• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Vilse

Ohh, nu har jag skickat iväg prisförfrågan på min klänning till Milly, landy bridal och mylove bridal. :D

Spännande värre :D :D

Lär väl inte få svar förrän om 1-1.5 vecka, bara för att dra ut på spänningen extra länge ;)

• Bride2Be13

Är det bara kopiorna som sys i Kina eller görs orginalen där också? Jag var inne i en butik och hon sa att jag skulle testa klänning minst ett halvår innan eftersom det tog 4 månader för att få in en klänning i rätt stl från Kina om den inte skulle finnas i min stl. Är det samma klännig som folk beställer från "kina-sidor" så känns det ju jättedumt att betala "svenska butikspriser", för det var inga jättebilliga klänningar hon hade..

• blivandeBrud2012

hej!

jag tycker mig minnas att Dolly Couture har varit på tal i denna tråd också.
    Tänkte säga att jag har varit kontakt med dem och de är super trevliga och snabba på att svara!
    Jag har även beställt hem tygprover, så om det är någon som funderar på att beställa från dem kan jag skicka proverna som jag har, så slipper ni vänta på posten från USA :)

• bridetobe2013

Shit pommes frites. Jag har beställt nu. Valde en klänning i 1 stl mindre.så nu hoppas vi på det bästa.... Kommer vara ett vrak tills den kommer. Helst med tanke på att jag är osäker på hur den kommer sitta på mig. Bara den är fin så får jag väll sälja den annars. En kompis beställde 5 klänningar från samma ställe och är jätte nöjd. (brudklänning, tärnklänningar och näbbklänning) så jag hoppas jag blir nöjd också. Håll tummarna!

Bara att se till att gå ner 1 stl så jag kan ha den

Måste erkänna att jag är lite nervös. 1:a gången jag handlar på det här viset på nätet. Och 1:a ggn jag använder paypal..... Lugna mina nerver...

1/6 2013
  • Italia08
    bridetobe2013 skrev 2012-01-23 11:28:49 följande:

Shit pommes frites. Jag har beställt nu. Valde en klänning i 1 stl mindre.så nu hoppas vi på det bästa.... Kommer vara ett vrak tills den kommer. Helst med tanke på att jag är osäker på hur den kommer sitta på mig. Bara den är fin så får jag väll sälja den annars. En kompis beställde 5 klänningar från samma ställe och är jätte nöjd. (brudklänning, tärnklänningar och näbbklänning) så jag hoppas jag blir nöjd också. Håll tummarna!

Bara att se till att gå ner 1 stl så jag kan ha den

Måste erkänna att jag är lite nervös. 1:a gången jag handlar på det här viset på nätet. Och 1:a ggn jag använder paypal..... Lugna mina nerver...

1/6 2013
    Så spännande! Det kommer att gå jättebra. Jag var också ett nervvrak och skitnervös över att använda paypal för första gången, men jag överlevde. Glad

Vilken klänning har du beställt? Blev det the one? *nyfiken*
  • bridetobe2013
    Italia08 skrev 2012-01-23 12:21:29 följande:
    Så spännande! Det kommer att gå jättebra. Jag var också ett nervvrak och skitnervös över att använda paypal för första gången, men jag överlevde. Glad

Vilken klänning har du beställt? Blev det the one? *nyfiken*
    Japp det blev det. Har velat ha den i månader. nu gäller det bara att jag kan ha den..... och att den sitter bra. hoppas jag slipper massa extra kostnader bara....
    1/6 2013
  • Italia08
    Bride2Be13 skrev 2012-01-23 10:08:15 följande:
    Är det bara kopiorna som sys i Kina eller görs orginalen där också? Jag var inne i en butik och hon sa att jag skulle testa klänning minst ett halvår innan eftersom det tog 4 månader för att få in en klänning i rätt stl från Kina om den inte skulle finnas i min stl. Är det samma klännig som folk beställer från "kina-sidor" så känns det ju jättedumt att betala "svenska butikspriser", för det var inga jättebilliga klänningar hon hade..
    Det är mycket som tillverkas i Kina. Med vissa märken (inte bara brudklänningar, men kläder i allmänhet) tillverkas både de dyra designerplaggen/väskorna och kopiorna i samma fabriker.

Själv vet jag inte vad som skiljer, men tycker att skillnaden mellan "våra" Kinaklänningar och de dyrare borde väl vara materialet. Finare tyger och bättre kvalitetet på både spets och eventuella stenar som sys på dem plus att de säkert är mer "rejäla". Och sen tar väl de dyrare klänningarna längre tid att tillverka, det läggs mer tid på dem. Men annars tror jag inte att det är så stor skillnad. Själv blir jag mer och mer nöjd med min egen klänning och tycker att den är väldigt välsydd och fin.
  • Italia08
    bridetobe2013 skrev 2012-01-23 12:28:08 följande:
    Japp det blev det. Har velat ha den i månader. nu gäller det bara att jag kan ha den..... och att den sitter bra. hoppas jag slipper massa extra kostnader bara....
    1/6 2013
    Så bra! Helt rätt val. Den är väldigt vacker och kommer att bli superfin. Glad

Varifrån beställde du och vad kostar den?
  • bridetobe2013
    Italia08 skrev 2012-01-23 12:30:22 följande:
    Så bra! Helt rätt val. Den är väldigt vacker och kommer att bli superfin. Glad

Varifrån beställde du och vad kostar den?
    Jag beställde från dailymoda.com . Kostade bara strax under 1200:- inkl frakt. Hade inte en kompis beställt en superfin klänning därifrån så hade jag inte vågat till det priset.
    1/6 2013
  • Italia08
    bridetobe2013 skrev 2012-01-23 12:38:35 följande:
    Jag beställde från dailymoda.com . Kostade bara strax under 1200:- inkl frakt. Hade inte en kompis beställt en superfin klänning därifrån så hade jag inte vågat till det priset.
    1/6 2013
    Då behöver du inte heller oroa dig extra kostnader som tull åtminstone och det är ju jättebra.
    Själv åkte jag på tull och moms på totalt 1371 kronor. Men får jag bara till klänningen så som jag vill så känns det inte så farligt ändå med tanke på att jag då fått en klänning helt som jag vill. Men det svider lite att kolla på tullräkningen kan jag erkänna.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!