• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Imke1977
    Italia08 skrev 2012-01-23 21:37:00 följande:
    Haha, tryckte så klart på "posta inlägget" i stället för "ladda upp bild". *känner mig smart i dag* Cool

Ska förresten tillägga att den är i helt rätt längd dessutom, här med skor och underkjol.

Supernice! Vacker Hur känner du nu för klänningen?
  • Vilse

Riktigt snygg Italia!

Jag har fått ett prisförslag! Trodde det skulle dröja minst 1 vecka till..
    Från my love bridal: 200 $ + 60 $ i frakt. Så enligt forex: ca 1850 kr för klänningen :D Nästan 1000 kr mindre än vad jag trodde jag skulle få betala Skrattande

Så nu har jag mailat tillbaka och frågat om insydd bh, underkjol, leveranstid ect.
    Ohh, vad spännande detta är! SkrattandeSkrattande

• jepe2b

Jag blir galen snart!!! Har beställt klänning fr Mylovebridal men blir inte klok på deras mailsvar. De har fått mina mått och färg på klänning och tom betalning, ändå dyker det upp nya mail hela tiden där de antingen ber om size, color eller payment...!? får nästan känslan av att de är flera stycken som svarar på samma förfrågan men har inte koll på att det bara rör sig om en beställning från en och samma tjej(mig)

Jag trodde verkligen inte att det skulle vara så här svårt med språket, jag tycker jag skriver på så lätt engelska som möjligt men det verkar vara omöjligt att få svar på mina frågor. tex så har jag frågat om jag kan få bilder på klänningen när den är klar innan de skickar den, det har de inte svarat på. Sen har jag även frågat varför de vill ha måttet shoulder to hem när det är en knäkort klänning? fick inget svar där heller.

Ni andra som beställt fr dem vad är era erfarenheter?

Just nu känner jag mig bara lurad, och om det kommer dyka upp en klänning så kommer den inte motsvara det jag beställt...

• daniiel
    jepe2b skrev 2012-01-24 10:13:39 följande:

Jag blir galen snart!!! Har beställt klänning fr Mylovebridal men blir inte klok på deras mailsvar. De har fått mina mått och färg på klänning och tom betalning, ändå dyker det upp nya mail hela tiden där de antingen ber om size, color eller payment...!? får nästan känslan av att de är flera stycken som svarar på samma förfrågan men har inte koll på att det bara rör sig om en beställning från en och samma tjej(mig)

Jag trodde verkligen inte att det skulle vara så här svårt med språket, jag tycker jag skriver på så lätt engelska som möjligt men det verkar vara omöjligt att få svar på mina frågor. tex så har jag frågat om jag kan få bilder på klänningen när den är klar innan de skickar den, det har de inte svarat på. Sen har jag även frågat varför de vill ha måttet shoulder to hem när det är en knäkort klänning? fick inget svar där heller.

Ni andra som beställt fr dem vad är era erfarenheter?

Just nu känner jag mig bara lurad, och om det kommer dyka upp en klänning så kommer den inte motsvara det jag beställt...

Vad tråkigt att höra. Jag har beställt två klänningar från Mylove och har inget annat än bra saker att säga. De har svarat bra på mina mejl och klänningarna är jättefina :) De skickar dock inte bilder på klänningarna.
  • daniiel
    Vilse skrev 2012-01-24 09:37:29 följande:
    Jag har fått ett prisförslag! Trodde det skulle dröja minst 1 vecka till..
    Från my love bridal: 200 $ + 60 $ i frakt. Så enligt forex: ca 1850 kr för klänningen :D Nästan 1000 kr mindre än vad jag trodde jag skulle få betala Skrattande
    Så nu har jag mailat tillbaka och frågat om insydd bh, underkjol, leveranstid ect.
    hh, vad spännande detta är! SkrattandeSkrattande

Vilken fin klänning du valt :) Jag har insydd bh i båda mina klänningar och även insydd underkjol i den långa klänningen. Jag är jättenöjd med mina klänningar, hoppas du ska bli lika nöjd :) Jag fick hem båda mina klänningar ca 3-5 veckor efter beställning :)
  • Vilse
    daniiel skrev 2012-01-24 10:32:27 följande:
    Vad tråkigt att höra. Jag har beställt två klänningar från Mylove och har inget annat än bra saker att säga. De har svarat bra på mina mejl och klänningarna är jättefina :) De skickar dock inte bilder på klänningarna.
    Jag fick just lovat att de skulle skicka bild på min innan de skickade den... :)
    daniiel skrev 2012-01-24 10:34:27 följande:
    Vilken fin klänning du valt :) Jag har insydd bh i båda mina klänningar och även insydd underkjol i den långa klänningen. Jag är jättenöjd med mina klänningar, hoppas du ska bli lika nöjd :) Jag fick hem båda mina klänningar ca 3-5 veckor efter beställning :)
    Tack :)
    Jag bad att underkjolen skulle gå att ta av då jag inte vill riskera att de gör den för bred (jag är ganska kort, och vill inte se ut som en bakelse). Så blir den för bred så använder jag kjolen jag har här hemma Glad

Väntar bara på svar om mina skor (prisförfrågan), sen vet jag hur lång klänningen skall vara och då beställer jag med en gång Skrattande

Gör de ett bra jobb så är där sedan 2 tärnklänningar och en näbbklänning som skall beställas ocksåSkrattande
  • 1700tal
    Italia - Jössös vad snygg den blev med underkjolen!! Vilken ursnygg siluett den fick (och vad du passar i den!) - me like!
  • Italia08
    Imke1977 skrev 2012-01-24 07:52:56 följande:
    Supernice! Vacker Hur känner du nu för klänningen?
    Ja, om jag säger så här, nu finns det inte ord som kan beskriva hur nöjd jag är. Glad Jag fullkomligt älskar den och är helt övertygad om att jag inte hade kunnat hitta en bättre klänning, inte ens för över 10 000 kronor.

Och tack för alla positiva kommentarer - igen. Skrattande
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-01-24 10:51:13 följande:
    Italia - Jössös vad snygg den blev med underkjolen!! Vilken ursnygg siluett den fick (och vad du passar i den!) - me like!
    Tack. Det känns sjukt bra som sagt.

Och tack till er som håller den här tråden levande. Jag är så glad för att jag hittade hit och fick hjälp att hitta min drömklänning. Visste ju inte ens att man kunde beställa brudklänning från Kina på det här viset innan. Solig
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!