feb har jag fått men tiden får jag dagen innan :)
    Visst vore det häftigt om man hade ett sånt liv så att man fick ha fina klänningar oftare? Jag satte faktiskt på mig långklänning o högklackat på nyårsafton, när jag, mannen, dottern och min mamma åt middag hemma. Det var kul

Jag läste ju 6 feb, men fattade inte att det var snittdatumet. Hoppas du får en "lagom" tid, varken för tidigt eller för sent på dagen! 
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-01-22 18:58:37 följande:
    Ja, jag förstår att du beställer båda då. Jag hoppas att båda ska bli bra, men att min favorit ska bli ännu lite bättre ;D haha
    Hoppas jag med! Blivanden lutade mer åt den andra... Men han gillade båda. Får väl tillägga att han är den konservativa av oss två. Han tyckte "riskkortet"s kjol såg ut som ett "bomullsluddigt moln" (hans ord), om det var bra eller dåligt var lite oklart. Men tror han är glad att jag taggat ner från 2-meterssläp och siden, siden siden, fluff, fluff, fluff. De här 2 är riktigt återhållssamma i sammanhanget!
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-01-22 19:27:51 följande:
    Visst vore det häftigt om man hade ett sånt liv så att man fick ha fina klänningar oftare? Jag satte faktiskt på mig långklänning o högklackat på nyårsafton, när jag, mannen, dottern och min mamma åt middag hemma. Det var kul
    Heja DD, det är rätta takter! Vi svenskar är så trista ibland, fest och glam ska det va!
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-01-22 19:28:52 följande:
    Hoppas jag med! Blivanden lutade mer åt den andra... Men han gillade båda. Får väl tillägga att han är den konservativa av oss två. Han tyckte "riskkortet"s kjol såg ut som ett "bomullsluddigt moln" (hans ord), om det var bra eller dåligt var lite oklart. Men tror han är glad att jag taggat ner från 2-meterssläp och siden, siden siden, fluff, fluff, fluff. De här 2 är riktigt återhållssamma i sammanhanget!
    Jag förstår att din sambo tycker att de senaste klänningarna är tama om man jämför med sidenklänningen eller sista fluffet!
    Fast du ska väl ha lite släp på de här också?
  • kiki

Hej allihopa!!
    Jag har hittat min dröm klänning på landybridal.com,
    men jag undrar om verkligen kan lita på hemsidan, om klänningen kommer vara lik bilden!

finns här någon som har beställt just från landybridals??
    jag är så orolig :P

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!