• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Mäh, nu kom det inte med ändå! Trött jag blir!! Skrev också att vår lilla Moa blir 3 år idag!

• Ninnnis
    Villemoa skrev 2011-03-11 08:51:22 följande:
    Mäh, nu kom det inte med ändå! Trött jag blir!! Skrev också att vår lilla Moa blir 3 år idag!
    GRATTIS till lilla Moa som börjar bli stor! {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Soldemor

Här är en blandras till, även om tyngdpunkten ligger på katter och böcker. Just när det gäller djur är jag väldigt engagerad och blödig. Bromsar alltid in när det är djur på vägen, och mår hemskt dåligt när djur mår dåligt. Det kan verkligen få mig att bli riktigt ledsen. Sen är jag ju godisgris också (choooklaaad!) och fullt utvecklad klädmal!

Nu drar det mot helg och kanske vi får något uppackat idag, blir iaf lugnt ikväll, för jag har jour.

• muggles

Villemoa: grattis till min dotters namne!

Hvidis: usch vilket jobbigt besked! Var det på RUL de upptäckte det? (Har förstått att de senarelagt RUL just för att kunna upptäcka små felaktigheter i hjärtat tex, som är viktigt att veta om innan födseln.) Vilken vecka är du i nu?

PB: men har sköldkörteln börjat skena nu nyligen el? För det känns som att om värdena blir sämre trots medicinering, så kan det inte ha pågått alltför länge (då skulle du väl blivit ganska dålig utan mediciner tänker jag). Känns det bra att slippa antidepp iaf?

• muggles

Ninnnis: ja min förra graviditet var ju väldigt komplikationsfri och denna är väl en ganska "lätt" graviditet med tanke på att det är tvillingar. Dvs förutom de komplikationer som Ada och Beda hade så har ju JAG mått väldigt bra hela tiden. De sa ju till mig att många blir sjukskrivna redan i v24-25 med tvillingar och jag jobbar ju v29 ut. Jag hade väl eg kunnat jobba längre (rent fysiskt hade jag klarat det) men jag är lite försiktigare nu och lyssnar på vad läkaren sa; att vilar jag mer så kommer de stanna längre i magen. Det känns ju viktigare än att jobba... (som jag ska göra resten av livet sedan ).

• Ninnnis

Helt rätt tänkt, Muggles

Hvidis har BF 7 maj (?) så det var vid BM-kontroll igår det upptäcktes, tror jag.

• Hvidbrud

Mugglan: nerj, det var det vanliga bm besöket och den vanliga hjärtljudsundersökningen i v. 32. Hjärtat slog 1-2-3-tyst-1-2-3-tyst osv ett tag, sen slog det vanligt igen. Det var den rytmen, bm på prenatal sa var vanligast och att det kallades sinusarytmi. Nästa vecka ska vi in på RUL och sen blir vi kallade till ett special UL av hjärtat, men klart, vi kommer ju be dem om att kolla extra noga på hjärtat redan nu! Idag skall navelsträngen kollas, kl 14.
    I övrigt har lilla e åkt på min dåliga mage (jag är på tredje dagen idag...) och väckte oss vid 1 i natt. Bara pappa som lilla damen ville ha. Brrrutt, en blöja fylld. Vid halv fyra somnade de och vaknade vid sju av att hela sängen var insmetad i bajs och stackars liten flicka marinerad i sörjan. Dusch och en massa ulk. Så inget dagis för henne idag= hon får följa med på sjukhuset=inte så populärt, men jag vill ha min man med. . Slut.

och fy så hemskt det är i Japan! Ryser!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård