• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Jane
    daniiel skrev 2012-01-28 20:49:50 följande:
    knyttan skrev 2012-01-28 20:45:15 följande:
    Kan du inte bara säga att du vill ha taft (taffeta) och inte satin? Satin är glansigt och taft är lite mattare.
    Jag tycker dock inte att mina klänningar i satin är glansiga, alls. De har en fin "lyster" eller vad man nu säger. Har jag mina klänningar i något konstigt material då? :P Sedan att be om matt organza, ifall det är organza i klänningen, gör stor skillnad. Matt organza (matte organza) ser inte alls sådär plastigt och billigt ut som den glansiga gör, tycker jag.
    Jo det är matt organza jag vill ha, men vet inte om säljaren uppfattade det. Tycker som du att man ser en jättestor skilnad på matt och glansig organza, det förstnämnda ser ju lyxigare ut.

Jag skrev "Can you please make the dress of an matte material? I don't want it to be shiny"
    Då svarade hon ingenting på det och skrev " OK, can i have your telefonenumber"
  • daniiel
    Jane skrev 2012-01-30 06:30:53 följande:
    Jo det är matt organza jag vill ha, men vet inte om säljaren uppfattade det. Tycker som du att man ser en jättestor skilnad på matt och glansig organza, det förstnämnda ser ju lyxigare ut.

Jag skrev "Can you please make the dress of an matte material? I don't want it to be shiny"
    Då svarade hon ingenting på det och skrev " OK, can i have your telefonenumber"
    Skriv igen och säg att du vill ha matte organza på kjolen och fråga om hon uppfattat det.
  • 1700tal

Monstertjejen - jätteläcker klänning! Och Landy är nog ett bra val där du kan känna dig rätt säker på att det blir bra.

Tinzi - har du hört med din bekant hur mkt hon vill ha för att sy upp den?

Förövrigt tar väl nyåret slut imorg så då borde ni börja få svar. Fast de har väl hela inkorgarna proppfulla av mail..

• pulmonate
    Tinzi skrev 2012-01-29 19:39:31 följande:
    Vilse skrev 2012-01-29 19:47:08 följande:
    Skickade iväg förfrågan för en vecka sedan - inget svar ännu...
    Någon som fått Svar av Milly på senaste?
    Nej inte jag heller. Nu borde de vara lite mer aktiva. Vissa har ledigt en vecka till. Men jag skickade en förfrågan till Mylovebridal angående en klänning jag ville ha uppsytt till "rehearsal dinner" och fick svar direkt någon timme senare (igår). De ville dock ha 89 dollar för en kort klänning. Den kostar inte mycket mer än så i orginal. Tyckte det var dyrt när deras brudklänningar är så pass billiga och MYCKET mer tyg!
    Men, Vilse, skrev du och ville beställa något? För jag tänkte annars "testa" dem på så sätt för att se om dom svarade. Men har de inte ens svarat där så undrar man hur länge dom har ledigt egentligen! 
  • Vilse
    pulmonate skrev 2012-01-30 09:00:54 följande:
    Nej inte jag heller. Nu borde de vara lite mer aktiva. Vissa har ledigt en vecka till. Men jag skickade en förfrågan till Mylovebridal angående en klänning jag ville ha uppsytt till "rehearsal dinner" och fick svar direkt någon timme senare (igår). De ville dock ha 89 dollar för en kort klänning. Den kostar inte mycket mer än så i orginal. Tyckte det var dyrt när deras brudklänningar är så pass billiga och MYCKET mer tyg!
    Men, Vilse, skrev du och ville beställa något? För jag tänkte annars "testa" dem på så sätt för att se om dom svarade. Men har de inte ens svarat där så undrar man hur länge dom har ledigt egentligen! 
    Jag skrev om en prisförfrågan bara :)

De flesta återgår till jobbet idag eller imorgon. En del har ytterligare en vecka ledigt. Så jag tror nog de svarar snart Glad
  • Jane
    daniiel skrev 2012-01-30 06:48:26 följande:
    Skriv igen och säg att du vill ha matte organza på kjolen och fråga om hon uppfattat det.
    jo tänkte göra det, men det är svårt att formulera sig på enkel engelska utan att det låter för hårt. :)
  • pulmonate
    Jane skrev 2012-01-30 09:16:23 följande:
    jo tänkte göra det, men det är svårt att formulera sig på enkel engelska utan att det låter för hårt. :)
    haha.."ok can I have your telephone number" lol. Vad ska hon med det till? Ska hon ringa dig?
    Men du kan skriva,
    I just wanted to make sure that you will make the dress in matte organza. This is very important since I don't want it to be shiney. Thank you!

• Jane
    pulmonate skrev 2012-01-30 09:27:01 följande:
    haha.."ok can I have your telephone number" lol. Vad ska hon med det till? Ska hon ringa dig?
    Men du kan skriva,
    I just wanted to make sure that you will make the dress in matte organza. This is very important since I don't want it to be shiney. Thank you!

Tack för formuleringen, jag kör med copy/paste :)))

Jo, jag skickade typ 4 frågor till henne, varav 0 blev besvarade, istället bad hon mig om telefonnummer och shippingadress (till för tullen). :) jeeej

• Jane

Pulamonte: Nått blev fel med mitt inlägg :S

Jag kör i alla fall copy/paste på formuleringen du skrev, tack! ¨:)

Jo jag skickade 4 frågor till henne, varav 0 blev besvarade...istället ville hon ha mitt telefonnummer och min shippingadress (til för tullen) jeeejj :)))

• Monstertjejen

Jag har fått svar på min första förfrågan, så på Landy är dom tillbaka på jobbet iaf :)

Jag funderar på om jag skall ta å köpa en till klänning när man ändå e på G.
    Jag tänkte att denna klänningen kan jag ha på kvällen, eller vid andra tillställningar.
    Men min blivande tyckte inte alls om den idén att jag skulle ha den på kvällen.
    Han vill bära mig över tröskeln (läs, sätta på mig) i den vita klänningen Tungan ute 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!