• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Stellina
    Tinzi skrev 2012-01-31 20:38:04 följande:
    Ni som får var av Milly kan väl skriva det här så jag vet :)
    jag mailde dem också för typ en vecka sedan och har inte heller fått svar. Säger till om jag får nått!
  • Just Me
    1700-tal: Var och kikade på fotona och klänningen är otroligt vacker !!! 
  • 1700tal

Tinzi - nu verkar alla va på plats igen på Millys chatt på morgonkvisten iaf! Borde va lättaste sättet att få dem på tråden just nu.

MsChevvy - tror du verkligen snörningen gör så stor nytta när den börjar nere vid svanskotan? Och ser det inte lite konstigt ut? Annars var klänningen jättefin (även om jag tyckte bild 3+4, den med halternecken var finast, precis som den var )! Sen tänkte jag på det där med snörning i annan färg... Be dem då skicka med snörning i den vita/ivoryfärgen också, ifall du inte gillar hur det blev. Det borde väl inte kosta nåt extra. Så gjorde jag, fast olika material, bara för att va på den säkra sidan.

Stellina - nu har jag inte beställt därifrån men Milly har oxå olika måttinstruktioner. En med alla de du skriver men när jag sen fyller i vid själva beställningen så är det bara hip, bust, waist, nipple to nipple och längd som räknas. Och det har funkat bra. Intressant klänning, hur ser den ut i kjolen?

Just me - Tack!!

• Vilse
    Vilse skrev 2012-01-22 11:21:32 följande:

Oj, fick svar från Landy bridal idag också. 399 USD skulle de ha för klänningen Förvånad
    Då har My love bridal redan gett ett pris på 260 USD... (Båda inkl frakt)

Brukar det skilja så mycket?
    Ska bli intressant att se vad Milly ger för pris när de väl svarar.
  • Jane
    MsChevy skrev 2012-01-31 20:09:35 följande:
    visst blev den fin? Snörningen ska vara nere i ryggslutet ja (så man kan dra åt chipsmusklerna hehe)
    Har under hela planeringen sagt att ja inte vill ha helvit klänning eftersom det blir mitt andra bröllop, men den här alltså är för underbar i helvitt! Tänkte bara bryta av med annan färg på snörningen...
    Men cerise eller champagne/guld eller gammelrosa eller vilken färg tror ni skulle passa? Svag rosa kanske? Vill bara att det bryter av lite...eller blir det för mycket?
    Vill iaf ha den översta klänningens tyg, spets med gnistrande pärlor o paljetter (eller va de nu är för nåt), men fylligheten från andra klänningen. Hur 17 ska man förklara det för kineserna?

Hej, om jag minns rätt så skrev du att du är rödhårig. Jag själv är också vinröd och tycker att alla röda nyanser på plagg inte passar mig, så du borde vara försiktig.

Jag tycker ljusrosa nog skulle passa bäst av förslagen du skrev....men jag själv hade valt grått eller silver, så det blir en liten "glänsande" touch där bak :)

• 1700tal
    Vilse skrev 2012-02-01 09:03:08 följande:
    Oj, fick svar från Landy bridal idag också. 399 USD skulle de ha för klänningen Förvånad

Ja, det brukar skilja undefär så. Milly lär ligga kring eller lite under Landys pris, skulle jag gissa. Jag tror man får litegrann vad man betalar för därmed inte sagt att man bör välja det ena över den andra. En prioriteringsfråga kanske, man har ju bara klänningen en dag...
  • 1700tal

Och inte då sagt att My lova bridal är dåligt, kvalitétsmässigt eller på annat vis. För det är de ju uppenbarligen inte. Det kanske lät så. Men kvalité och sömnad i stort är ju på en skala, inte "bra" eller "dåligt". Äh, tror ni fattar vad jag menade...

• daniiel
    Vilse skrev 2012-02-01 09:03:08 följande:

Jag har också fått för mig att det skiljer så mycket i pris företagen emellan. Jag beställde ju två klänningar från Mylove och betalade bara drygt 1800kr för båda! Det var dock två klänningar ur deras ordinarie sortiment med bara lite små ändringar.

Nu har ju inte jag beställt klänningar från varken Milly eller Landy, utan bara från Mylove av de tre, men jag måste säga att jag är väldigt nöjd med mina klänningar. Både utseendemässigt och kvalitetsmässigt.
  • daniiel
    MsChevy skrev 2012-01-31 21:03:29 följande:
    daniiel: snörning i ryggen är det jag menarGlad
    Aha okej, du ska bara ha den längst ner där? Tror du verkligen det behövs? Och tror du det kommer se bra ut? Jag tänker eftersom det är axelband på klänningen, så blir det väldigt mkt snören där bak då. Jag tror ju dragkedja skulle vara finast. Om du ska ha snörning, så tror jag faktiskt det blir finast att ha det i samma färg som klänningen. Speciellt när det bara ska vara sådär lite och det redan är andra "snören" baktill på klänningen. Det är ju dock en smaksak :)
  • Vilse
    daniiel skrev 2012-02-01 10:28:16 följande:
    Jag har också fått för mig att det skiljer så mycket i pris företagen emellan. Jag beställde ju två klänningar från Mylove och betalade bara drygt 1800kr för båda! Det var dock två klänningar ur deras ordinarie sortiment med bara lite små ändringar.

Nu har ju inte jag beställt klänningar från varken Milly eller Landy, utan bara från Mylove av de tre, men jag måste säga att jag är väldigt nöjd med mina klänningar. Både utseendemässigt och kvalitetsmässigt.
    Jo, innan jag ens fått något prisförslag så är My Love den jag fallit mest för. Bra priser - och det jag sett verkar vara bra kvalite.
    Milly är jag väldigt tveksam till efter sista tidens beställningar (som jag läst om här...)

Men när det börja skilja så pass mycket (ehm..ja, allt är relativt ;) ) så börjar man ju undra lite igen.

Men tror det blir jag håller mig till my love ändå. Smyga in lite fint i mailet att om brudklännigen blir bra så kommer det beställas även tärnklänningar Oskyldig
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!