• 28 december

Hur mycket kommer ni att lägga på ert bröllop?

Vi ska nu förlova oss nu i december 20111. Och planerar att gifta oss i december 2013.
    Men vi tänkte spara till bröllopet redan nu, pga. att vi inte har så stor inkomst.
    Vi har inte! råd med att betala exempel hundra-tusen kr. för ett bröllop.
    Vi hade tänkt att komma undan med trettio-tusen kr. Men är det för "billigt"? Skäms
    Vi blir 20 stycken cirka.

För 30.000 kr. tänket vi att det skulle ingå:
    kläder för oss båda, (min pojkvän har redan kostym att gifta sig i) mat, dryck, godis, snacks,
    frukt, lokal, blommor, dekoration, m.m.

Visst är bröllop ens STORA DAG, MEN DOCK BARA EN! DAG. Så vi vill känna att vi har pengar att kunna leva "gott"
    (unna oss resturang besök, bio ev. också en liten 1 dagsresa på sommrarna innan bröllopet).
    Och vi vill även kunna känna att vi vill ha kvar pengar på våra konton efter bröllopet också.
    Är det fel att tänka såhär? Obestämd

Många av dessa alla bröllops tidiningar/magasin verkar vara gjorda för "rika".
    När man är inne på olika bröllopsbutiker så känns det som att de utgår ifrån att man har råd med ett "fint & dyrt" bröllop. Och då skäms i alla fall jag då jag inte! har det.
    Vet inte varför jag skäms, men jag gör det ändå.

Är det fler i min/vår sitts? Skäms

• Svar på tråden Hur mycket kommer ni att lägga på ert bröllop?
  • skruttisOmuffis
    förlovadflicka skrev 2011-01-17 12:27:53 följande:
    Dressmeup.se finns också, jag ska beställa därifrån :)
    Ah, där ser man
    De hade mycket fint där, men inte lika många klänningar som på matildas fest.
    Jag ska köpa på matildas för vi bor bara en bit bort från butiken och då kan hon hjälpa en med alla mått och allt... Det känns tryggt.
  • 28 december
    Junibrud skrev 2011-01-17 14:35:45 följande:
    skäms att säga detta men vi kommer betala upp till 200 000 och vi har 60 gäster
    Jag önskar också! att vi hade den möjligheten. Men visst Ni har säkert fått jobba hårt för att få ihop de pengarna också. För 200 000 är mycket! pengar för oss.
  • 28 december
    Pendragon skrev 2011-01-16 22:43:57 följande:
    Vi ska hyra en nedlagd restaurang som heter Saltsjöbaden i Karlshamn, det är en ganska populär lokal och man har både gift sig där och haft festen där i över hundra år, här finns lite bilder.. Dom flesta i stort sett 100 år gamla :) www.karlshamnsvykort.se/saltsjobaden_rest.htm...
    Men man måste nästan vara där för att förstå hur vacker det är där.

Jag har tur som har en fotograf-mamma :) så hon ska få ta våra bröllopskort, då kan man få dom exakt hur man vill också för hon vet vad det är vi vill ha för foton..

Och mycket sant, det är kärleken som spelar roll.. :)
    Inget att tacka för!
    Oh!!!! vad fin det var! helt famtastiskt! GRATTIS!
    Tack för länken!
  • 28 december
    skruttisOmuffis skrev 2011-01-16 23:59:23 följande:
    Ett litet tips.

Du nämnde Kina-klänning men att du inte vill konversera på engelska.
    Kolla in Matildas fest. Ett företag i sundbyberg, stockholm som säljer Kina-klänningar, alla uppsydda efter mått. Man kan beställa på från henne på nätet också.

matildasfest.dinstudio.se/
    Jag kan ej så mycket engelska, men tack för länken ska kolla där!
  • 28 december
    Tittski skrev 2011-01-17 07:23:03 följande:
    Ja det är en viktig dag för alla som gifter sig, men om nått skulle gå fel på dagen så känner jag att de kan inte va hela världen lixom..finns inte så mycket göra åt de =0) Är väldigt glad själv över att jag inte är någon bridzilla hehe
    Ja, jag är inte heller så noga om det är något som går fel.
    man vill ju inte vara en bridzilla, ALDRIG!Glad
  • 28 december
    Mace skrev 2011-01-17 12:09:59 följande:
    Fränt! Hur har ni tänkt för att få ihop det med så många personer och så "liten" budget?

Jag tycker absolut inte man skall känna sig snål för att man inte vill lägga något stor summa på bröllop. Snarare tvärtom. Den som lägger mindre pengar lägger ju ofta mer tid och omtanke för sina gäster och det tycker jag är mycket viktigare än att ha ett stort, påkostat bröllop med alla de finaste sakerna.

Man måste vara lite realist. För en själv är det en jättestor dag, men för de flesta gäster är det bara en lååååång fest. Faktiskt. 
    Du skrev något där som man inte har tänkt på.
    Det är omtanken av gästerna som är viktigast för mig, inte saker.
    Vi ska inte ha så mycket dekor, det har vi ej råd med.
    Och visst det är en lång fest för andra.
  • 28 december
    förlovadflicka skrev 2011-01-17 12:27:53 följande:
    Dressmeup.se finns också, jag ska beställa därifrån :)
    TACK!Glad
  • 28 december
    BarbaraPatrick skrev 2011-01-17 14:01:39 följande:
    Hej!

30' är mycket pengar och man ska inte lägga mer än man känner att man kan/vill. Det är eran dag och att andra haft dyra bröllop betyder inte att de är bättre än det du ska ha. Kör på känslan och gör det till ER dag och inte ngt för någon annan.

Tips på klänning:

Jag har beställt en klänning på nätet och är vacker som en dröm. De har fått alla mina mått och totalt kommer klänningen att kosta ca 1 500kr och då får jag den klänning jag drömt om. Nu vet jag som sagt inte hur den kommer att se ut men intrycket jag haft hittills är klockrent. De har kontaktat mig för att få exakta mått och jag får status på hur den ligger till i produktionen. Man tycker att för de få slantarna skulle man vart mer loj. Beställde klänningen i början på Januari och beräknad leverans är februari...

Kika här:
    www.littlecoral.com/-wedding-dresses_c42?zenid=279707be5f80b534a02d696 9b39eba5b

Lycka till och jag tror säkert att er dag kommer att vara alldeles underbar!!!
    TACK FÖR DINA VÄRMANDE ORD!{#emotions_dlg.flower}
  • 28 december
    jossann skrev 2011-01-17 17:01:18 följande:
    Å andra sidan så upptäckte jag precis att det finns hur mycket brudklänningar som helst till kanonpriser här hemma också så man behöver inte ens ta sig över landsgränsen!
    jA MEN EN RESA ÄR JU KUL MED!
    Gotländskan skrev 2011-01-17 17:24:00 följande:
    Hej på er!
    Är man inte petig så kan man gå på Lilly´s när de har rea på årets klänningar. Jag köpte 2010 års klänning jättefin för 3500 kr och skinnskor för 399 kr. ord pris för klänningen var 6800 och skorna 1299 så jag sparade in hackor där. Maten har jag sån tur att svärföräldrarna fixar, dricka drar vi till Tyskland och köper sedan kommer vi ha bar till självkostnadspris vilket gör att gästerna tänker mer på hur de dricker och inte ställer ifrån sig onödig dricka. Vi tänker typ ta 10 för öl och 15 för resten. då betalar sig spriten tillbaka sig lite.
    Har planerat i ett år så jag har handlat prydnadsgrejer på reor. Hade tur i den butikens otur som gick i konkurs var en fin butik som sålde söta guldfärgade mini kistor som skall ha godis i för 2  kr styck! och söta runda fat till tårtorna som jag skall göra protionsvis.  Beställde ett monogram från en hemsida som vi skall ha som går igenom hela bröllopet för 99 kr på nätet.det på inbjudningskorten, skall ha det på vigselprogrammet, festprogrammet, servetringarna som jag gör själv samt så skall de få drinkbiljetter bara för kul skull :)
    Dukar köpte jag knoppa lakan och tygservetter köpte jag här på bröllopstorget super billigt som jag sedan kommer att hyra ut faktiskt!
    Det är så långt jag kommit i planeringen men jag hoppas att ngt var till hjälp!
    mvh
    gotländskan
    TACK FÖR ALLA BRA TIPS!Glad
  • Emelie 87

Vi har sparat ihop över 200 000 om vi inkluderar redan lagda utgifter. Men det är tveksamt om det kommer att kosta så mycket i slutändan. Vi får helt enkelt se.

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Hur mycket kommer ni att lägga på ert bröllop?