• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

Monstertjejen:

Tror min Landy-klänning tog ca 50 dagar att få hem. Det var i alla fall enligt vad de lovade när jag beställde. Tror jag beställde i mars och att den dök upp i slutet av maj, alltså mitt i deras högsäsong. 

• DestinyD

Ok, då var det min tur att kasta mig in i klänningsdjungeln Glad
    Jag har hittat en klänning som jag tycker ser fin ut, och jag gillar att den är så pass "enkel". Men jag har så svårt för att se (och läsa) mig till om det är "bling" på den. Nån som är mer rutinerad än jag som snabbt kan se...? När man förstorar bilden tycker jag att det ser ut som att det är nånting lite här och där... Jag vill absolut inte ha "bling", utan om det ska vara nåt så får det gärna vara vanliga pärlor. Utöver spetsen alltså, som väl täcker hela..?
    Sen tänkte jag kolla om ni tror att denna kan passa mig, i modell alltså? Jag är rätt smal över bröstkorgen, och har en ganska väl markerad midja. Däremot kanske jag har lite mer rumpa och höfter än vad jag kan önska... Inte så det stör kanske, men jag vill inte heller att dom ska framhävas så mycket. Empirskurna klänningar gör att jag ser gravid ut, så en sån kan jag inte dölja höfterna i Glad. Framhäver gärna bysten och min (faktiskt) smala midja!

Länk till klänningen i fråga www.mylove-bridal.com/aline-wedding-dress-mwd0701076_p4439.html

Sen tänkte jag be om att bandet ska gå att ta bort och snörning i ryggen. Vad tror ni om det? Jag är helt insnöad på snörning, så det vill jag verkligen ha.

Tack på förhand, och ha en trevlig kväll!

• Darling Daisy

Hej och välkommen, Destiny!

Vilken vacker klänning du har hittat! Tror den kan passa din kroppstyp bra också.
    Är tyvärr urkass på bildhantering, så ser inte om det är några paljetter och annat bling på den.

Dina önskemål om bandet och snörning ska nog inte vara några problem. Daniiel och några flera  har beställt från my love och kan säkert berätta mer. 

• daniiel
    DestinyD skrev 2012-02-04 19:37:59 följande:
    Länk till klänningen i fråga www.mylove-bridal.com/aline-wedding-dress-mwd...
    Hej hej och välkommen :)

Vilken vacker klänning, helt underbar. Tror att den kan passa dig bra :)
    Jag la mina klänningar i kundvagnen direkt och skrev in ändringarna där. Efter beställningen skickade jag ett mejl mitt ordernummer där jag skrev in alla ändringar igen och fick de bekräftade via mejl. De ändringar du vill göra borde inte vara några problem alls. Även om det inte ser ut som paljetter på bilden, så skriv ändå att du inte vill ha några paljetter på klänning. Tips, skriv så kort, tydligt och trevligt du bara kan :)
  • DestinyD
    Darling Daisy & daniiel: Tack! Ja, jag tycker verkligen den är jättefin... Men jag är osäker på om man törs beställa, och tänk om min engelska är så kass att det blir helt fel? Ha ha... Jag hoppas iallafall att jag har uppfattat det rätt att My Love Bridal är bra att beställa ifrån. Verkar som att många blivit nöjda därifrån. Bådar gott! Vet ni vad frakten brukar ligga på ungefär? Hittar ingenstans på sidan... Brukar ni få betala tull från My Love? Måste man säga till att dom ska skriva nåt speciellt? Vilken typ av underkjol bör man ha till en sån här klänning?

Men hur ska jag formulera ändringarna då, tycker ni? "I want the waistband to be removable"? "I want lace up, not zipper in the back"? Hur formulerar man det där med paljetterna...? Jag vill inte ha några som helst paljetter på, utan är det nåt på så ska det vara vanliga pärlor...

Japp, ni deltar just nu i "Hundra frågor" Skrattande
  • daniiel
    DestinyD - Vi hjälper gärna så gott vi kan :) Jag har själv beställt två klänningar från Mylove och är väldigt nöjd. Använde båda två på bröllopsdagen :) De har ett billigare och ett dyrare fraktalternativ och man kan gott ta det billigare, de är snabba på att sy och skicka ändå. Tror att det låg kring $30-$40 ungefär. Jag valde det billigare till min första klänning och fick hem den på ca 5 veckor.

Tull har ingenting med vars man beställer ifrån, utan mer ifall man har otur. Tull på kläder ligger på 12% av varans värde, men om värdet på varan är under 1400kr, så är det tullfritt. Det tillkommer dock moms också, som är 25% av varans värde, samt en administrationsavgift som brukar ligga på någon hundralapp. Även om värdet är under 1400kr, och tullfritt, så måste man betala moms och administrationsavgift om paketet fastnar i tullen. Vissa ber att de, kinaföretagen, ska skriva ner värdet av varan för att slippa tull, men hamnar paketet i tullen måste man ändå visa kvitto och då skiter det sig. Andra ber att de ska skriva "gift", men även då kan man få betala, om man inte kan bevisa att det verkligen är en gåva. Jag har dock beställt 4 brudklänningar och 2 tärnklänningar och inte behövt betala tull på någon av dom.

Till den där klänningen behövs det ingen "stor" underkjol. En vanlig, A-linje formad, utan ringar skulle nog vara det bästa alternativet. Du skulle kunna be om en insydd underkjol. Jag hade det i en av mina klänningar därifrån, min långa klänning, den andra var en kort och behövde ingen underkjol. Det var toppen med en insydd :)

Precis, som sagt, korta och koncisa meningar. "Removable/detachable sash in waist", "Lacke up in the back, no zipper.", "No sequins on the dress!".
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-02-04 19:35:56 följande:
    Du får helt enkelt klicka hem några olika varianter på slöjor så får vi ha omröstning här i tråden lite senare!

Jaså, du tänker så du...? Mm, får väl bli så. Kanske.

Och Destiny - välkommen till tråden från mig oxå! Jättefin klänning du fastnat för! På min dator ser det helt klart ut som det är massa bling och paljetter på så bäst att skriva som de andra sa för att slippa dem.

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-02-05 09:13:11 följande:

Jaså, du tänker så du...? Mm, får väl bli så. Kanske.

Och Destiny - välkommen till tråden från mig oxå! Jättefin klänning du fastnat för! På min dator ser det helt klart ut som det är massa bling och paljetter på så bäst att skriva som de andra sa för att slippa dem.

Självklart hjälper vi dig att rösta!! så sätt igång o shoppa slöjor nu!
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-02-05 10:12:58 följande:
    Självklart hjälper vi dig att rösta!! så sätt igång o shoppa slöjor nu!
    Fiiine!
  • bridetobe2013

Ngn som vet vad tyll til en underkjol kan kosta i Sverige ? Eftersom jag glömde beställa så funderar jag på att köpa det här och ev be min moster sy..... Men undrar om det blir dyrt. Tror jag hinner maila dom om en ev underkjol annars då dom skulle vara lediga tills den 10 feb. Men blir inte det krångligt med betalning då jag redan har betalat klänningen?? Eller ska man kanske kika på ebay?

1/6 2012
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!