• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • anna1009

Hej alla brudar!

Jag har läst och läst och läst lite till i den här tråden om kinaklänningar och börjar bli intresserad av att köpa en själv. Jag gifter mig den 19 maj, så det känns som det är dags att bestämma sig. Men jag håller på att gå ner i vikt, så jag vill helst av allt köpa en klänning så sent som möjligt.

Hur sent vågar man beställa en kinaklänning? Och hur lång tid tar det att få hem en klänning?

• Bride2Be13

Jag har också jämfört my love och landy.. samma två klänningar som kostar 340 hos my love kostar 558 hos landy =S Hur mkt kan det verkligen skilja i kvalitet? 

• 1700tal
    Vilse skrev 2012-02-01 10:55:25 följande:
    Milly är jag väldigt tveksam till efter sista tidens beställningar (som jag läst om här...)
    Det skulle jag oxå va, åtminstone vad gäller en specialbeställning.. :-/
  • daniiel
    anna1009 skrev 2012-02-01 10:59:45 följande:
    Hej alla brudar!

Jag har läst och läst och läst lite till i den här tråden om kinaklänningar och börjar bli intresserad av att köpa en själv. Jag gifter mig den 19 maj, så det känns som det är dags att bestämma sig. Men jag håller på att gå ner i vikt, så jag vill helst av allt köpa en klänning så sent som möjligt.

Hur sent vågar man beställa en kinaklänning? Och hur lång tid tar det att få hem en klänning?
    Ja, då börjar det vara dags att slänga in en beställning :) Har du hittat någon klänning du gillar?

Det beror ju lite på vart du beställer ifrån, hur lång tid det tar. Jag vet att Mylove är ganska snabba, de flesta har sin klänning inom 5 veckor därifrån. Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar för de andra företagen.

Man ska ju dock vara medveten om att det kan behöva göras ändringar eller att klänningen inte blev som man tänkte sig, oavsett vart man beställer ifrån, så det kan vara bra att planera in det, så man har tid på sig att i värsta fall hitta en annan klänning, men främst så det finns tid att göra diverse ändringar tex lägga upp klänningen.

Snörning i ryggen är ju alltid bra om man är lite osäker på vilken storlek man exakt kommer vara på själva bröllopsdagen, då man får betydligt mer spelrum då :)
  • daniiel
    Vilse skrev 2012-02-01 10:55:25 följande:
    Jo, innan jag ens fått något prisförslag så är My Love den jag fallit mest för. Bra priser - och det jag sett verkar vara bra kvalite.
    Milly är jag väldigt tveksam till efter sista tidens beställningar (som jag läst om här...)

Men när det börja skilja så pass mycket (ehm..ja, allt är relativt ;) ) så börjar man ju undra lite igen.

Men tror det blir jag håller mig till my love ändå. Smyga in lite fint i mailet att om brudklännigen blir bra så kommer det beställas även tärnklänningar Oskyldig
    Bride2Be13 skrev 2012-02-01 11:01:38 följande:
    Jag har också jämfört my love och landy.. samma två klänningar som kostar 340 hos my love kostar 558 hos landy =S Hur mkt kan det verkligen skilja i kvalitet? 
    Ja, jag kan ju som sagt inte säga något om den andra företagens klänningar, men jag hävdar starkt att mina klänningar från Mylove är i väldigt bra kvalitet gällande sömnad osv :) hihi

Men jag måste säga att även mina klänningar från två olika säljare på DHgate också varit i bra kvalitet, så jag tror nästan att det handlar mer om vad företagen har för omkostnader som påverkar priserna än kvalitén på klänningarna. Jag vet inte..
  • anna1009

Daniiel - Tack för svar! Det känns som jag suttit och letat klänningar i timmar, så visst finns det vissa som är intressanta. Jag har varit inne på att ha snörning just av den anledningen, men jag är själv innan vigseln (vi gifter oss i hemlighet) så det blir lite svårt att snöra! Det jag funderar på nu är om man vågar köpa en klänning som är för liten. Känns väldigt riskfyllt.. men om det tar runt 5 veckor så kan jag nog vänta lite till.

• daniiel
    anna1009 skrev 2012-02-01 11:22:37 följande:
    Daniiel - Tack för svar! Det känns som jag suttit och letat klänningar i timmar, så visst finns det vissa som är intressanta. Jag har varit inne på att ha snörning just av den anledningen, men jag är själv innan vigseln (vi gifter oss i hemlighet) så det blir lite svårt att snöra! Det jag funderar på nu är om man vågar köpa en klänning som är för liten. Känns väldigt riskfyllt.. men om det tar runt 5 veckor så kan jag nog vänta lite till.
    Jag tror att de andra företagen har lite längre leveranstid, upp mot 2-3 månader beroende på. Ju närmare sommaren vi kommer, desto mer har ju företagen att göra också, eftersom de flesta gifter sig då. Det kan vara bra att ha i åtanke. Jag hade nog inte vågat vänta jättemycket längre.

Det är ju så svårt det där med att gå ner i vikt, för man vet ju inte riktigt vart vikten kommer försvinna heller :P Midjan, bysten, rumpan, låren, ansiktet.. man får som gissa lite haha. Jag tror ju dock att om du tar en klänning med snörning, så kan du absolut beställa i en storlek mindre :)

Förstår ju dock att det kan bli problem med att få på dig den, men skulle inte din blivande kunna hjälpa till då? Eller någon annan, tänker om ni ska ha vittnen?(vilket ni ju såklart ska ha, men om det är några ni känner).
  • Sessan67

Idag har jag och min blivande fru hämtat vår ringar - 114 dagar kvar Hjärta

• Ellenö

Hej jag undrar om ni kanske skulle kunna hjälpa mig, hittade en klänning som jag älskar! har någon tipps på vart jag kan hitta och beställa denna klänning eller liknande?

• 1700tal

Åh, sessan67 - vad fina ringar!! Har ni samma kombination båda två?

Ellenö - sommarbrud hade en ganska lik som hon beställde från landy. Gillar ungefär samma smak så ska kolla om jag hittar några...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!