• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-01-28 12:45:09 följande:

Den satt som ett smäck, enormt smickrande och den vägde BLY. Bekväm och bekväm, den har en revbensknäckande inbyggd korsett under alltihop. Men bekvämlighet är inget jag tar in i beräkningarna just den här dagen.. Men jädrar vilken midja den gav! Och måste säga att den inte alls ser så maffig ut på bilderna som i verkligheten. Släpet är RIKTIGT stort och långt och det syns inte alls på bilderna. Det enda jag är tveksam över (fortfarande, köpte den för flera dagar sen) är den snälla A-linjen, det enda jag var helt på det klara med att jag INTE ville ha. Hm..

Frågan är ju bara om jag nånsin kan känna så där 100% för nån klänning. Dessutom var den, trots rea, så himla dyr att inte kan ändra mig. På gott och ont...

Haha okej, men det låter ju överlag väldigt bra då :) Släp, det gillar jag! Det kanske väger upp lite för den snälla A-linje formen då? Klänningen kanske känns lite "maffigare" med släpet?

Förstår, det kan vara rätt bra att vara "låst" till en klänning. Jag stod ju själv med tre underbara klänningar inför vigseln, men bara en av dom passade, så fick snällt bli den. Jag var otroligt velig, så var skönt att något fällde besultet. Ett beslut som i efterhand blev helt rätt beslut :)
  • jkbr
    1700tal skrev 2012-01-28 20:45:23 följande:

Huvudsakligen för att jag har gått ner mkt i vikt och de passar inte längre. De första jag beställde tog jag med lite för små mått (några cm mindre) men har gått ner 7-8 kg sen dess och har 4 kg kvar till min målvikt. Ok, sidenklänningen passar men är inte så förtjust i den längre.. Så med det i åtanke + halvåret kvar till bröllopet + risken med varje kinaklänning (att den inte blir bra) + högre inkomster/mkt lägre bostadskostnad = La Sposan!

Det  tycker jag du gör rätt i :)  klänningen kommer bli perfekt när du får allt annat på plats :) lycka till !
  • daniiel
    Jane skrev 2012-01-28 12:26:59 följande:
    usch vad det är svårt att hålla kontakten med dessa kinasäljare! Jag vet inte hur jag ska förklara för dem att jag inte vill ha ett glansigt material utan att det sa vara ett matt material. Jag vill inte riskera att klänningen ser plastig ut. De är ju så himla bra på engelska också....
    Jag har ställt frågor, och så svarar hon något helt annat. Hur ska jag skriva till henne? *bekymrad*
    knyttan skrev 2012-01-28 20:45:15 följande:
    Kan du inte bara säga att du vill ha taft (taffeta) och inte satin? Satin är glansigt och taft är lite mattare.
    Jag tycker dock inte att mina klänningar i satin är glansiga, alls. De har en fin "lyster" eller vad man nu säger. Har jag mina klänningar i något konstigt material då? :P Sedan att be om matt organza, ifall det är organza i klänningen, gör stor skillnad. Matt organza (matte organza) ser inte alls sådär plastigt och billigt ut som den glansiga gör, tycker jag.
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-01-28 20:45:36 följande:
    Haha okej, men det låter ju överlag väldigt bra då :) Släp, det gillar jag! Det kanske väger upp lite för den snälla A-linje formen då? Klänningen kanske känns lite "maffigare" med släpet?

Förstår, det kan vara rätt bra att vara "låst" till en klänning. Jag stod ju själv med tre underbara klänningar inför vigseln, men bara en av dom passade, så fick snällt bli den. Jag var otroligt velig, så var skönt att något fällde besultet. Ett beslut som i efterhand blev helt rätt beslut :)

Jo, visst väger det upp. Och sen går det ju inte att komma ifrån att A-linjen är bland det mest smickrande som finns. Bara att jag tyckte aaaalla har haft det nu under lång tid. Men får tänka om! Och nu när jag ser bilderna som togs vid provningen så inser jag att den verkligen sitter jättefint, nu känner jag mig nöjd! Försökte lägga in en här men det går inte på min nya dator, hm..

Jo, det är nog bra att va "låst" till en. Är otroligt velig jag oxå så det här får bli bra nu.

Och din klänning blev ju sanslöst snygg!

• Monstertjejen

Hej alla!
    Här har ni en till som har tänkt att beställa "kina-klänning" :)
    Jag har tittat lite granna igenom tråden, men får inte riktigt ordning på från vilken sida jag skall beställa.! Jag förstår att många är nöjda, men om man börjar från andra hållet istället.
    Vilka sidor rekommenderar ni INTE att beställa från?
    Jag beställer nog inte egen design, och inte egna mått heller, utan i en storlek hade jag tänkt.

By the way är jag super glad över att denna tråd finns :)

• Stellina

Hej alla!
    nu har jag läst den här tråden i nån månad utifrån,men nu har jag gått med och vill verkligensäga  tack!
    Tack för all info och råd och dåd.

Jag hittade "min" klänning på helene bridal, men eftersom ingen här handlat därifrån och jag hittade helt hiskligt hemska reviews om dem på engelska sidor, tror jag inte att jag vågar köpa från dem utan tänkte skicka till de 3 toppnamnen här.

Ett par frågor har jag till er som skickat bilder på ändringar.

Ska jag skicka in bilder där ändringarna inte är med också, så att de ser hur orginalet var, och så lägga till en bild för varje ändring  (jag vill göra ryggen v-formad istället för rak och sätta en rosett i nacken) eller blir de bara förvirrade då? Är det bättre att skicka in ett enda kort på ryggen med alla ändringarna redan ditritade? ... om ni förstår min litte virriga förklaring : )

Sen funderar jag på att ingen sida verkar vilja ha mått från byst till midja. Landy vill ha mått från midja till höft, vilket jag tycker verkar viktigt, men borde inte byst (eller halsgrop) till midja också vara viktigt. Chansar de bara där?

Hoppas nån har lite tid att svara, och tack tack tack på förhand i sådant fall

• Stellina

och just det, e det okej att bifoga filer med bilderna eller vill de ha dem direkt i mailet?
    (mailade milly bifogat, men de har inte svarat på en vecka, vilket ju iof säkert är nyårets fel men man blir ju lite nojjig)

• BlomAnna
    daniiel skrev 2012-01-26 21:42:43 följande:
    Paint, har jag använt.
    Ok.
    Jag tror nämligen att jag hittat klänningen jag vill ha men jag vill inte ha släp. Det går inte att spara ner bilder från sidan jag hittat klänningen på men det är bra det jag vill ändra så då borde väl ett mail räcka tänker jag?

Jag får inte fram något pris på klänningen heller så är det någon som har erfarenhet av http://www.szlongzhilian.en.alibaba.com får ni gärna hojta till
  • knyttan
    Stellina skrev 2012-01-28 21:36:04 följande:
    Hej alla!
    nu har jag läst den här tråden i nån månad utifrån,men nu har jag gått med och vill verkligensäga  tack!
    Tack för all info och råd och dåd.

Jag hittade "min" klänning på helene bridal, men eftersom ingen här handlat därifrån och jag hittade helt hiskligt hemska reviews om dem på engelska sidor, tror jag inte att jag vågar köpa från dem utan tänkte skicka till de 3 toppnamnen här.

Ett par frågor har jag till er som skickat bilder på ändringar.

Ska jag skicka in bilder där ändringarna inte är med också, så att de ser hur orginalet var, och så lägga till en bild för varje ändring  (jag vill göra ryggen v-formad istället för rak och sätta en rosett i nacken) eller blir de bara förvirrade då? Är det bättre att skicka in ett enda kort på ryggen med alla ändringarna redan ditritade? ... om ni förstår min litte virriga förklaring : )

Sen funderar jag på att ingen sida verkar vilja ha mått från byst till midja. Landy vill ha mått från midja till höft, vilket jag tycker verkar viktigt, men borde inte byst (eller halsgrop) till midja också vara viktigt. Chansar de bara där?

Hoppas nån har lite tid att svara, och tack tack tack på förhand i sådant fall
    Jag skickade bilder på ändringar som jag ville göra, dvs hopklippt i Paint (till Milly), sen frågade de om vissa detaljer som var oklara och då skickade jag orginalbilder med beskrivningar om hur jag ville ha det ändrat. Har fortfarande inte fått klänningen så jag kan ju inte uttala mig om det funkat, dock.... Tror i vilket fall att de frågar om det verkar vara oklart. Har hittills haft jättebra kontakt med "min" Lily (som sagt det verkar finnas flera...) men sen har jag ju inte haft några problem heller (än?).
  • knyttan
    daniiel skrev 2012-01-28 20:49:50 följande:
    knyttan skrev 2012-01-28 20:45:15 följande:
    Kan du inte bara säga att du vill ha taft (taffeta) och inte satin? Satin är glansigt och taft är lite mattare.
    Jag tycker dock inte att mina klänningar i satin är glansiga, alls. De har en fin "lyster" eller vad man nu säger. Har jag mina klänningar i något konstigt material då? :P Sedan att be om matt organza, ifall det är organza i klänningen, gör stor skillnad. Matt organza (matte organza) ser inte alls sådär plastigt och billigt ut som den glansiga gör, tycker jag.
    Hmm ja man kan kanske säga lyster, men hur som så tror jag att taft upplevs som mattare än satin som är "slätare" eller vad man ska säga, om det nu är en mer matt yta man är ute efter. Tycker inte att satin heller ser "plastigt" ut, men jag vill inte ha en "glansig" klänning, utan just matt så jag valde taft av den anledningen. Men taft har ju också sin lyster... tror att enda sättet att förstå vad jag babblar om nu är att kolla på tygprover o jämföra Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!