• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Lommila1
    Jane skrev 2012-02-01 18:13:31 följande:
    Usch, jag fick lite panik nu.....klänningen jag beställde på eBay den 19 jan och som jag väntar i mars, har fått massor med negativa kommentarer av personer som har betalat och inte fått sin klänning i tid eller inte fått sin klänning alls.

Jag skickade ett email till säljaren igår om att jag vill ha klänningen sydd i en matt organza, men har inte fått något svar än. Jag läste också någonstans att kinesiska nyåret firas 24-28 januari, och då borde ju alla vara tillbaka och jobba nu, eller har jag helt fel?

Jag blir så skrämd av att jag kanske har blivit snuvad, inte för pengarnas skull, utan att man väntar i ovisshet och missar typ 3 månader i onödan och sen måste stressa ihop en klänning på annat håll. Men som sagt vet jag ännu inte om den kommer bli skickad till mig eller inte....
    Men jag har många tankar i huvudet efter alla negativa recensioner jag läste idag...
    Verkligen trist! Men tyvärr inte så mycket att göra åt det:( Spanade in försäljaren lite och det verkade som om de positiva kommentarerna kom från småsaker hon sålt, inte iaf klänningar...
    Var du inte inne på att beställa från milly eller landy tidigare? Kanske du skall säkra och beställa en till och om du i slutet har 2 bra klänningar sälja bort den du inte vill ha!?
  • Imke1977

Håller med Lommila1. Jag skulle nog safeat och köpt en klänning till ifall att. Hoppas verkligen du får den iallafall snart. Eller att försäljaren hör av sig iallafall.

• Sessan67
    Just Me skrev 2012-02-01 23:12:50 följande:
    Vi har våra förlovningsringar därifrån! Superbra service o snabbt gick det! Vi har de som heter MissLycka 6mm
    Ja, det har varit väldigt lätt att få kontakt med dom och fick ringarna på ca 2 veckor :)

Tyvärr kommer vi att behöva skicka tillbaka dom en sväng för att justera storleken lite. Ringmåttet var väldigt smalt (som lite tjockare ståltråd) och nu med två stycken så pass breda ringar känns det lite trångt för oss båda. Den innre ringen sitter ok, men den yttre sitter för hårt.

Tror dock inte att det ska vara något problem - ska mejla Lennart och Sissi idag och se vad dom kan göra. Vi har ju gott om tid till maj Glad

Hur ser era ringar ut? Finns de på hemsidan? Våra heter "Tillsammans".
  • pulmonate
    Lommila1 skrev 2012-02-02 08:43:36 följande:
    oj jäklar vad spetsen var osymetrisk frami, vet inte om jag sett denan bild innan, den som gjorde den hade nog snett ögonmått..
    Ja det är inte toppen. Även orginalet är lite osymetrisk, men skillnaden är främst att orginalet har mer tät spets. Så jag funderar på lite olika idéer...vet inte vad ni tycker:
    1. Ta bort spetsen där fram, men för att den ska hållas upp måste spettsen över axlarna och fram till själva klänningen sitta kvar.
    2a. Hoppas på att Milly går med på att skicka spetts som jag kan byta ut hela
    2b. Hoppas på att Milly går med på att skicka spetts som jag kan lägga till extra spets så att det blir mer tät. Förmodligen ta bort spettsen uppe vid halsen och lägga dit något annat.
    3. byta ut till spets jag letar efter själv, men det blir svårt att hitta något som är så likt ryggen.

Sen vill jag nog att själva sidendelen ska vara aningen mer urringad och sen med tätare spets ovanpå.
  • Italia08

Tänkte bara meddela att Milly verkar vara tillbaka på jobbet igen. Fick mejl i dag.

• Just Me
    Sessan67 skrev 2012-02-02 09:59:54 följande:
    Ja, det har varit väldigt lätt att få kontakt med dom och fick ringarna på ca 2 veckor :)

Tyvärr kommer vi att behöva skicka tillbaka dom en sväng för att justera storleken lite. Ringmåttet var väldigt smalt (som lite tjockare ståltråd) och nu med två stycken så pass breda ringar känns det lite trångt för oss båda. Den innre ringen sitter ok, men den yttre sitter för hårt.

Tror dock inte att det ska vara något problem - ska mejla Lennart och Sissi idag och se vad dom kan göra. Vi har ju gott om tid till maj Glad

Hur ser era ringar ut? Finns de på hemsidan? Våra heter "Tillsammans".
    Jupp dem finns där, på första sidan brukar han ha dem! 
    Men här är en länk, fullkomligt älskar den: http://24karat.se/product_info.php/cPath/65_53/products_id/124?osCsid=9305e885dd8da3be1e8200e99638b77d#Omtyckt ring modell misslycka

Vi fick våra ringar på under en vecka, otroligt snabbt och precis som vi ville ha dem  
  • Lommila1
    pulmonate skrev 2012-02-02 10:49:20 följande:
    Ja det är inte toppen. Även orginalet är lite osymetrisk, men skillnaden är främst att orginalet har mer tät spets. Så jag funderar på lite olika idéer...vet inte vad ni tycker:
    1. Ta bort spetsen där fram, men för att den ska hållas upp måste spettsen över axlarna och fram till själva klänningen sitta kvar.
    2a. Hoppas på att Milly går med på att skicka spetts som jag kan byta ut hela
    2b. Hoppas på att Milly går med på att skicka spetts som jag kan lägga till extra spets så att det blir mer tät. Förmodligen ta bort spettsen uppe vid halsen och lägga dit något annat.
    3. byta ut till spets jag letar efter själv, men det blir svårt att hitta något som är så likt ryggen.

Sen vill jag nog att själva sidendelen ska vara aningen mer urringad och sen med tätare spets ovanpå.
    jag skulle nog satsa på 2a eller i nödfall 3
  • LL 2010
    pulmonate skrev 2012-02-01 21:09:29 följande:
    Ville bara tipsa..eftersom detta är MIN klänning! Jim Hjelm är orginalet. Jag kan visa hur Milly gjorde ryggen på den! Jag valde alltså ryggen/ovandelen på denna klänningen och en enkel sjöjungfru modell på nederdelen. Så här gjorde dom det. Vill säga i allmänhet att jag är jätte nöjd med ryggen, men inte såå nöjd med framsidan. Här har jag satt en rosa tröja under bara för att man ska se var den är genomskinlig. 
    Sorry för er andra som redan blivit bomabd av mina foton haha

Ryggen på mig.

den ryggen är supersnygg!!!!!
  • Jensing

Nu har jag fått min kläning Från Millybridal.com.
    Jag hade beställt en klänning nästan helt i spets så efter incidenten med pulmonates klänning har jag gått och vankat av och an. Men nu som sagt är den här och den är FANTASTISK!! Måtten är perfekta, tyget underbart ,spetsen finner jag inga ord för den är allt jag önskat och mer!

Dom hade även själva sytt in en bh vilket va perfekt så nu slipper jag tänka på de=)

Tyvärr är jag inte särskilt duktig med datorer så att ta en bild och lägga in är nog inget att räkna med dock hittade jag en bild på orginalet och eftersom min klänning är så gott som identisk med den så slänger jag med den!

Så jag kan varmt rekommendera Millys. Servicen verkar väl va lite si sådär med men att dom kan sy vackra klänningar är ingen tvekan om!

• 1700tal

Skönt att du är nöjd och den belv bra! Men vi vill ju se BILD!! Kan du inte be nån annan ta bild?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!