• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Monstertjejen
    Ellenö skrev 2012-02-01 12:51:21 följande:
    Hej jag undrar om ni kanske skulle kunna hjälpa mig, hittade en klänning som jag älskar! har någon tipps på vart jag kan hitta och beställa denna klänning eller liknande?

Ååååååååå så fin :)
  • daniiel
    Drömbröllop12 skrev 2012-02-01 20:06:48 följande:

Daniiel:

Du har hjälpt mig förut och jag undrar om du vill hjälpa mig igen, är på jakt efter en spetsklänning i stil med den här:

www.littlecoral.com/wd09032-lace-wedding-dres...

Ungefär sån modell men kanske lite lyxigare känsla och lite snyggare framtill?

Hoppas på din hjälp igen :)

Haha okej, ska göra mitt bästa! Vilken siluett vill du ha? Sjöjungfru? A-linje? Empire? Och vill du ha med axelband? Liknande hög ringning eller tunnare axelband?
    Borde ju finnas rätt gott om fina spetsklänningar :)
  • daniiel
    sandraochdaniel skrev 2012-02-01 19:56:55 följande:
    Hej alla Kina experter... Hoppas det är OK att man hoppar in i denna tråd då jag insett hur galet dyrt det är med brudklänningarna här hemma i butikerna...

Måste fråga er som beställt kinaklänningar. Är de tjocka i tyget? (pratar inte underkjolar utan klänningens yttersta tyg) Finns det liksom en inre korsett i klänningen så den tajtar till och smiter åt ordentligt i midjan? Har vart det på alla brudklänningarna jag testat här hemma och det ger väldigt fin silhuet.
    Hej och välkommen :) Självklart är det okej, ju fler desto roligare! :)

Jag tycker alla mina klänningar varit tjocka i tyget, så de har ett fint fall. I mina har det varit insydda skenor, som ju tillsammans med snörning i ryggen gör att klänningen sitter väldigt bra. Det har även varit insydda kupor, så BH har inte behövts (jag hade det ändå dock).
  • sandraochdaniel
    daniiel skrev 2012-02-01 20:41:55 följande:
    Hej och välkommen :) Självklart är det okej, ju fler desto roligare! :)

Jag tycker alla mina klänningar varit tjocka i tyget, så de har ett fint fall. I mina har det varit insydda skenor, som ju tillsammans med snörning i ryggen gör att klänningen sitter väldigt bra. Det har även varit insydda kupor, så BH har inte behövts (jag hade det ändå dock).
    Tack för välkomnandet och Tack för hjälpen! :)

Väljer alla snörd rygg?
    Det har inte vart det på någon av de klänningar jag testat i butik. Utan de har haft dragkedja med fejkknappar i ryggen samt innan för har de haft miljoner små BH hyskor som gjort att det blir som en korset...

Nu kanske en jätte dum fråga kommer...men varför köper så många i denna tråd flera klänningar? 
  • daniiel
    sandraochdaniel skrev 2012-02-01 20:52:25 följande:
    Tack för välkomnandet och Tack för hjälpen! :)

Väljer alla snörd rygg?
    Det har inte vart det på någon av de klänningar jag testat i butik. Utan de har haft dragkedja med fejkknappar i ryggen samt innan för har de haft miljoner små BH hyskor som gjort att det blir som en korset...

Nu kanske en jätte dum fråga kommer...men varför köper så många i denna tråd flera klänningar? 
    Många väljer det, dock inte alla. De flesta väljer ju det för att det är enklare med storleken, chansen för att klänningen ska vara för liten eller för stor minskar ju om man väljer snörning. Själv tycker jag att det är fint också, inte på alla klänningar, men många. Många beställer också klänning och ska gå ner i vikt till bröllopet, men det är svårt att veta exakt hur mkt och då har man lite större spelrum om man valt snörning. För min del så tycker jag ju också att snörningen är bra, just för att man kan dra åt lite mer i midjan och få överdelen att sitta riktigt bra.

Jag har två klänningar med dragkedja dock, en med dekorationsknappar också. Två med snörning.

Det man ska tänka på när man beställer en kinaklänning är ju att det finns inga garantier, oavsett vart man beställer ifrån och att det är inte en orginalklänning. Lite är det ju så att man får vad man betalar för och man kan inte förvänta sig att en klänning för 1000-3000kr ska vara i exakt samma kvalitet som en klänning för 15 000kr. Med det sagt menar jag inte att kinaklänningarna är av dålig kvalitet, men de har kanske inte riktigt lika många "finesser" som endel designerklänningar har.

Haha varför så många köper flera klänningar.. ja, det kan ju bero på att någon av klänningarna blivit fel i storlek eller att den inte såg ut som man förväntat sig. För många är det nog dock helt enkelt så att de är så billiga och det finns så många fina, att man beställer hem flera alternativ. Jag hade dessutom två klänningar på bröllopsdagen, en kort och en lång. Det kan också vara en anledning :)
  • Ellenö
    Sara 120707 skrev 2012-02-01 19:04:35 följande:

Ja ungefär 5000kr hade jag tänkt som max, men hittar man drömmen för 7000kr så kommer jag nog öka ut budgeten:) den här klänningen var ju riktigt läcker:)
  • Tinzi
    Sara 120707 skrev 2012-02-01 19:04:35 följande:

UNDERBAR! SÅ avis!!!!
  • Tinzi

Såg nu att den bara var ett tips oooops;)

Nån som har en underkjol med släp i större stl att sälja?

• Drömbröllop12
    daniiel skrev 2012-02-01 20:36:20 följande:
    Haha okej, ska göra mitt bästa! Vilken siluett vill du ha? Sjöjungfru? A-linje? Empire? Och vill du ha med axelband? Liknande hög ringning eller tunnare axelband?
    Borde ju finnas rätt gott om fina spetsklänningar :)

Hihi du är så snäll!!

Mmm snarare tajt variant än A-linje. Inte för långt släp. Vad betyder empire? Förslag både med och utan axelband är välkommet ganska öppen där.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!