• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

Bridetobe: Västen med paisley-mönster är jättesnygg! Om din blivande tycker den blir för mycket kan ni ju kolla på en i mildare färg, så syns den inte lika mycket. Min man hade en benvit skjorta, vanilj/champagnefärgad väst och en guldfärgad kavaj. 

Ang viktminskningen: jag förstår dig prexis. Höll också på att gå ner förra våren, det var jättesvårt att veta vilka mått man skulle ange. Har du något hum om hur många kilo du kommer att gå ner?

• 1700tal

Bridetobe - ja, jag tycker iaf västen var jättesnygg. Och "the one"-klänningen ännu snyggare! Och har samma bekymmer med viktnedgång, har gått ner ca 5-7 kg sen jag beställde klänning. Och har några kilon kvar. Men nu kommer snörningen korrigera de sista kilona.

Daniiel - Japp, både klänningarna var tanken! Känns lite nervigare nu för nu MÅSTE de bli bra, passa osv. Kommer nog inte hinna med nån mer sen. Därav att beställa två.

DD - Jo, den nya ringen passar som klippt och skuren med Verona. Och det känns mer som jag. Inte min bästa affär hittills (inte klänningarna heller numera men vad gör man inte... Och varken klänningarna eller ringarna passar ju längre, nåt måste ju göras. :-/

• Italia08
    bridetobe2013 skrev 2012-01-22 18:00:49 följande:
    Skulle vilja beställa typ i morgon. Till dilemmat. Håller på med vv och borde hinna gå ner några kg innan 1/6. Vilka mått anger man? Törs inte plocka bort för många cm men vill inte få en jätte stor klänning heller. Har en moster som är duktig att sy som antagligen kan hjälpa mig sy in den och upp den. Sen blir det ju snörning så man kan dra åt lite... Undrar om jag törs skicka iväg en beställning. Om jag inte gör några ändringar så är det bara att fylla i på hemsidan va? Måste man maila då? Paypal? HUR FUNKAR DET?
    1/6 2013
    The one-klänningen! Utan tvekan. Tycker också att den är stilren, men väldigt vacker.
    Och alla karlar förstår väl (så länge man inte blir helt ruinerad) att bruden inte ska kompromissa med klänningen till den stora dagen. Om inte annat så får någon tala om det för honom. Glad Det är ett big no-no!

Tänkte på en annan sak också bridetobe2013, om du tycker att det känns tråkigt med vigsel i rådhuset och att du kompromissat mycket, varför inte flytta vigseln till någon fin plats som ni tycker om? Vet inte var du bor, men utomhus någonstans; i trädgården, vid havet, vid en sjö, i en park osv.

Vi ska också gifta oss borgerligt, men i trädgården till stället där vi ska ha festen. Och jag låter inte det borgerliga styra valet av klänning, vill ha lite fluff och stenar ändå. Skäms

Förresten, om du ska gifta dig 2013 måste du beställa klänning redan nu? Är det inte bättre att vänta så att du vet hur många kilon du hinner gå ner och sen beställa? Finns risk för att det blir fel storlek annars ju plus att du säkert hinner ändra dig tusen gånger angående vilken klänning du vill ha ... Flört
  • Sommarbrud

DD ; japp är stor nu men snart E det dags att ta tag i det :)

• Sommarbrud

1700: det var ju ingen dum ide. Men w och hans kusin döptes i min och min systers gamla dopklänninh så kär no samma till p annars blir nog min mamma ledsen :/. Man borde gå på mer stors fina fester, det kanske alla i tråden förutom jag gör iof ...

• bridetobe2013

Ja hur många kg?? jag har 25 kg som ska bort totalt.(fast det får ta lång tid) Om jag hann gå ner 8 kg skulle jag vara jätte glad. Vet dock inte om jag hinner med det. Men det är ju inte omöjligt. Frågan är hur mkt det är i cm? Börjar jag bara träna så går det ju lite fortare. Har legat ganska sjuk 1½ vecka. Men tänkte försöka börja räkna pp i morgon igen. Vill ju verkligen gå ner.

1/6 2013
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-01-22 17:11:16 följande:

Japp, nu har jag pejlat med blivanden oxå i mina funderingar kring vilka modeller och han visade sig ha samma smak, han gillade klänningarna som jag övervägde. Så det blir två nya, det ursnygga "riskkortet" (fast med lite mjukare sweatheart-linje):

Och det superbilliga safekortet (fast med släp förstås):

Nu blir det istället den nedersta (Verona, som jag älskar) ihop med:

237-33.12

"Riskkortet" är ju jättesnygg! Hoppas att det blir den som blir bäst sen när du fått hem dina klänningar. =)

Förstår att ringarna kostar en slant efter de förändringarna, men resultatet blir ju väldigt fint. Kul att få ändra om i förlovningsringen och få lite förnyelse där med.
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2012-01-22 18:46:00 följande:
    1700: det var ju ingen dum ide. Men w och hans kusin döptes i min och min systers gamla dopklänninh så kär no samma till p annars blir nog min mamma ledsen :/. Man borde gå på mer stors fina fester, det kanske alla i tråden förutom jag gör iof ...
    Jag vill också gå på fester, så man kan beställa fler fina kinaklänningar!!! Vi har ju haft några olika förslag, maskerad med brudklänningstema, herrgården där alla ska vandra omkring i fina klänningar osv... får väl göra verklighet av dem?

Hade du fått nåt datum för snittet?
  • bridetobe2013

Italia08: Vi skulle gifta oss 1/6 2013. Men efter mkt prat där det kommit fram att sambon inte ville det ena och det andra så bestämde vi rådhuset. Här har dom öppet må-fre. Helt plötsligt hade vi ändrat datumet till 1/6 2012. Så det är bara 4 månader kvar nu...... Jag vill den 1/6 då vi förlovade oss den 1/6 2001.

1/6 2013
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-01-22 18:37:34 följande:

Daniiel - Japp, både klänningarna var tanken! Känns lite nervigare nu för nu MÅSTE de bli bra, passa osv. Kommer nog inte hinna med nån mer sen. Därav att beställa två.

Ja, jag förstår att du beställer båda då. Jag hoppas att båda ska bli bra, men att min favorit ska bli ännu lite bättre ;D haha
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!