• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Italia08 skrev 2012-01-24 11:00:44 följande:
    Och tack till er som håller den här tråden levande. . Solig
    Och du är en av dem, så tack själv!
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-01-24 11:14:58 följande:
    Och du är en av dem, så tack själv!
    Solig
  • daniiel
    Vilse skrev 2012-01-24 10:47:37 följande:
    Jag fick just lovat att de skulle skicka bild på min innan de skickade den... :
    daniiel skrev 2012-01-24 10:34:27 följande:
    Vilken fin klänning du valt :) Jag har insydd bh i båda mina klänningar och även insydd underkjol i den långa klänningen. Jag är jättenöjd med mina klänningar, hoppas du ska bli lika nöjd :) Jag fick hem båda mina klänningar ca 3-5 veckor efter beställning :)
    Tack :)
    Jag bad att underkjolen skulle gå att ta av då jag inte vill riskera att de gör den för bred (jag är ganska kort, och vill inte se ut som en bakelse). Så blir den för bred så använder jag kjolen jag har här hemma Glad

Väntar bara på svar om mina skor (prisförfrågan), sen vet jag hur lång klänningen skall vara och då beställer jag med en gång Skrattande

Gör de ett bra jobb så är där sedan 2 tärnklänningar och en näbbklänning som skall beställas ocksåSkrattande
    Aha okej, se där. Jag fick också lovat att de skulle skicka bilder innan de skickade första klänningen, men när klänningen sedan var klar så ångrade de sig, för det skulle ta så mycket extra tid. Andra klänningen sa de direkt att inga bilder skulle skickas. Inte hört om någon som fått bilder från Mylove, så därför antog jag bara att de inte skickar.

Min underkjol var jättebra, bara en rak a-linje med tyll. Breddade inte något direkt, men gav kjolen bättre fall :) Är själv rätt bred över höfterna och kort, så var också rädd att det skulle bli för brett, men icket.
  • Vilse
    daniiel skrev 2012-01-24 11:43:38 följande:
    Aha okej, se där. Jag fick också lovat att de skulle skicka bilder innan de skickade första klänningen, men när klänningen sedan var klar så ångrade de sig, för det skulle ta så mycket extra tid. Andra klänningen sa de direkt att inga bilder skulle skickas. Inte hört om någon som fått bilder från Mylove, så därför antog jag bara att de inte skickar.

Min underkjol var jättebra, bara en rak a-linje med tyll. Breddade inte något direkt, men gav kjolen bättre fall :) Är själv rätt bred över höfterna och kort, så var också rädd att det skulle bli för brett, men icket.
    Nä, jag är väl också beredd på att inte få se någon bild - men hoppas kan man i varje fall Flört

Bara önskar jag kunde få ett prisförslag på skorna också snart så jag kan beställa klänningen.... *hatar att vänta*
  • daniiel
    Vilse skrev 2012-01-24 12:32:24 följande:
    Nä, jag är väl också beredd på att inte få se någon bild - men hoppas kan man i varje fall Flört
    Bara önskar jag kunde få ett prisförslag på skorna också snart så jag kan beställa klänningen.... *hatar att vänta*
    Absolut, håller tummarna för att du ska få se :) Vilken klänning är det du har tänkt beställa?
  • Imke1977
    Italia08 skrev 2012-01-24 10:58:27 följande:
    Ja, om jag säger så här, nu finns det inte ord som kan beskriva hur nöjd jag är. Glad Jag fullkomligt älskar den och är helt övertygad om att jag inte hade kunnat hitta en bättre klänning, inte ens för över 10 000 kronor.

Och tack för alla positiva kommentarer - igen. Skrattande
    Ja alltså, det är lätt en av dom vackraste klänningarna jag har sett här. Känner mig lite avis.. :-P
  • knyttan
    blivandeBrud2012 skrev 2012-01-23 11:24:11 följande:
    hej!

jag tycker mig minnas att Dolly Couture har varit på tal i denna tråd också.
    Tänkte säga att jag har varit kontakt med dem och de är super trevliga och snabba på att svara!
    Jag har även beställt hem tygprover, så om det är någon som funderar på att beställa från dem kan jag skicka proverna som jag har, så slipper ni vänta på posten från USA :)
    Jag har också beställt tygprover därifrån. Det gick fort att få dem, men tyvärr så tyckte jag inte riktigt om tyg-kvalitén Rynkar på näsan Och i slutänden så blev det billigare att beställa en sidenklänning i en liknande modell från kina så det bidde inget...
  • bridetobe2013

skickade iväg en beställning under helgen. Har inte mailat med dom innan utan beställde bara rakt av. Sen (typ nu) kom jag på att man kanske skulle haft en inbyggd bh och kanske en underkjol... Men men. Får väll beställa kjol i efterhand och köpa en bh..... Kommer få magsår innan klänningen är här. Börjar även klur på om jag gjorde rätt som tog en stl mindre. Måste bara kunna ha den. Har ju 4 månader på mig men uch vad hjärnspöken man får...

Italia08: Jätte fin är du i din klänning.....

1/6 2013
  • knyttan
    bridetobe2013 skrev 2012-01-24 18:09:06 följande:

skickade iväg en beställning under helgen. Har inte mailat med dom innan utan beställde bara rakt av. Sen (typ nu) kom jag på att man kanske skulle haft en inbyggd bh och kanske en underkjol... Men men. Får väll beställa kjol i efterhand och köpa en bh..... Kommer få magsår innan klänningen är här. Börjar även klur på om jag gjorde rätt som tog en stl mindre. Måste bara kunna ha den. Har ju 4 månader på mig men uch vad hjärnspöken man får...

Italia08: Jätte fin är du i din klänning.....

1/6 2013
    Jag gjorde också så nästan, bara mailade o frågade pris eftersom jag hade en egenkomponerad variant. Och sen när jag fått pris så sa jag ok kör. Men du kan säckert lägga till en underkjol till beställningen i efterhand - mejla och fråga!
  • Tinzi

Någon som fått svar via mejl från Milly senaste  3-4 dagarna? Vet att de har nyår så undrar därför...

antingen har de ledigt eller så är Lily osamarbetsvillig...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!