• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08
    Vad fasiken funkar ju inte att citera det inlägg jag vill. men ninnis...Göteborg??????
  • lanovia 08

Hvidis vad jobbigt resultat. Förstår att du blir nojjig och orolig. Jag väljer dock att ta fasta på att sköterskan sagt att det kunde försvinna vid födseln. Hoppas nu du får bra och vettig information idag.
    Jag har försökt gnugga igång mina sega hjärnceller, har ju forskat inom arrytmi. Antar att du redan har lyckats översätta det till hjärtklappning. Det är väl oftast nervsystemet som orsakar detta om jag inte är för ringrostig i min kunskap. Sedan ser ju inte hjärtat hos ett foster ut riktigt som hos ett barn utanför mammas mage eftersom fostret själv inte skall syresätta sig, så detta kanske kan göra att hjärtat itne klarar av att hålla takten riktigt. Men nu spekulerar jag. Blir nyfiken på det hela och skulle vilja sätta mig och läsa på lite. Dock får det nog vänta för nu är övriga i familjen vakna så jag tänker gå och pussa lite på dem.

Skall försöka kolla in senare för att få se vad du fått för info idag. Får dock se om jag skriver något mer, är ju inte vän av att skriva via mobil.

• lanovia 08

Ings förresten vad skönt att ni fått sova ordenligt nu. Hoppas ni fick det inatt också. Det är guldvärt.

• Fru sy

Massa kramar till Hvidis och lille sprattelgubben! *Håller tummar och tår för bra resultat idag* 

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-03-10 21:01:43 följande:
    Hundmänniska? Det är jag inte. Kattmänniska? Kanske inte det heller, jag är nog mer bokmal och godisgris, latmask och nattuggla. Djuren som bor här med mig får helt enkelt ta mig som den blandras jag är. Och det fina med dem är att det GÖR de.
    Hur går det med Truls och katterna förresten? Kommer de överens?

Det låter inget vidare med din sköldkörtel, men bra att de har upptäckt det och gör något åt det.
  • Ninnnis

Hvidis, hur dags ska ni på undersökning? HOPPAS allt ser bra ut och att du får svar på alla dina frågor. Kram!

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-03-11 07:39:00 följande:
    Vad fasiken funkar ju inte att citera det inlägg jag vill. men ninnis...Göteborg??????
    Jag ska tillbringa helgen 1-3 april i Gbg med min mamma och syster. Tyvärr vet jag inte om det blir någon tid över, det skulle i så fall vara om jag lyckas komma dit innan dem alternativt åka hem senare än dem. Jag återkommer om det blir så!
  • Norrskensflamman

Stora kramen till Hvidisen!  Hoppas du får lugnande besked och att du får veta mer exakt vad detta innebär. Lilla Sprattelgubben

Blommis; Du kanske inte alls behöver antidepp utan det primära verkar vara att få ordning på sköldkörteln just nu. Tycker också det verkar som att du är i goda händer. Kram till dig också!

Här vräker snön ner!

Fredag Let's dance Fredagsmys

• Villemoa

Hvidis: många kramar till dig och sprattelgubben! Hoppas resultaten ser bra ut idag!

• Villemoa

Mäh, resten av inlägget försvann! Jag skrev att jag finns i periferin men att jag tänker på er alla!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård